Børnehavestart...lidt bekymret...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2008

Astrid P

Hvordan kan det være at han skal i børnehave allerede? Jeg troede først det var ved 3 år at de skulle det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2008

Honningblomst

Astrid P skriver:

Hvordan kan det være at han skal i børnehave allerede? Jeg troede først det var ved 3 år at de skulle det...

Hernede er det når de er 2 år og 9 mdr....men da hans dagplejer efter min dumme opfordring...;) startede på semi i dag, så havde jeg ikke noget sted til Konrad. Og jeg ønskede så selv børnehave, da jeg tror det er bedre for ham end at smides rundt til en ny dp og så bh efter tre md.
Så det er derfor..
Knus..

Anmeld

1. september 2008

Astrid P

Eva skriver:

Astrid P skriver:

Hernede er det når de er 2 år og 9 mdr....men da hans dagplejer efter min dumme opfordring...;) startede på semi i dag, så havde jeg ikke noget sted til Konrad. Og jeg ønskede så selv børnehave, da jeg tror det er bedre for ham end at smides rundt til en ny dp og så bh efter tre md.
Så det er derfor..
Knus..

Åh, så forstår jeg bedre... Ærgerligt med dagplejeren!

Håber han bliver tryg ved det snart.

Anmeld

2. september 2008

Anne

Eva skriver:

Uha ja, så kom dagen og Konrad var MEGET pylret.
Vi tog hele familien med fra morgenstunden og jeppe og jeg kørte så efter en halv time.
Men allerede da han så børnehaven blev han ked...han var tøet idt op henad dagen, men har hængt på sin far.
Jeg håber meget det kommer til at gå den rigtige vej, snart...for det er sgu lidt øv det her og min dag blev ikke bedre af at gå og tænke på den bette mand.
Så gode råd til indkøring af meget følsomme børn modtages med kyshånd..
Knus og tak fordi du spurgte..:)

Eva det jeg har gjort med Rasmus de gange han er begyndt i en ny inst som mindre og det er faktisk nogle gange pga flytning :( det er at være der sammen emd ham. Lege medf ham, give ham tryghed og også få de andre bærn emd i legen. Det ahr jeg gjort de først tre dage. Den 4. dag er jeg så gået en halv times tid. Den næste dag lidt længere.
Så blev det jo weekend igen og der er jeg taget ned på børnehavens legeplads med ham for ligesom at vise at her er altså rart at være og for at fastholde ham i at kende stedet. Når det så blev mandag igen var han der alene i eh times tid. Tirsdag sov han der og ons var det en halv dag og hvis det gik godt var han der hele dagen tors.

Det er bare et forslag, der har hjulpet for os. Min mor har så trådt til og hjulpet med indkøringen, fordi det jo kan være svært selv at få fri fra job/studie.

KH
Anne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.