Forbudte følelser/tanker??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2010

Tulle28

lillespurv20 skriver:

tak

Troede os det var en fase, men det er 1½ mdr nu og hun er i forvejen en meget lille tynd pige fordi hun var syg i starten af hendes liv Så vægten betyder meget her i huset fordi hun tager meget langsomt på! Har læst mig frem til at det stadig er normalt med en enkelt flaske om natten i hendes alder men Lærke spiser f.eks som i går nat: vågnede hver 40 minut og krævede sin flaske for at sove videre, hun spiste 600 ml, mere end hun gør på 2 dage

Prøvede vand og sut men intet andet end mælk ville hun have!

En i min mødregruppe er PRÆCIS ligesådan - han spiser INTET i løbet af en dag og vil heller ikke ammes, men spiser så hele natten. Det har stået på i flere måneder nu og hun er også temmelig klatøjet efterhånden Men det er som om det er vendt i denne uge (han er næsten 9 mdr nu). Det er jo slet, slet ikke sikkert det er det samme hos jer, men nogengange er det jo bare rart at vide at man ikke er alene.

Jeg tror bare heller ikke på at der kommer noget godt ud af at tvinge maden i dem, husker I at hygge til måltiderne, selvom du er dødfrustreret? Min kæreste bliver ret sur og frustreret når min datter ikke vil spise, og jo mere han prøver, jo mere hidsig/ked af det bliver hun.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2010

Mumto3

lillespurv20 skriver:

Godmorgen piger!

Sidder her og tvivler lidt på mig selv..

Lærke skal ud og til hendes reservebedste i dag fra kl 11.30 - i morgen formiddag engang, fordi at for at gøre en laaaaang historie kort har vi ikke sovet RIGTIGT den sidste 1 ½ mdr Nogle nætter vågner hun med kun 40 minutters mellemrum og vil have mad, nogle nætter spiser hun over 600 ml og hendes dage kan starte 03.30 hvor hun bare en FRISK Nå men vi får så heldigvis en sundhedsplejerske med speciale i børns kost tilknyttet efter jul For hun gider ikke rigtig mad andet end kartoffelmos og hun har eller siden grødstart 3½ mdr gammel ELSKET mad, men nu 8 mdr i morgen, er hverdag en kamp og det er bidder vi tæller istedet for portioner

Vi har prøvet at nægte hende mad om natten og kun give hende vand og sut, men til sidst begyndte hun at blive lysvågen og være frisk 2-4 timer!

Nå det blev liidt langt alligvel, nu til emnet hvor jeg tvivler!

Føler mig så skidt ved at jeg allerede nu bare sidder og tæller minutter til hun skal ud af døren så jeg kan kaste mig i sengen og SOVE!! jeg burde jo have det skidt med at sende mit lille pus afsted og i stedet glæder jeg mig faktisk

tanja

Selvfølgelig glæder du dig til at få lov at sove!!!  Havde det været 'de gode gamle dage' i stenalderen, så havde vi jo boet sammen i en kæmpe storfamilie og der havde været nogen andre familiemedlemmer til at tage sig at babyen imens du sov. Men i vores moderne samfund lever vi 'alene' og skal klare al ting selv, og det er vi slet ikke beregnet til. Så du gør bare det ur-mennekset altid har gjort!, og det kan du gøre med god samvittighed.

SOV GODT!!!

Anmeld

10. december 2010

Koen.

Mille83 skriver:

For mig kan det godt lyde som tænder, hvis hun ingen har, hun er fra april ik? - Nicoline stopper som regel helt med og spise når der er en tand på vej, og det kan sagtens vare små 14 dage.

Sig til hvis du skal have madplanen så skriver jeg den gerne her. Sundhedsplejersken gav os også tricks til og gøre det og spise sjovt, men det sviner en del, haha

Kan Kamillete berolige hende? evt med sukker i? For så kan det godt være tænderne, her kunne vi ikke mærke de første og lige pludselig en dag kom de også tænkte vi bare, nårrrrhh ja......

Vil hun tage flaske? Eller er det kun kartoffelmos?

