Børnehavestart...lidt bekymret...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.216 visninger
13 svar
0 synes godt om
31. august 2008

Honningblomst

Uha, i morgen starter Konrad i børnehave...ikke engang 2½ år endnu. Han skal være på en småbørnsstue med 15 børn i alt og tre voksne. Alle er under 3½ år... Men jeg har det virkelig skidt med den korte tid vi kun har til indkøring. Med de to andre havde jeg al den tid jeg skulle bruge og derfor kom det til at køre helt perfekt med trygge børn, inden de rigtig skulle starte. Endvidere har de aldrig haft så lange dage som de kommer til nu...øv øv..:'( Drengenes far har taget en uge fri til at køre ind, min mor kan aflevere mandagen efter og så har jeg kort dag tirsdag og min mor har fri, så der kan han også nøjes med kort tid. Onsdag er lang dag og ingen mor der kan hente og bringe tidligt...men har sagt Rasmus skal holde fri...og så er der torsdag og fredag hvor jeg håber min mor igen kan hjælpe...det giver to uger til indkøring...frygter bare det ikke er nok. Hvor lang tid har I brugt før det viar fuld tid?? Håber det kun bliver en dag om ugen som er til fire og de andre lange dage har min mor fri og kan hente og jeg har to dage til 13 og 12...så mon ikke det går alligevel...er sgu et puslespil... Undskyld mit lange indlæg...frygter bare den her start for min lille følsomme dreng, som i forvejen har en periode hvor han ikke rigtig magter adskillelse.... Knus..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2008

twinboys

Hej uhuuu hvor dejligt at han skal starte i børnehave, dejligt med store børn...

Han har jo været ude at blive passet før i dagpleje eller vuggestue ikke??? Så han er jo vant til at blive afl. og hentet...:)

Tiden i har til det er meget fin, tror ikke i behøver mere tid:)

Ønsker dig rigtig god start i børnehaven, tror moar er lidt mere nervøs end dig og sig til mor at du er dygtig og hun også skal dygtig...
Sig til hende moar at hun skal tro på det her, så går det nemlig også meget bedre...:)

Knuzer fra moar til 2 børn i 2 børnehaver(H)

Anmeld

31. august 2008

fam.4xc

Majbritt har helt sikkert fat i noget, og jeg genkender så udemærket dine tanker i mine for tiden.... Jeg skal jo også starte op på job snart med 2 børn ud af døren om morgenen... det har vi jo aldrig prøvet før:S

Jeg havde søgt om plads til catrine 1/10 og sku starte arbejde 1/11, men har først fået plads fra 3/11 så starter med 14 dages ferie fra job - ellers må jeg jo sige op :) - og bruger til indkøring... lidt kortere end jeg lige havde håbet på...

Vi skal ud af døren kl 6.30 og pigerne vil 2 dage først blive hentet 15.15, en dag fri og en dag hentes kl 14.30 og en dag kl 14 - og åhhh jeg har det bare skidt med det!!! Caroline har jo heller aldrig prøvet andet end at møde ved 9 tiden og kun 3 dage om ugen!!!

MEN som hende den kloge Majbritt ;) siger så er det jo vores utryghed og mod til at slippe dem der skal overvindes og vores følelser afspejler sig helt sikkert i ungerne hvis vi ik tænker os godt om - F... det er svært!

Glæder mig til at høre om det hele - det skal nok gå alt sammen . men det ved du jo selv allerede :P

Anmeld

31. august 2008

Honningblomst

twinboys skriver:

Hej uhuuu hvor dejligt at han skal starte i børnehave, dejligt med store børn...

Han har jo været ude at blive passet før i dagpleje eller vuggestue ikke??? Så han er jo vant til at blive afl. og hentet...:)

Tiden i har til det er meget fin, tror ikke i behøver mere tid:)

Ønsker dig rigtig god start i børnehaven, tror moar er lidt mere nervøs end dig og sig til mor at du er dygtig og hun også skal dygtig...
Sig til hende moar at hun skal tro på det her, så går det nemlig også meget bedre...:)

Knuzer fra moar til 2 børn i 2 børnehaver(H)

Tjo...men han har ikke rigtig været ude i mange måneder...pga ferie og strejke og den korte tid han har været efter, der har han været så ked.
Han er ikke god til de skift der er i hverdagen og er LANG tid om at falde til...Håber sgu bare det kommer til at gå.
Men tak for dit søde svar..(L)
Stort kram..

