Kære anonym..
Du skriver ikke noget om hvad der har skabt dette brud, hvilket gør det svært at forstå hvad der har fået din kæreste til at tag dette drastiske valg i jeres liv..
Men uden at skulle gøre mig til en ekspert, så synes jeg du først og fremmest skal tænke på dig selv og dit barn.. Jeg kan godt forstå du har dette lille spinkle håb, og måske kommer der også noget ud af det, men så længe der ikke gør synes jeg du skal passe på dig selv, her tænker jeg på de følelser du sætter på spil hver gang i lige hygger sammen, dyrker sex o.lign. selvom ikke er kærester.. Du gør dig selv mere ondt ved at blive ved med at holde fast især hvis han vitterligt ikke er interesseret i at komme tilbage..
Men du må endelig ikke tro det ikke gør ondt på ham, det gør det.. Han vælger bare at udskyde at se smerten i øjnene.. For han kommer ikke uden om at når han på et tidspunkt er færdig med at drikke og mængde sig med andre, at så sidder han alene tilbage og vil blive nød til at mærke ensomheden og tomheden der stille kravler over ham..
Uden at vide hvad der er bedst for dig, og uden at skulle undervurdere hvor ondt det gør, så vil jeg mene, du stille og roligt skal lukke ham mere og mere ud af dit liv, så du også kan starte på en frisk..
Du må ikke glemme, at du som et menneske, kvinde, mor og kæreste har ret til at blive elsket, behandlet ordenligt, værnet om, passet på, og have en der vil gå hele vejen for dig og dit barn..
Ind til denne helt specielle dejlige vidunderlige mand dukker op, så tror jeg det bedste du kan gøre, er at passe på dig selv og den lille.. Være i kontakt med familie og venner.. Lad mennesker der elsker dig, værne om dig.. Og det kan godt være det ikke er officelt endnu, men er det så på hans primicer el dine? HVor er du i alt dette..? Du må huske at holde fast i hvem du er og hvad der betyder mest for dig..
Jeg ved ikke om mit svar, er en hjælp el om det virker forståeligt for dig, nu du sidder i al den sorg.. men jeg håber bare noget af det kan give dig styrken til at huske den stærke person jeg helt sikkert ved du er, i kraft af at du er en mor (det er absolut ikke en nem rolle)
Du skal absolut også have en kæmpe stor
fra mig, og så håber jeg det hele bliver lidt lysere for dig..
Tanker herfra..