mad i dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2008

Pia

Hejsa

Nu ved jeg ikke hvilken kommune du høre til.
Men i Aalborg kommune som vi høre til er der meget stor forskel p, hvad dp gør.
Men i Lærkes dp fik vi afvide da hun startede, at dp helst så at Lærke havde spist hjemmefra. Begrundelsen for det var, at dp ikke kan sidde og hjælpe 4 børn på en gang med og få grød.. Det hænder jo at dp har fire børn i alderen 6-15 måneder og så kan de jo ikke rigtíg spise selv..
Nu spiser Lærke altid hjemmefra og det gør hun også de dage hun bliver aflevret kl 06.40..
Men de få dage hun ikke har haft lyst til og spise hjemmefra, ja så har hun fået morgenmad i dp også uden sure miner.

Jeg nyder gså morgenstunden med Lærke.. Også selvom hun skal tidlig op..
Og faktisk kan jeg sagtens forstå vores dp.. Det er jo ikke netm for dem, hvis de skulle sidde og give fire børn grød om morgen..

Men jeg er da ret sikker på, at snakker du med din dp..Så vil hun da helt sikkert også give din datter grød om morgen..
Og tager du det nu med hjemmefra så det er færdigt, så hun bare skal varme det i microovnen, så tror jeg da at hun gør det med glæde..

De skal jo også give flaske, hvis ens barn stadig får flaske.. Men der skal flasken jo også være klar hjemmefra, så de bare skal varme den.
Og det syntes jeg er fair nok..

Håber du får det til og køre..

kh Pia.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2008

1977

Profilbillede for 1977
Ja nu er jeg da også blevet klogere. Jeg troede at alt mad var med i prisen over hele landet, men nej. Her er alt og jeg mener ALT mad med i prisen. Da Jesse startede i dp var han 7 mdr og stor forbruger af flaske. Min dp købte mme og spurgte om det var ok hun serverede pulvergrød til ham (han var det eneste "grødbarn"), og det sagde jeg ja til. Jeg skulle ikke engang selv have flasker med, dem købte hun også (som han ikke ville bruge, så jeg købte 2 Avent til hende :P).

Jeg spørger hver morgen om han vil have morgenmad, men det er kun 1-2 gange om ugen han spiser hjemmefra. Jeg har aftalt med dp at han sover de 30 min mere og hun så klarer maden.

Men prøv at spørge en du ved kender svaret. Eller lyder forslaget om selv at medbringe grød til mikroovnen fornuftigt.

(H)

Anmeld

31. august 2008

charlottekri

jeg har nu snakket med hende for noget tid siden, og der sagde hun det med morgenmaden... og hendes andre børn er min. 2 år, så jeg synes da ikke at det kulle være noget problem... :S
men tak for jeres svar; vi må jo finde ud af det...
(H)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.