Anmeld

31. august 2008

Honningblomst

[citat][f][småt]fam.4xc skriver:[/småt][/f] Majbritt har helt sikkert fat i noget, og jeg genkender så udemærket dine tanker i mine for tiden.... Jeg skal jo også starte op på job snart med 2 børn ud af døren om morgenen... det har vi jo aldrig prøvet før:S Jeg havde søgt om plads til catrine 1/10 og sku starte arbejde 1/11, men har først fået plads fra 3/11 så starter med 14 dages ferie fra job - ellers må jeg jo sige op :) - og bruger til indkøring... lidt kortere end jeg lige havde håbet på... Vi skal ud af døren kl 6.30 og pigerne vil 2 dage først blive hentet 15.15, en dag fri og en dag hentes kl 14.30 og en dag kl 14 - og åhhh jeg har det bare skidt med det!!! Caroline har jo heller aldrig prøvet andet end at møde ved 9 tiden og kun 3 dage om ugen!!! MEN som hende den kloge Majbritt ;) siger så er det jo vores utryghed og mod til at slippe dem der skal overvindes og vores følelser afspejler sig helt sikkert i ungerne hvis vi ik tænker os godt om - F... det er svært! Glæder mig til at høre om det hele - det skal nok gå alt sammen . men det ved du jo selv allerede :P[/citat] Åh søde camilla...hvor er det dejligt jeg ikke er den eneste der har det sådan. Konrad er en lille følsom gut, som aldrig rigtig faldt til i dagpleje, og som har svært ved selv de små skift i hverdagen(feks fra spisesituation til at blive puttet) men håber at børnehaven kører det meget fast, så han lærer hverdagen at kende. Spændende med jeres kommende hverdag... Skal nok skrive en opdatering i morgen....har bedt min x om at køre tidligt afsted, så jeg kan være med en halv time...er ikke god til at jeg ikke skal køre ind...hmm...:'( Knus Eva og tak for svar...(L)

Anmeld

31. august 2008

fam.4xc

åhh Eva, Claes spurgte en dag om han ik sku køre hende ind den ene uge så jeg ik sku starte med 2 ugers ferie fra job..... så jeg kender også DEN følelse, for det sku han da ik :)

Tilgengæld må han jo så få alle julefridagene med pigerne, for der skal de gamle jo stadig op og om morgenen så jeg skal på arbejde:P

Pøj pøj(H)

Anmeld

1. september 2008

Pia.

Kære Eva.

Føler med dig, det er slet ikke sjovt...

Kan helt sikkert godt forstå din usikkerhed :(
Nu er jeg jo så heldig at kende Konrad fra dagplejen :) (de få gange jeg fik glæde af den lille mand)
Og han er en lille forsigtig dreng som har brug for trykhed fra én person, han er en dejlig mild dreng der bare hviler i sig selv, men han er ikke så glad for fremmede... så jeg forstår helt sikkert du ikke er helt tryk ved at sende ham i den store stykke børnehave ;)

Jeg håber at han bliver glad for at være der over og at Rasmus får kørt ham godt ind...

Stort knus fra Pia, som håber du lige skriver hvordan det første besøg gik...

Anmeld

1. september 2008

twinboys

Så kom dagen for børnehavestart... Glæder mig til at høre hvordan det er gået...

Majbritt(H)

Anmeld

1. september 2008

Anne

Hvordan er det så gået i dag Eva?

Anmeld

1. september 2008

Honningblomst

Uha ja, så kom dagen og Konrad var MEGET pylret.
Vi tog hele familien med fra morgenstunden og jeppe og jeg kørte så efter en halv time.
Men allerede da han så børnehaven blev han ked...han var tøet idt op henad dagen, men har hængt på sin far.
Jeg håber meget det kommer til at gå den rigtige vej, snart...for det er sgu lidt øv det her og min dag blev ikke bedre af at gå og tænke på den bette mand.
Så gode råd til indkøring af meget følsomme børn modtages med kyshånd..
Knus og tak fordi du spurgte..:)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.