Gravid eller ikke gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

924 visninger
18 svar
0 synes godt om
11. december 2010

Anonym trådstarter

Hej jeg er en pige på 18 år som er i tvivl om jeg er gravid eller ej. Jeg har taget 3 graviditetsteste som siger positiv, men da jeg så kommer til lægen sidder jeg og venter i 40 min. på at få svar på min test, så jeg vil vide om jeg kan regne med lægens test eller hvad? Lægens test var negativ efter de 40 min, plus da jeg sidder og snakker med min læge siger hun sine egne meninger og holdninger til min alder.

Håber i kan hjælpe mig med hvad jeg skal gøre, på forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2010

Frøken J.

Det lyder godt nok mystisk! Jeg har altid hørt, at hvis hjemmetesten af positiv, så er man gravid, fordi testen godt kan vise falsk negativ, men ikke falsk positiv. Men man skulle jo mene, at din læge vidste det korrekte svar, så hun har nok ret. Angående om hun sagde sin mening, hvad sagde hun helt præcis?

Anmeld

11. december 2010

Saram

Anonym skriver:

Hej jeg er en pige på 18 år som er i tvivl om jeg er gravid eller ej. Jeg har taget 3 graviditetsteste som siger positiv, men da jeg så kommer til lægen sidder jeg og venter i 40 min. på at få svar på min test, så jeg vil vide om jeg kan regne med lægens test eller hvad? Lægens test var negativ efter de 40 min, plus da jeg sidder og snakker med min læge siger hun sine egne meninger og holdninger til min alder.

Håber i kan hjælpe mig med hvad jeg skal gøre, på forhånd tak

Hm lyder faktisk lidt vildt at du hos lægen skulle vente 40 min for at få et svar.. s; Men jo lægens test skulle jo ellers altid være sand. 

Anmeld

11. december 2010

Anonym trådstarter

Hun sagde at hvis hun var mig skulle jeg vente med at blive gravid, og syntes at jeg var alt alt for ung til at blive gravid nu, hun sagde også en masse andre ting som jeg ikke helt kan huske, men jeg syntes bare at det virker ret underligt hvis lægens test virker efter 40 mins. ventetid.. Alle andre jeg har spurgt til råds mener at jeg skal skifte læge..

Anmeld

11. december 2010

Missi

Anonym skriver:

Hun sagde at hvis hun var mig skulle jeg vente med at blive gravid, og syntes at jeg var alt alt for ung til at blive gravid nu, hun sagde også en masse andre ting som jeg ikke helt kan huske, men jeg syntes bare at det virker ret underligt hvis lægens test virker efter 40 mins. ventetid.. Alle andre jeg har spurgt til råds mener at jeg skal skifte læge..

Kan huske da jeg blev gravid som 17 årige (mistede det med en SA) der kom lægen osse med alle hendes fordomme, skød dem væk, er jo ikke lægens afgørsel

Noget andet, så forstår jeg ikke du skulle vente 40 min, bed om en ny test

Anmeld

11. december 2010

Frøken J.

Anonym skriver:

Altså nu kender vi dig jo ikke, hvilket din læge måske gør. Måske kender hun dig godt nok til at vide, at omstændighederne ikke lige er så gode for dig? Who knows. Men jeg ville nok prøve at teste derhjemme igen, og hvis den stadig er positiv, så bed om at blive testet hos lægen igen.

Anmeld

11. december 2010

Anonym trådstarter

Jeg går lidt med tanken om jeg skal tage kontakt til sygehuset, da min læge, mere virker som om hun tror at hun er min psykolog, eller noget i den stil. Jeg ikke glad for min læge i forvejen. Men tror jeg vil bede om en ny test først også må jeg se hvad tiden viser derefter.

Anmeld

11. december 2010

Anonym trådstarter

Jeg har ikke været hos min læge særlig meget da jeg ikke er glad for hende, jeg er så ked af min læge så jeg overvejer at skifte tilbage til min gamle læge i nordsjælland.

Anmeld

11. december 2010

BinaMor

Anonym skriver:

Jeg går lidt med tanken om jeg skal tage kontakt til sygehuset, da min læge, mere virker som om hun tror at hun er min psykolog, eller noget i den stil. Jeg ikke glad for min læge i forvejen. Men tror jeg vil bede om en ny test først også må jeg se hvad tiden viser derefter.

Men om du er klar til at blive mor eller ej er jo slet slet ikke problemet her. det er om du er gravid eller ej.

hvis lægens siger negativ, ville jeg vente et par dage.. tage en hjemmetest og er den positiv ville jeg tage den med til lægen. før man overhovedet skal diskutere mor-rollen er man jo nød til at vide om du er gravid.

Anmeld

11. december 2010

Frøken J.

Anonym skriver:

Jeg har ikke været hos min læge særlig meget da jeg ikke er glad for hende, jeg er så ked af min læge så jeg overvejer at skifte tilbage til min gamle læge i nordsjælland.

Synes du skal skifte læge. Der er jo frit lægevalg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.