Tulle28 skriver:
Min datter er næsten 8½ måned, og sådan er det også her hos os, og det har stået på i nogle måneder efterhånden... Hun kommer i seng kl. 19.00 og omkring kl. 21.30/22.00 starter sirenen. Jeg plejer at amme hende og så kan vi lægge hende i seng igen, men nogle gange kammer hun helt over, og så hjælper det kun at lægge hende i hendes skråstol (vi har sådan en der kan lægges helt ned og har runde ben, så den kan vippe/vugge), der sover hun til gengæld supergodt, og bliver hun ked af det skal hun bare have et par vip, så sover hun videre.
Vi har fået tjekket hendes ører og der var væske, så nu sover hun med hovedgærdet løftet lidt. Det har hjulpet en smule.
Jeg har en teori om at det hænger sammen med motorisk og mental udvikling - jeg tror simpelthen ikke på at sådan nogle små babyer gør det for at irritere os. Og det der med at lade dem skrige sig i søvn, kan jeg slet, slet ikke. Det er jeg dels alt for blød til, og dels tror jeg altså også på at man kommer længst med tryghed og at være der for dem. Så vi rider stormen af - på et eller andet tidspunkt vender det vel
Knus Tulle
Puha... et par måneder... Det var lang tid... Håber hun holder op inden da.
Men ja, det er jo nok noget med udviklingen så. Jeg må nok bare se tiden an. Jeg går, som du kan læse, også ind for at tryghed er vejen frem! Jeg tror simpelthen ikke at sådan nogle små børn, er kognitivt kloge nok til at "løbe om hjørner" med os, eller gør det fordi det er "hyggeligt". Jeg tror mere på, at når babyer græder, er det fordi de har et akut behov, som ikke bliver opfyldt (Fx. sult, tryghed, søvn... eller at de har ondt)
Jeg har faktisk ikke nogen skråstol, og nu hvor hun er blevet så gammel, synes jeg det er lidt dumt at bruge penge på en... hmm... Jeg må finde på noget 
Anmeld