Jetjen skriver:
Den er også utrolig hård, men den virker altså... Og det er et spørgsmål om dage - ikke måneder...
Her har vi gjort det sådan at far gjorde det - så lugten af mad ikke giver appetit. Vil hun godt sove ved siden af dig uden du ammer hende egentlig? Anyway efter to dage sov hun igennem igen, og nu er det konsekvent far der går ind til hende om natten her, når hun en sjælden gang imellem vågner om natten.
Men jeg tror også det er hendes udvikling der gør hun pludselig vågner op og skriger. Det skete ihvertfald også her, og det er sket med jævne mellemrum siden fire måneder. Med godnat og sov godt metoden har det bare varet et par dage af gangen. Men i skal være mentalt klar på det - ellers er det omsonst. Vi har engang givet efter og det var hun klog nok til at gennemskue. Så derefter tog det lidt længere tid. Men nu er vi heldigvis tilbage på sporet..
Jeg ved bare med mig selv, at jeg ikke kan lade hende ligge og græde. Og faktisk er jeg generelt meget imod den metode. Jeg ved godt at den virker for mange, men jeg tror bare på, at der må findes metoder, hvor man ikke lader sit barn græde sig i søvn. Men hvad der er rigtigt for mig, er jo ikke nødvendigvis rigtigt for andre 
Samtidig må indrømme at hun faktisk altid sover i vores seng, fra det tidspunkt, hvor vi smutter i seng. Jeg plejer at tage hende op, amme hende og ligge hende til at sove ved siden af mig, og det har fungeret super godt indtil nu, og resulteret i, at hun har taget det lange søvn-stræk fra jeg gik i seng... Og det har jeg naturligvis været MEGET glad for 
Så det er ikke helt ud af det blå, at hun pludselig gerne vil ligge med mig - det er hun skam vant til... Men hun plejer først at komme over i vores seng, når vi går i seng. Og det plejer på ingen måde at være hende der dikterer hvornår det er... 
Måske skulle jeg bare prøve at lægge hende der fra starten i et par dage, for ligesom at få brudt det dårlige mønster... Jeg har jo absolut ikke noget imod samsovning...
Jeg har bare noget imod at hun pludselig ikke vil sove uden at jeg ligger ved siden af... Jeg kan jo ikke sove 12 timer hver nat ligesom hende...