lillespurv20 skriver:
Vil rigtig gerne have madplanen
er villig til at prøve alt for at se om det hjælper
ja, hun tygger rigtig meget på sutten ude i siderne af munden så kan godt tænkes de er på vej
Bare de dog ville skynde sig lidt
Har lige de sidste dage fundet ud af at hvis hun får de færdiglavde mme brikker kolde så drikker hun med største appetit, så det fortsætter jeg med
Hun vil gerne have kamillethe med sukker, så kunne være vi sku prøve det, for da hun var mindre faldt hun altid i søvn af det
Okay her er den, jeg siger ikke den virker med det samme, men giv den et par dage og se om hendes appetit ikke forandrer sig, det gjorde den meget her.
Hovedreglen er at ligemeget hvad må hun IKKE spise ud over disse tidspunkter, du kan evt lave dem om så de passer ind i din hverdag, men hun skal have vand, kamillete hvis hun ud over det her vil spise, hun skal nemlig lære og mærke hendes sult (ifg min sp)
Kl 7.00 øllebrød spiser indtil hun afviser ( i starten tog Nicoline 3 tsk nu spiser hun næsten 1 dl. Så når hun afviser STOP og respekter hun siger nej.
kl 9.00 flaske i starten nægte Nicoline den og nu spiser hun 160 ml- hvis hun afviser den helt, jamen så får hun bare ingen mad før kl 11.30
kl. 11.30 - a38 med sveske og rugbrødskrummer (har bare blendet noget bondebrød, men det er mere så det mætter) i samt hapsere med smørost eller leverpostej, igen når hun afviser, STOP med det samme og respekter hun siger nej.
kl. 13.30 flaske - Nicoline tager nu ca 140 ml - 180 på det her tidspunkt.
kl 16.00 - kartoffelmos med gulerød el pastinak el hvad der nu er, hun spiser ca 1 dl nu.
kl 18. godnatflaske den tømmer hun nu så ca 200 ml.
Har du ammet hende eller har hun været flaskebarn? Det er nemlig tit sådan at flaskebørn bliver trætte af den samme mælk hvor ammebørn får forskelligt mad hver dag, så prøv evt og skifte mælke mærke, her er arla babymælk og syrnet beauvais et hit.
At spise skal også være sjovt, så snak, grin, leg med maden, lad hende have fingrene i det og evt spise selv på den måde. Lad hende se at du smager på det og smil og sige uhmm
En anden regel er at når der er gået 30 min så stop, fjern maden og sig tak for mad, hvis han/hende at maden bliver fjernet, fx viser jeg her at jeg smider det ud, så ved han/hun at nu er tiden gået og tak for mad betyder der kommer ikke mere-den regel lavede min sp da det sagtens kunne tage halvanden time og fodre hende af hver gang her.
De første par dage vil hun sikkert ikke røre ret meget af det, men derefter vil hun begynde og forstå der kommer ikke mad hele tiden, og forhåbentlig begynder hun og mærke sult, søvnen kommer, ´men der skal være styr på maden først. - så den skal du lige have lidt tålmodighed med.
Rigtig meget held og lykke og skriv endelig PB hvis du har nogle spørgsmål jeg vil gerne hjælpe