Vil rigtig gerne have madplanen er villig til at prøve alt for at se om det hjælper

ja, hun tygger rigtig meget på sutten ude i siderne af munden så kan godt tænkes de er på vej Bare de dog ville skynde sig lidt

Har lige de sidste dage fundet ud af at hvis hun får de færdiglavde mme brikker kolde så drikker hun med største appetit, så det fortsætter jeg med Hun vil gerne have kamillethe med sukker, så kunne være vi sku prøve det, for da hun var mindre faldt hun altid i søvn af det

Anmeld

10. december 2010

FruEllingsen

lillespurv20 skriver:

Godmorgen piger!

Sidder her og tvivler lidt på mig selv..

Lærke skal ud og til hendes reservebedste i dag fra kl 11.30 - i morgen formiddag engang, fordi at for at gøre en laaaaang historie kort har vi ikke sovet RIGTIGT den sidste 1 ½ mdr Nogle nætter vågner hun med kun 40 minutters mellemrum og vil have mad, nogle nætter spiser hun over 600 ml og hendes dage kan starte 03.30 hvor hun bare en FRISK Nå men vi får så heldigvis en sundhedsplejerske med speciale i børns kost tilknyttet efter jul For hun gider ikke rigtig mad andet end kartoffelmos og hun har eller siden grødstart 3½ mdr gammel ELSKET mad, men nu 8 mdr i morgen, er hverdag en kamp og det er bidder vi tæller istedet for portioner

Vi har prøvet at nægte hende mad om natten og kun give hende vand og sut, men til sidst begyndte hun at blive lysvågen og være frisk 2-4 timer!

Nå det blev liidt langt alligvel, nu til emnet hvor jeg tvivler!

Føler mig så skidt ved at jeg allerede nu bare sidder og tæller minutter til hun skal ud af døren så jeg kan kaste mig i sengen og SOVE!! jeg burde jo have det skidt med at sende mit lille pus afsted og i stedet glæder jeg mig faktisk

tanja

Det synes jeg slet ikke at du skal have det skidt over.

Kan godt forstå at du glæder dig til at få indhentet en masse søvn. synes faktisk du skal klappe dig selv på skulderen over at du får hende passet, så du kan få noget overskud igen.

Håber snart det bliver bedre hjemme hos jeg

Anmeld

10. december 2010

mor-til-vanessa

lillespurv20 skriver:

tak nej jeg er præcis som dig, uden søvn bliver jeg gnaven og grå og kan intet!

Tænker os at Lærkes søvnproblem måske bliver bedre når hun kommer i dagpleje her 3.januar for så bliver hun en del mere træt

det tror jeg. der sker rigtig mange ting i dp og en masse indtryk så hun kommer nok til at sove godt

Anmeld

10. december 2010

Koen.

Tulle28 skriver:

En i min mødregruppe er PRÆCIS ligesådan - han spiser INTET i løbet af en dag og vil heller ikke ammes, men spiser så hele natten. Det har stået på i flere måneder nu og hun er også temmelig klatøjet efterhånden Men det er som om det er vendt i denne uge (han er næsten 9 mdr nu). Det er jo slet, slet ikke sikkert det er det samme hos jer, men nogengange er det jo bare rart at vide at man ikke er alene.

Jeg tror bare heller ikke på at der kommer noget godt ud af at tvinge maden i dem, husker I at hygge til måltiderne, selvom du er dødfrustreret? Min kæreste bliver ret sur og frustreret når min datter ikke vil spise, og jo mere han prøver, jo mere hidsig/ked af det bliver hun.

Det prøver jeg os at sige til mig selv når jeg er allermest træt om natten: tanja, der er mange andre der os er oppe klokken p**! om natten

Jeg prøver at lege mig igennem måltidet for at gøre det en god oplevelse, men intet virker, det interresere hende slet ikke mere

Anmeld

10. december 2010

Koen.

Drømmer skriver:

Det synes jeg slet ikke at du skal have det skidt over.

Kan godt forstå at du glæder dig til at få indhentet en masse søvn. synes faktisk du skal klappe dig selv på skulderen over at du får hende passet, så du kan få noget overskud igen.

