KaLee skriver:
Synes altså ikke du lyder forkælet overhovedet..
For udfra hvad du skriver (som så er din side og opfattelse af sagen) så bliver der jo gjort mega forskel på jer to...
Altså har sin søster nogle særlige foranstaltninger, som gør at hun "har førsteretten" (i mangel af bedre ord).
Nu tænker jeg evt. psykisk lidelse, eller fysisk for den sags skyld...
Hvis ikke så forstår jeg SLET IKKE dine forældres prioritering, da det er at pisse dig ned af ryggen, imens de hygger med søsteren...
Det lyder til at du måske skal tage en snak med din far, da han virker til at være den mest "neautrale" af de 2... Så må han tage den med din mor.. hvis ikke der sker noget, så må du sige det til din mor..
Jeg har selv en storebror, og der er forskelsbehandling. Vi har kun vores far tilbage - og min bror bor stadig ved ham - derfor det hænger sådan sammen.
MEN forskelsbehandlingen ligger i hvordan vi bliver behandlet i forhold til vores livs rammer og vores behov.
Min bror bor som sagt hjemme hos min far - han blev opereret sidste år i
og han har aldrig boet for sig selv. Manden er 31 år. jeg synes personligt at min far til tider pylrer for meget om ham, idet at han redder hans røv gang på gang økonomisk.
Jeg er lige fyldt 28, og flyttede hjemmefra det sekund jeg kunne - var træt af at bo i en sladder-by. Dvs. i 10-13 år har jeg ikke boet hjemme. Efter jeg har fået min søn, kommer min far gladeligt og troligt en gang om ugen for at se knægten, og så vi kan hygge os sammen. Desuden VIL min far gerne hjælpe mig økonomisk, men det nægter jeg, indtil jeg er virkelig ude og skide..
Så her er forskelsbehandlingen i at vi er forskellige som personer og har vidt forskellige liv. Men det fungerer fint nok for os 3.
Men jeg kan godt forstå at du bliver såret, og jeg har også set i familier hvordan tydelig forskelsbehandling finder sted.. Af den grund har min søn ikke et ordentligt forhold til hans fars "forældre"... For de ser ham simpelthen ikke..
Det blev en smøre, men ville prøve at vise dig en anden side af det, men jeg føler sq stadig med dig.. Det er ikke sjovt når man ikek føler sig lige så elsket som en ligeværdig.

Min søster fejler ikke noget som skulle gøre at hun skal have det anderledes end jeg.
Tværdigmod er det mig der har en psykisk sygdom og som skal kæmpe hver dag, men jeg formår dog at klare mig uden ret meget hjælp.
I realiteten har jeg mere brug for mine forældre end nogle af mine søstre fordi jeg har ADHD og på nogle punkter stsdig er et barn. Men da jeg klare mig rimeligt og er flyttet til en anden kommune er jeg bare glemt... Jeg brokker mig meget sjældent til mine forældre fordi jeg ikke vil have at de skal tro at jeg er utaknemmelig eller at de bare slår hånden helt af mig.
Jeg ved godt at det er den der gør noget galt, men jeg føler bare ikke at jeg vil såre dem når nu jeg selv ved hvordan det er at blive såret..
Min kæreste mener at jeg er alt for sød og at jeg bliver ked af det fordi jeg forventer at få det igen som jeg giver, men det mener jeg jo ikke er for meget forlangt..