Hjælp! navneproblem.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2010

Sofia

Hvis din mand altid selv bliver kaldt for Alex, synes jeg bestemt ikke du er kræsen fordi du ikke synes jeres søn skal hedde det samme. Jeg ville ikke bryde mig om at vores eventuelle søn hed det samme som alle vennerne kaldte min kæreste, det ville blive noget bøvl synes jeg. Hvad med Sander, det spiller i Alexander stilen, og måske manden aldrig bliver kaldt det? Eller hvis det er navne med A han godt kan lide, så prøv om du kan finde nogen der, Aksel, Anton, Anders osv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2010

ønskebørn74

tatii72 skriver:

Jeg er i 17 uger henne. Og vi er allerede gået igang med at finde på navne, for jeg kan huske fra første gang hvor KRÆSEN min mand er med hensyn til navne. Det tog os 6 måneder at finde på et navn til vores datter sidste gang.

Nu har vi endelig fundet på et navn til en pige hvis det er det vi venter. Det tog os TRE måneder  om at blive enige om navnet Christina som vi begge kan lide.

Men vores store problem er drenge navne, han kak ikke lide nogle som helst navne jeg nævner og idag siger han så: Jeg kan lide navnet ALEX. Hvis det er en dreng skal han hedde det!!!

Det er et sødt og flot navn uden tvivl, men min mand hedder altså selv Alexander og ALLE kalder ham for Alex.

Jeg synes altså at vores dreng ikke skal hedde det samme som sin far.

Eller er det bare mig der er kræsen nu?!?

Hvis jeg var dig, ville jeg også have et andet navn...

Anmeld

11. december 2010

Lillefe

Jeg er i 17 uger henne. Og vi er allerede gået igang med at finde på navne, for jeg kan huske fra første gang hvor KRÆSEN min mand er med hensyn til navne. Det tog os 6 måneder at finde på et navn til vores datter sidste gang.

Nu har vi endelig fundet på et navn til en pige hvis det er det vi venter. Det tog os TRE måneder  om at blive enige om navnet Christina som vi begge kan lide.

Men vores store problem er drenge navne, han kak ikke lide nogle som helst navne jeg nævner og idag siger han så: Jeg kan lide navnet ALEX. Hvis det er en dreng skal han hedde det!!!

Det er et sødt og flot navn uden tvivl, men min mand hedder altså selv Alexander og ALLE kalder ham for Alex.

Jeg synes altså at vores dreng ikke skal hedde det samme som sin far.

Eller er det bare mig der er kræsen nu?!?

hehe det kener jeg så alt for godt min er vildt kræsen når det handler om drengenavne... så tænker jeg ville ive dig de eneste tre vi havde... (jeg fandt også alm. navne)

Constantin (det var for langt syntes vi til vores to efternavne) Så Nilas som var or tæt på hans storebror Nicklas. Så vi blev enige om Nilan. Jeg kan godt lide Aiden eller endnu bedre Adrian (var mit farvorit men nej nej)

mvh Merethe

Anmeld

11. december 2010

Minmio

Sofia skriver:

Hvis din mand altid selv bliver kaldt for Alex, synes jeg bestemt ikke du er kræsen fordi du ikke synes jeres søn skal hedde det samme. Jeg ville ikke bryde mig om at vores eventuelle søn hed det samme som alle vennerne kaldte min kæreste, det ville blive noget bøvl synes jeg. Hvad med Sander, det spiller i Alexander stilen, og måske manden aldrig bliver kaldt det? Eller hvis det er navne med A han godt kan lide, så prøv om du kan finde nogen der, Aksel, Anton, Anders osv

Det jo lige det, han bliver ikke kaldt Sander, det er altid enten Alexander eller Alex fordi at det er kort og nemt.

Nu har jeg vist ham tråden, og sagt: så må han altså selv finde på 5 "fornuftige" navne han godt kan lide, så må jeg vælge et navn ud af de 5. Jeg er nemlig slet ikke kræsen, vil bare have at vores barn skal have et "normalt" navn. 

Anmeld

11. december 2010

Kløver

tatii72 skriver:

Jeg har lavet en laaang liste med navne jeg godt kan lide. Han læste dem og sagde så Alex, det skal lige siges at Alex var ikke på min ønskeliste.

Det er ikke sådan at jeg vælger underlige navne. Jeg kan lide helt almindelige navne, som Lucas, Magnus, Benjamin osv. Så sagde jeg også til ham, hvis vi nu begge kan lide navnet Christina, hvad så med Christian hvis det bliver en dreng?

Nej det ville han ikke.  For det hedder den lille prins jo, og det skulle i hvert fald ikke være et navn fra kongefamilien.

hmm lyder godt nok lidt som om han bare vil gøre det mere besværligt end det er, men så mp han jo sætte sig med navnebogen og finde nogle valgmuligheder, for ligesom han nedlægger veto og ikke vil bruge flere af dine navneforslag har du jo også ret til at sige det samme, feks ved navnet alex, og ja må også indrømme jeg synes det minder for meget om faderens navn, i USA må man jo godt bruge feks alexander junior men her i landet må man ikke kalde børn det samme som barnets søkende eller forældre, om alex og alexander tæller med der ved jeg ikke, for det er jo 2 forskellige navne med de ligger jo meget tæt op af hinanden

Anmeld

11. december 2010

Aprilmor11

Jeg ville nok heller ikke gøre det .. Det er nok med at min bror bliver kaldt Alex, ( hedder Alexander ) men ville alligevel ikke kalde mit barn for Alex eller Alexander .. Så forstår udmærket godt at du ikke ville kalde jeres barn efter faren

Håber at i finder ud a det ..

Kram   >:<

Anmeld

12. december 2010

Minmio

Aprilmor11 skriver:

Jeg ville nok heller ikke gøre det .. Det er nok med at min bror bliver kaldt Alex, ( hedder Alexander ) men ville alligevel ikke kalde mit barn for Alex eller Alexander .. Så forstår udmærket godt at du ikke ville kalde jeres barn efter faren

Håber at i finder ud a det ..

Kram   >:<

Tak for alle jeres svar. Jeg nægter at kalde vores barn det samme som en af  os.

Jeg har sagt til ham idag, hvis han ikke finder på et andet navn til fødslen så vælger jeg selv det navn jeg bedst kan lide. Og så får vores barn det! Slut!

Det er ikke for at være ond ved ham, han er en vidunderlig mand der vil gøre alt for os, men jeg er træt af hans navne leg.

Og Victoria peger også på maven hele tiden og spørger, hvad hedder baby mor?  Tjaah hvad skal man svare der? Far kan ikke rigtig bestemme sig, he he.

Jeg svarer bare, det ved vi ikke endnu skat.

Anmeld

12. december 2010

Aprilmor11

tatii72 skriver:

Tak for alle jeres svar. Jeg nægter at kalde vores barn det samme som en af  os.

Jeg har sagt til ham idag, hvis han ikke finder på et andet navn til fødslen så vælger jeg selv det navn jeg bedst kan lide. Og så får vores barn det! Slut!

Det er ikke for at være ond ved ham, han er en vidunderlig mand der vil gøre alt for os, men jeg er træt af hans navne leg.

Og Victoria peger også på maven hele tiden og spørger, hvad hedder baby mor?  Tjaah hvad skal man svare der? Far kan ikke rigtig bestemme sig, he he.

Jeg svarer bare, det ved vi ikke endnu skat.

Fantastisk måde at gøre det på

Held og lykke med det

Kram

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.