Håber snart det bliver bedre hjemme hos jeg

tak er glad for at det er okay at glæde sig

Anmeld

10. december 2010

Koen.

mor-til-vanessa skriver:

det tror jeg. der sker rigtig mange ting i dp og en masse indtryk så hun kommer nok til at sove godt

Det håber jeg os

Anmeld

10. december 2010

Koen.

Mumto3 skriver:

Selvfølgelig glæder du dig til at få lov at sove!!!  Havde det været 'de gode gamle dage' i stenalderen, så havde vi jo boet sammen i en kæmpe storfamilie og der havde været nogen andre familiemedlemmer til at tage sig at babyen imens du sov. Men i vores moderne samfund lever vi 'alene' og skal klare al ting selv, og det er vi slet ikke beregnet til. Så du gør bare det ur-mennekset altid har gjort!, og det kan du gøre med god samvittighed.

SOV GODT!!!

tak

Anmeld

10. december 2010

Mille83

lillespurv20 skriver:

Vil rigtig gerne have madplanen er villig til at prøve alt for at se om det hjælper

ja, hun tygger rigtig meget på sutten ude i siderne af munden så kan godt tænkes de er på vej Bare de dog ville skynde sig lidt

Har lige de sidste dage fundet ud af at hvis hun får de færdiglavde mme brikker kolde så drikker hun med største appetit, så det fortsætter jeg med Hun vil gerne have kamillethe med sukker, så kunne være vi sku prøve det, for da hun var mindre faldt hun altid i søvn af det

Okay her er den, jeg siger ikke den virker med det samme, men giv den et par dage og se om hendes appetit ikke forandrer sig, det gjorde den meget her.

Hovedreglen er at ligemeget hvad må hun IKKE spise ud over disse tidspunkter, du kan evt lave dem om så de passer ind i din hverdag, men hun skal have vand, kamillete hvis hun ud over det her vil spise, hun skal nemlig lære og mærke hendes sult (ifg min sp)

Kl 7.00 øllebrød spiser indtil hun afviser ( i starten tog Nicoline 3 tsk nu spiser hun næsten 1 dl. Så når hun afviser STOP og respekter hun siger nej.

kl 9.00 flaske i starten nægte Nicoline den og nu spiser hun 160 ml- hvis hun afviser den helt, jamen så får hun bare ingen mad før kl 11.30

kl. 11.30 - a38 med sveske og rugbrødskrummer (har bare blendet noget bondebrød, men det er mere så det mætter) i samt hapsere med smørost eller leverpostej, igen når hun afviser, STOP med det samme og respekter hun siger nej.

kl. 13.30 flaske - Nicoline tager nu ca 140 ml - 180 på det her tidspunkt.

kl 16.00 - kartoffelmos med gulerød el pastinak el hvad der nu er, hun spiser ca 1 dl nu.

kl 18. godnatflaske den tømmer hun nu så ca 200 ml.

Har du ammet hende eller har hun været flaskebarn? Det er nemlig tit sådan at flaskebørn bliver trætte af den samme mælk hvor ammebørn får forskelligt mad hver dag, så prøv evt og skifte mælke mærke, her er arla babymælk og syrnet beauvais et hit.

At spise skal også være sjovt, så snak, grin, leg med maden, lad hende have fingrene i det og evt spise selv på den måde. Lad hende se at du smager på det og smil og sige uhmm

En anden regel er at når der er gået 30 min så stop, fjern maden og sig tak for mad, hvis han/hende at maden bliver fjernet, fx viser jeg her at jeg smider det ud,  så ved han/hun at nu er tiden gået og tak for mad betyder der kommer ikke mere-den regel lavede min sp da det sagtens kunne tage halvanden time og fodre hende af hver gang her.

De første par dage vil hun sikkert ikke røre ret meget af det, men derefter vil hun begynde og forstå der kommer ikke mad hele tiden, og forhåbentlig begynder hun og mærke sult,  søvnen kommer, ´men der skal være styr på maden først. - så den skal du lige have lidt tålmodighed med.

Rigtig meget held og lykke og skriv endelig PB hvis du har nogle spørgsmål jeg vil gerne hjælpe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.