0-6mdr at ligge "alene"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2010

Nalle

Sebastian kan sagten ligge på gulvet selv, har han næsten altid kunne.
Han ligger der nok samlagt 2-3 timer på en dag

Sommmetider er det far, mog eller storesøster der underholder ham, men ikk nødvendigvis fordi han bliver sur.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2010

Mathilde & Frederikkesmor

LilyMarleen skriver:

Okay, det er rart lige at høre hvad andre ville have gjort og gør.  Så gør jeg jo det rigtige. Jeg vil jo bare ikke have at han skal føle sig svigtet. For det er ikke meningen, ved bare at lade ham ligge alene.

Kan sagtens forstå hvad du mener, men du svigter ham bestemt ikke!!!

Anmeld

10. december 2010

Malene84

LilyMarleen skriver:

Ja, hvor tit og hvor længe får jeres små puslinger lov til at ligge alene på deres legetæpper eller deres kravlegård og tumle rundt, sådan uden at i har en finger med i spillet? Måske sidder i bare i sofaen og kigger eller lign ??

Knus Marlene der er lidt nysgerrig på hvad andre gør. 

Mine har fra de var 2 måneder... ligget alene på tæppet i laaaang tid. Nu er de 7 måneder og kan sagtens ligger der en time (hvis ikke mere). De pludrer løs, og øver i at møffe rundt om egen akse, æde alt legetøjet osv. deeeeeeejligt

Anmeld

10. december 2010

missie20

Hvis baby kun ligger 5 min. der og 5. min. der så lærer h*n jo ikke og holde hovedet selv/ryg og trille rundt, så det er vigtigt de får lov.
Frederik ligger nok 1-2 timer sammenlagt i løbet af dagen nede på et tæppe på gulvet. Og nok over halvdelen af den tid sidder jeg ved siden af ham, ellers i sofaen så han kan se mig.

Anmeld

10. december 2010

Anne85

Du skal da bare være glad for at du har et barn der nyder at ligge der og snakke og lege

Min datter får absolut også lov til at ligge selv... men jeg er jo altid omkring hende. Jeg har et legetæppe i nærmest hver rum af huset - så jeg ligegr hende jo bare der hvor jeg er - hvis jeg fx tømmer opvaskemaskine, redder seng, ligger tøj sammen eller lignende - og så "snakker" vi lidt sammen.

Hun ligger også gerne lang tid inde på storebrors værelse og betragter hans leg.

Så jeg har absolut ikke "dårlig samvittighed" over at hun ligger selv - jeg tager hende jo op og underholder når hun brokker sig

Anmeld

10. december 2010

Alberts/

altså med min dreng er det meget forskelligt, han kan ligge op til en ½ time, men det ikke fordi jeg ikke gider lege med ham, han gider ikke lege med mig

men ellers tumler vi sammen og han ligger et par gange i 10 min tid, og så lidt når jeg laver mad, kan jo ik bære på ham når jeg står ved en varm gryde, og han hygger sig ser det ud til snakker og griner, men snakker med ham når jeg laver mad, så jeg er "der" jo på en måde

Anmeld

10. december 2010

Mathilde

Celina har stort set fået lov at ligge selv alt det hun ville for det var meget begrænset. Hun ville sjældent ligge mere end 5min selv, men det er da sket, at hun har lagt i 15min på en god dag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.