Hjælp! navneproblem.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.067 visninger
17 svar
0 synes godt om
10. december 2010

Minmio

Jeg er i 17 uger henne. Og vi er allerede gået igang med at finde på navne, for jeg kan huske fra første gang hvor KRÆSEN min mand er med hensyn til navne. Det tog os 6 måneder at finde på et navn til vores datter sidste gang.

Nu har vi endelig fundet på et navn til en pige hvis det er det vi venter. Det tog os TRE måneder  om at blive enige om navnet Christina som vi begge kan lide.

Men vores store problem er drenge navne, han kak ikke lide nogle som helst navne jeg nævner og idag siger han så: Jeg kan lide navnet ALEX. Hvis det er en dreng skal han hedde det!!!

Det er et sødt og flot navn uden tvivl, men min mand hedder altså selv Alexander og ALLE kalder ham for Alex.

Jeg synes altså at vores dreng ikke skal hedde det samme som sin far.

Eller er det bare mig der er kræsen nu?!?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2010

Sees

tatii72 skriver:

Jeg er i 17 uger henne. Og vi er allerede gået igang med at finde på navne, for jeg kan huske fra første gang hvor KRÆSEN min mand er med hensyn til navne. Det tog os 6 måneder at finde på et navn til vores datter sidste gang.

Nu har vi endelig fundet på et navn til en pige hvis det er det vi venter. Det tog os TRE måneder  om at blive enige om navnet Christina som vi begge kan lide.

Men vores store problem er drenge navne, han kak ikke lide nogle som helst navne jeg nævner og idag siger han så: Jeg kan lide navnet ALEX. Hvis det er en dreng skal han hedde det!!!

Det er et sødt og flot navn uden tvivl, men min mand hedder altså selv Alexander og ALLE kalder ham for Alex.

Jeg synes ikke du er kræsen - Alex junior .. Det er bare lidt for gammeldags at gøre sådan, ikk?

Alex er et flot navn, men lidt for tæt op af farmand navn efter min mening, så kan sagtens følge dig!

Anmeld

10. december 2010

Minmio

Sees. skriver:

Jeg synes ikke du er kræsen - Alex junior .. Det er bare lidt for gammeldags at gøre sådan, ikk?

Alex er et flot navn, men lidt for tæt op af farmand navn efter min mening, så kan sagtens følge dig!

Jaah ikk?

Tænk at man kalder på en af dem: Alex kom her! så svarer de begge to, hvem af os?

Eller i skolen: hvad hedder din far lille Alex?  Han hedder Alexander men vi kalder ham også Alex.

Alexander kan bare ikke se det selv.  Jeg synes at det er en dum, dum idé.

Anmeld

10. december 2010

Sees

tatii72 skriver:

Jaah ikk?

Tænk at man kalder på en af dem: Alex kom her! så svarer de begge to, hvem af os?

Eller i skolen: hvad hedder din far lille Alex?  Han hedder Alexander men vi kalder ham også Alex.

Alexander kan bare ikke se det selv.  Jeg synes at det er en dum, dum idé.

Ja, eller på indbydelser..

"Kære, Alex, (dig), Victoria og Alex!"
eller
"Kærlig hilsen Alex, (dig), Victoria og Alex"

Hm.. Jeg tror ihvertfald at jeg ville blive forvirret.

Anmeld

10. december 2010

Minmio

Sees. skriver:

Ja, eller på indbydelser..

"Kære, Alex, (dig), Victoria og Alex!"
eller
"Kærlig hilsen Alex, (dig), Victoria og Alex"

Hm.. Jeg tror ihvertfald at jeg ville blive forvirret.

Jeg tror at jeg vil bruge hans våben mod ham selv, jeg siger at vores datter SKAL hedde Tanya.

Så har vi Alex, Tanja, Victoria og Tanya. Det vil han nok ikke synes er sjovt.

Anmeld

11. december 2010

Sees

tatii72 skriver:

Jeg tror at jeg vil bruge hans våben mod ham selv, jeg siger at vores datter SKAL hedde Tanya.

Så har vi Alex, Tanja, Victoria og Tanya. Det vil han nok ikke synes er sjovt.

JA - Giv ham tilbage af samme skuffe.. Ups, så ville jeg gerne se en blive lidt rød i hovedet!

Anmeld

11. december 2010

Kløver

tatii72 skriver:

nej jeg må indrømme at det ville jeg heller ikke vælge når fars navn ligger så tæt op af, jeg er feks helt vild med navnet Aya men jeg hedder selv Maja og synes de ligger alt alt for tæt op af hinanden.

desuden ligger det jo også pres på dig hvis i skal bruge det navn han lige synes, så må i gå lidt på kompromis, evt begge skrive nogle ned i begge kan lide, og eliminere ved hiananden og stemme eller give point, til i bliver enige

håber i finder et godt navn

Anmeld

11. december 2010

Minmio

Maja84 skriver:

nej jeg må indrømme at det ville jeg heller ikke vælge når fars navn ligger så tæt op af, jeg er feks helt vild med navnet Aya men jeg hedder selv Maja og synes de ligger alt alt for tæt op af hinanden.

desuden ligger det jo også pres på dig hvis i skal bruge det navn han lige synes, så må i gå lidt på kompromis, evt begge skrive nogle ned i begge kan lide, og eliminere ved hiananden og stemme eller give point, til i bliver enige

håber i finder et godt navn

Jeg har lavet en laaang liste med navne jeg godt kan lide. Han læste dem og sagde så Alex, det skal lige siges at Alex var ikke på min ønskeliste.

Det er ikke sådan at jeg vælger underlige navne. Jeg kan lide helt almindelige navne, som Lucas, Magnus, Benjamin osv. Så sagde jeg også til ham, hvis vi nu begge kan lide navnet Christina, hvad så med Christian hvis det bliver en dreng?

Nej det ville han ikke.  For det hedder den lille prins jo, og det skulle i hvert fald ikke være et navn fra kongefamilien.

Anmeld

11. december 2010

LinLin

Jeg har lavet en laaang liste med navne jeg godt kan lide. Han læste dem og sagde så Alex, det skal lige siges at Alex var ikke på min ønskeliste.

Det er ikke sådan at jeg vælger underlige navne. Jeg kan lide helt almindelige navne, som Lucas, Magnus, Benjamin osv. Så sagde jeg også til ham, hvis vi nu begge kan lide navnet Christina, hvad så med Christian hvis det bliver en dreng?

Nej det ville han ikke.  For det hedder den lille prins jo, og det skulle i hvert fald ikke være et navn fra kongefamilien.

Prins Nikolai hedder jo også Alexander

Jeg synes også det er for tæt på hinanden

Anmeld

11. december 2010

SussieThyssen

tatii72 skriver:

Det er da pokkers til vanskelig mand du har der
Men der findes jo nogle varianter af Alex...f.eks Alexos, Alexeios, Alexios (alle græske, men navnet kommer jo også fra Grækenland)
Men, du må tage fat i fatter og sige at NU må han altså tage sig sammen og variere sin fantasi lidt og se ud over sin egen næsetip.
De kan jo ikke gå der og hedde Store-Alex og Lille-Alex
Du må give ham et kys og sige at der KUN er plads til en Alex/Alexander i jeres familie.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.