0-6mdr at ligge "alene"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.794 visninger
16 svar
0 synes godt om
10. december 2010

LilyMarleen

Ja, hvor tit og hvor længe får jeres små puslinger lov til at ligge alene på deres legetæpper eller deres kravlegård og tumle rundt, sådan uden at i har en finger med i spillet? Måske sidder i bare i sofaen og kigger eller lign ??

Knus Marlene der er lidt nysgerrig på hvad andre gør. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2010

Risen

LilyMarleen skriver:

Ja, hvor tit og hvor længe får jeres små puslinger lov til at ligge alene på deres legetæpper eller deres kravlegård og tumle rundt, sådan uden at i har en finger med i spillet? Måske sidder i bare i sofaen og kigger eller lign ??

hmmm.. godt spørgsmål.. Kommer helt an på banditten, hun plejer ikke gide at ligge der i mere end 5 min uden jeg kommer og underholder.. Men nogle gange får hun altså lov til at ligge og "brokke" sig en smule før jeg kommer.. Jeg skal jo også på toilet en gang i mellem  hehe.. Men normalt ligger hun der i 5-10 min 

Anmeld

10. december 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Min datter er 5 mdr, og nu ligger gerne på legetæppet og hygger sig, sammenlagt en times tid om dagen tror jeg. Ellers er hun i sofaen sammen med mig, hvor vi snakker, hopper og jeg svinger hende rundt

Hvis jeg f.eks. skal lave noget i køkkenet, ordne vasketøj så tager jeg legetæppet med derud, eller så kommer hun i højstolen, så hun kan se hvad jeg går og laver.

Anmeld

10. december 2010

Nå ja forresten, hvis hun ligger på legetæppet og hygger sig, så lader jeg hende være, også kan jeg sagtens sidde i sofaen og evt. se lidt fjernsyn o.lign. Det er først hvis hun begynder at brokke sig, og hun egentligt har ligget der et godt stykke tid, at jeg tager hende op. Børn tager efter min mening ingen skade af at lege/underholde sig selv ind imellem

Anmeld

10. december 2010

LilyMarleen

Risen skriver:

hmmm.. godt spørgsmål.. Kommer helt an på banditten, hun plejer ikke gide at ligge der i mere end 5 min uden jeg kommer og underholder.. Men nogle gange får hun altså lov til at ligge og "brokke" sig en smule før jeg kommer.. Jeg skal jo også på toilet en gang i mellem  hehe.. Men normalt ligger hun der i 5-10 min 

Det var ikke ret meget. I Hvertfald ikke i forhold til her. Alexander kan godt ligge der i hvertfald en ½ time og pludre for sig selv, nogen gange mere, og flere gange om dagen. Det virker somom at han hygger sig. Og jeg syntes da det er meget rart ikke at være over ham hele tiden. Men jeg vil jo heller ikke svigte ham, ved ikke at "være" der for ham. Men han virker glad og tilfreds.  Jeg blir bare lidt i tvivl om, om jeg gør det rigtige ved ikke at "gribe" ind i hans leg noget mere.

Anmeld

10. december 2010

SussieThyssen

LilyMarleen skriver:

Øhh..mine har da stille og roligt kunnet ligge og sidde og lege længe.
Fra helt små har de lært at kunne beskæftge sig selv. Men naturligvis kortere tid, som helt nye og så langsomt øge tiden efterhånden som de blev ældre.
Når de var omkring et halvt år, kunne de sagtens ligge i kravlegården og hygge sig i op til en halv time.
Men det afhænger jo af humøret og hvad de lige gider på det tidspunkt.
Så det er lidt svært at sige.

Kærligst
Sussie

Anmeld

10. december 2010

Risen

LilyMarleen skriver:

Det var ikke ret meget. I Hvertfald ikke i forhold til her. Alexander kan godt ligge der i hvertfald en ½ time og pludre for sig selv, nogen gange mere, og flere gange om dagen. Det virker somom at han hygger sig. Og jeg syntes da det er meget rart ikke at være over ham hele tiden. Men jeg vil jo heller ikke svigte ham, ved ikke at "være" der for ham. Men han virker glad og tilfreds.  Jeg blir bare lidt i tvivl om, om jeg gør det rigtige ved ikke at "gribe" ind i hans leg noget mere.

Hvor gammel er han? Clara havde nemlig indtil for noget tid siden heller intet problem med at ligge og lege selv.. Hvis du føler du gør det forkert, så tag ham og legetæppet med ud i køkkenet eller et andet sted hvor du er.. Men hvis han er glad og tilfreds ville jeg slet ikke bekymre mig 

Anmeld

10. december 2010

LilyMarleen skriver:

Hvis han virker glad, tilpas og ligger og hyggesnakker med sig selv på legetæppet, så ville jeg absolut ikke "gribe ind" i hans leg, og "underholde" ham, fordi at han nu har ligget ex. ½ time

Jeg ville vente til han begynder at brokke sig.... Så ville jeg evt. gå ned og pludre og lege med ham...Og brokker han sig fortsat ville jeg tage ham op

Anmeld

10. december 2010

LilyMarleen

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Hvis han virker glad, tilpas og ligger og hyggesnakker med sig selv på legetæppet, så ville jeg absolut ikke "gribe ind" i hans leg, og "underholde" ham, fordi at han nu har ligget ex. ½ time

Jeg ville vente til han begynder at brokke sig.... Så ville jeg evt. gå ned og pludre og lege med ham...Og brokker han sig fortsat ville jeg tage ham op

Okay, det er rart lige at høre hvad andre ville have gjort og gør.  Så gør jeg jo det rigtige. Jeg vil jo bare ikke have at han skal føle sig svigtet. For det er ikke meningen, ved bare at lade ham ligge alene.

Anmeld

10. december 2010

Mille83

Uhhh får nok nogle slag over fingrene nu, men her ligger hun længe, hun eeeeeeeeeelsker og ligge alene og vende og dreje sig og kralve(næsten) hun rokker frem og tilbage på alle 4. Og møver sig hen af gulvet...

Så jeg "forstyrrer" hende skam ikke, men går hen hvis hun brokker sig, hun kan snildt ligge en time alene, mens jeg ordner dagens gøremål, og hun hygger  - i min verden skal hun jo også lære at mor ikke altid er der, også længe hun kan li det og griner/pludrer, ja så får hun lov.

Jeg er altid i nærheden og går da også og snakker med hende og siger lyde, en gang imellem lige kilder hende, hehe

Resten af dagen går med svingture, kilderi, kram og kys

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.