godt råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

615 visninger
15 svar
0 synes godt om
10. december 2010

Mussen2

Min datter på 1½ vil ikke spise kartofler. Hun har aldrig rigtig gidet det. Hun spiser alt muligt andet, men jeg vil gernen om hun kunne lære at spise kartofler.  Jeg synes jeg har prøvet det meste. putte smørklat på, sovse i alle afskygninger, kartoffelmos

Hun gidet godt kartoffelbåde som har været i ovnen

Gode råd til at få hende til at spise detmodtaget med kyshånd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2010

Jyden

Bedste råd fra mig vil være: accepter, at hun IKKE spiser kartofler og server noget andet.

Begge vores drenge har ikke været kartoffelspisende. Den ældste er nu 6 år og spiser nu gerne kartofler, den yngste er 3 år og spiser det stadig ikke, men så spiser han så meget andet.

Anmeld

10. december 2010

Maja88

Mussen2 skriver:

Min datter på 1½ vil ikke spise kartofler. Hun har aldrig rigtig gidet det. Hun spiser alt muligt andet, men jeg vil gernen om hun kunne lære at spise kartofler.  Jeg synes jeg har prøvet det meste. putte smørklat på, sovse i alle afskygninger, kartoffelmos

Hun gidet godt kartoffelbåde som har været i ovnen

Gode råd til at få hende til at spise detmodtaget med kyshånd

nogle børn kan jo simpelthen ikke lide kartofler...

min niece er nu 5½ og hun har ALDRIG spist kartofler og hun prøver hver gang de er på bordet, men de vokser simpelhen inde i munden på hende.

tror bare man bliver nød til at acceptere det og så tilbyde andet tilbehør

Anmeld

10. december 2010

Sukkerblomst

Giv det tid.... så kommer det pludselig, men ikke tvinge hende.

Anmeld

10. december 2010

Mussen2

Maja88 skriver:

nogle børn kan jo simpelthen ikke lide kartofler...

min niece er nu 5½ og hun har ALDRIG spist kartofler og hun prøver hver gang de er på bordet, men de vokser simpelhen inde i munden på hende.

tror bare man bliver nød til at acceptere det og så tilbyde andet tilbehør

øv, øv. lige hvad jeg frygtede. Jeg er selv opdraget til at spise det meste og som minumum smage  Mine to fætrer er vokset op på pasta og ketchup og jeg har altid sagt: Det kommer mine børn i hvert fald ikke til...

Tænker på om jeg hver dag skal lave ovn kartoffelbåde for at få hende til at vænne sig til smagen

Anmeld

10. december 2010

Mussen2

Jyden skriver:

Bedste råd fra mig vil være: accepter, at hun IKKE spiser kartofler og server noget andet.

Begge vores drenge har ikke været kartoffelspisende. Den ældste er nu 6 år og spiser nu gerne kartofler, den yngste er 3 år og spiser det stadig ikke, men så spiser han så meget andet.

ok, det er der nok noget om. Laver du så særligt tilbehør til dine børn, når i får kartofler

Anmeld

10. december 2010

Jyden

Mussen2 skriver:

ok, det er der nok noget om. Laver du så særligt tilbehør til dine børn, når i får kartofler

Ikke altid. Hvis der er masser af salat, grøn og kød som jeg VED de kan lide, laver jeg ikke ekstra, men hvis måltidet mest er kartofler koger jeg noget fuldkornspasta som de kan vælge i stedet for kartoflerne.

Anmeld

10. december 2010

serinasmor

min lillebror spiste ikke kartofler før han blev ca 6 år.. de voksede simpelthen i munden på ham ... han spiste dem KUN med MASSER af sovs i flere år derefter ... nu kan han sagtens spise dem...

han har det fint idag

jeg tror måske bare vi fik pasta eller ris lidt oftere end vi ellers ville have gjort ... og ellers var min mor god til også altid at koge/tilberede en anden grøntsag som så gled ned i stedet for den berygtede kartoffel

serinasmor

Anmeld

10. december 2010

Mussen2

Jyden skriver:

Ikke altid. Hvis der er masser af salat, grøn og kød som jeg VED de kan lide, laver jeg ikke ekstra, men hvis måltidet mest er kartofler koger jeg noget fuldkornspasta som de kan vælge i stedet for kartoflerne.

God ide - da de begyndte at spise kartofler, var det uden noget de fik smag for det eller emd masser af sovs på

Anmeld

10. december 2010

Maja88

Mussen2 skriver:

øv, øv. lige hvad jeg frygtede. Jeg er selv opdraget til at spise det meste og som minumum smage  Mine to fætrer er vokset op på pasta og ketchup og jeg har altid sagt: Det kommer mine børn i hvert fald ikke til...

Tænker på om jeg hver dag skal lave ovn kartoffelbåde for at få hende til at vænne sig til smagen

jamen hvis hun gerne VIL spise kartoffelbåde fra ovnen, så er det da bare den kartoffel art i får....

det er jo ikke mere usundt. og selvom hun gerne vil spise dem, så er det jo ikke sikkert hun kommer til at spise kogte kartofler, da det er en helt anden konsistens.

men hvis i er nogen steder hvor der kommer en ny slags kartofler på bordet, så ville jeg få hende til at smage en lille en.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.