Kartoffelmos dagen før?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29.062 visninger
12 svar
0 synes godt om
9. december 2010

Ranarupta

Jeg vil høre, om man kan lave kartoffelmos dagen før og så blot varme den op lige før servering? I så fald: er der noget specielt, jeg skal tage hensyn til?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2010

Valle81

Ranarupta skriver:

Jeg vil høre, om man kan lave kartoffelmos dagen før og så blot varme den op lige før servering? I så fald: er der noget specielt, jeg skal tage hensyn til?

Det kan du sagtens:0)

Du skal bare tilsætte mælk under opvarmnigen,da kartoflerne suger alt væden når den bliver kølet af:0)

Vi får rigtig tit kartoffelmos og laver altid til 2 dage og vi varmer det bare op i gryden dagen efter med mælk:0) Og smager ligeså godt som lige laveT:0)

Anmeld

9. december 2010

Valle81

Ranarupta skriver:

Ps det tager laaaaaaaaaaaaang tid at varme op -svag varme over lang tid så lige fuld gas til sidst, ellers brænder det på:0)

Anmeld

9. december 2010

Ranarupta

Valle81 skriver:

Ps det tager laaaaaaaaaaaaang tid at varme op -svag varme over lang tid så lige fuld gas til sidst, ellers brænder det på:0)

1000 tak
Det lyder bare godt!! 

Anmeld

9. december 2010

SussieThyssen

Ranarupta skriver:

Kommer an på om det er hjemmelavet kartoffelmos eller pulver/færdigkøbt.
Hjemmelavet kan du sagtens varme godt igennem med et skvæt mælk i en gryde, og så røre godt, under opvarmningen, sådan at det ikke brænder på.
Men pulver eller købe-færdiglavet mos, vil jeg ikke anbefale at opvarme..det bliver til noget slimet snask...har selv prøvet det

Iøvrigt smager hjemmelavet kartoffelmos fra dagen før godt hvis du rører det op med nogle krydderier, putter det i et fad og gratinerer det i ovnen...mums sir jeg bare.

Kærligst
Sussie

Anmeld

10. december 2010

Ranarupta

SussieThyssen skriver:

Kommer an på om det er hjemmelavet kartoffelmos eller pulver/færdigkøbt.
Hjemmelavet kan du sagtens varme godt igennem med et skvæt mælk i en gryde, og så røre godt, under opvarmningen, sådan at det ikke brænder på.
Men pulver eller købe-færdiglavet mos, vil jeg ikke anbefale at opvarme..det bliver til noget slimet snask...har selv prøvet det

Iøvrigt smager hjemmelavet kartoffelmos fra dagen før godt hvis du rører det op med nogle krydderier, putter det i et fad og gratinerer det i ovnen...mums sir jeg bare.

Kærligst
Sussie

Det er hjemmelavet

Mine søstre og jeg har - som en del af en fødselsdagsgave - inviteret vores farmor i juletivoli, hvor vi skal hygge.

Bagefter skal vi hjem til den ene af os og spise rigtigt vintermad, som bliver mørbradgryde. Egentlig skulle vi have ris til, men synes ligesom bare, at mos passer bedre til.

Så ville blot lave det i forvejen, så det hele bare lige skal varmes. 

Desserten er endnu et mysterie, da min søsters ovn er ekstremt elendig!

Tak for tippene!

Anmeld

10. december 2010

SussieThyssen

Ranarupta skriver:

Det er hjemmelavet

Mine søstre og jeg har - som en del af en fødselsdagsgave - inviteret vores farmor i juletivoli, hvor vi skal hygge.

Bagefter skal vi hjem til den ene af os og spise rigtigt vintermad, som bliver mørbradgryde. Egentlig skulle vi have ris til, men synes ligesom bare, at mos passer bedre til.

Så ville blot lave det i forvejen, så det hele bare lige skal varmes. 

Desserten er endnu et mysterie, da min søsters ovn er ekstremt elendig!

Tak for tippene!

Uhh det lyder SÅ hyggeligt...ældre af den generation elsker nu også de gode gamle retter, så valget af kartoffelmos er godt.

Vedr. dessert...må jeg så komme med et forslag til en dessert, der også er gammeldags, og ikke kræver ovn eller den store forberedelsestid??

Anmeld

10. december 2010

Ranarupta

SussieThyssen skriver:

Uhh det lyder SÅ hyggeligt...ældre af den generation elsker nu også de gode gamle retter, så valget af kartoffelmos er godt.

Vedr. dessert...må jeg så komme med et forslag til en dessert, der også er gammeldags, og ikke kræver ovn eller den store forberedelsestid??

Uh ja, det kan du tro!

Anmeld

10. december 2010

oo

vi plejer at lave en "vintergryde" med kartoffelmos og der er altid nok til dagen efter, så der hælder vi vintergryden i et fad og laver låg af kartoffelmos og så bare i ovnen i fyrre minutter ved 200 grader dagen efter

Anmeld

10. december 2010

Katjaro

Så må vi håbe at ingen af jer har samme smagsløg som mig 

For jeg kan ikke have smagen af genopvarmede kartofler. De smager forkert, har en bismag call it whatever.

Og det er ligegyldigt om det er kogte kartofler/ kartoffelmos/ flødekartofler.

Men ellers lyder det super hyggeligt 

/Katja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.