mad i dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.576 visninger
12 svar
0 synes godt om
31. august 2008

charlottekri

jeg skal sende min datter i dagpleje i morgen og hun er vant til at få havregrød til formiddag, og så ville jeg høre om jeg kunne tillade mig at sige at hun skal have det der (kan ikke huske hvad børnene plejer at få til formiddag...). jeg vil nemlig gerne give bryst før jeg sender hende afsted, så jeg ikke er ved at springe når jeg henter hende igen... men jeg synes jo også at hun skal have den havregrød... hjælp tak ;)
(H)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2008

Honningblomst

Du kan da altid spørge om det kan lade sig gøre....hvad tid skal hun møde om morgenen...for der er jo også morgenmad i dp.
Tror de fleste får lidt brød om formiddagen.
Er det første dag i dp i morgen??
Knus..

Anmeld

31. august 2008

twinboys

charlottekri skriver:

jeg skal sende min datter i dagpleje i morgen og hun er vant til at få havregrød til formiddag, og så ville jeg høre om jeg kunne tillade mig at sige at hun skal have det der (kan ikke huske hvad børnene plejer at få til formiddag...). jeg vil nemlig gerne give bryst før jeg sender hende afsted, så jeg ikke er ved at springe når jeg henter hende igen... men jeg synes jo også at hun skal have den havregrød... hjælp tak ;)
(H)

Hvornår skal hun afl. i dagplejen???

Der bliver givet morgenmad til kl. 7.30 og der kan man her hos mig få grød, brød og andet ...

Mellem kl. 8.30-9.00 får børnene brød, frugt, grønt og vand...

Omkring kl. 11.15-11.45 får de enten lune retter, varm mad eller brød med grønt, frugt og mælk til...

Kl. 14.00-15.00 når børnene vågner får de brød, bolle, frugt, grønt og vand...

Nu lukker jeg kl. 16.00 men havde jeg dage senere plejer jeg at give dem lidt brød omkring kl. 16.00 for der er de forældre der henter deres pus kl. 16.30 og først der skal ud at handle til aftensmad eller har noget de skal ordne og inden de får aftensmad er der jo hurtigt børn der når at blive meget sultne...

Hen af dagen får de tilbudt meget vand...

Majbritt

Anmeld

31. august 2008

charlottekri

det er hendes første dag i dagpleje. hun skal afleveres kl 6.40 for jeg skal møde på arbejde kl. 7, men det er mere undtagelsen end regelen at de får morgenmad (det er kun hvis vi ikke har nået det hjemmefra fordi vi er kommet sent op at hun giver det...) og det er også selvom de bliver afleveret så tidligt...

Anmeld

31. august 2008

twinboys

charlottekri skriver:

det er hendes første dag i dagpleje. hun skal afleveres kl 6.40 for jeg skal møde på arbejde kl. 7, men det er mere undtagelsen end regelen at de får morgenmad (det er kun hvis vi ikke har nået det hjemmefra fordi vi er kommet sent op at hun giver det...) og det er også selvom de bliver afleveret så tidligt...

Det kan fa..... da ikke passe... Så smid en pakke i hendes taske og sig at du ønsker at hun skal have det inden kl. 7.30...

Hvilken kommune er den dagplejer???

Majbritt der selv er dagplejer...

Anmeld

31. august 2008

Honningblomst

twinboys skriver:

charlottekri skriver:

Det kan fa..... da ikke passe... Så smid en pakke i hendes taske og sig at du ønsker at hun skal have det inden kl. 7.30...

Hvilken kommune er den dagplejer???

Majbritt der selv er dagplejer...

Tænkte det samme...mener ikke at en dagplejer kan lade være med at give morgenmad.
Prøv evt at ring til kommunen og hør omkring reglerne...ikke for at brokke over hende, men bare sådan af ren nysgerrighed. Altid rart at vide hvad man har at forholde sig til udfra de overordnede regelsæt.
Knus Eva...som aldrig har oplevet en dagplejer der ikke giver morgenmad..

Anmeld

31. august 2008

moniquesmor

min datter for morgenmad hver morgen i dagplejen.
men kun hvis vi kommer inden kl 8..
og det gør de alle steder på lolland:)

Anmeld

31. august 2008

charlottekri

jamen det siger hun altså... jeg vil ikke gøre det store nummer ud af det, for hun skal kun gå der i næsten en måned og så flytter vi til en anden kommune... men det bliver vel også henad ved 8 tiden at hun bliver sulten, hvis jeg giver hende bryst før hun kommer hjemmefra... derfor syntes jeg at jeg godt kunne tillade mig at bede hende om at give hende hendes havregrød til formiddag...
det er i holstebro kommune.. under vinderup

Anmeld

31. august 2008

finkedinke

Da jeg for 7 år siden havde min datter i dagpleje skulle forældrene selv medbringe morgenmaden. Resten af dage fik de mad fra dagplejen. Nu er jeg selv blevet dagplejer i en anden kommune og her er morgenmaden med i prisen.

I vores kommune serveres morgenmad fra åbningstiden, der hos mig er 6.45 og frem til kl 7.30.
Mine dagplejebørn har som regel spist hjemmefra, og derfor serverer jeg ikke mad før kl. ca. 9. Kommer der en der ikke har spist hjemefra får de selvfølgelig mad, uanset om de kommer efter normal morgenmadstid.
Kommer der et barn hvor forældrene ønsker at det spiser her hver dag, er de naturligvis meget velkomne. Men dem har jeg bare ikke haft særligt mange af.
Er det mon det samme din dagplejer har har ment? Jeg har meget svært ved at forestille mig at en dagplejer forventer at barnet skal gå uden mad fra det vågner og til kl 9 hvor vi normalt serverer mellemmåltid.

Somen anden skriver kan du jo undersøge det, det behøver ikke at være det samme som at klage:-) Du kunne evt. spørge en anden forældre i dagplejen.

Berith

Anmeld

31. august 2008

charlottekri

hun sagde til mig at det var forventet at barnet spiste hjemmefra, men hvis vi ikke havde nået det en dag af en eller anden grund, så skulle hun selvfølgelig nok lave noget til barnet.... synes bare at jeg gerne vil give bryst før hun skal afsted og jeg kan jo ikke både give grød og bryst :P
(H)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.