klejneopskrifter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.035 visninger
16 svar
0 synes godt om
9. december 2010

LenaJohansen

Nu har jeg sindsyg meget lyst til at prøve at lave mine egne klejner for første gang...

Er der nogen der ligger inde med en lækker opskrift på klejner der er lidt bløde indeni, og sprøde udenpå ??

Og gerne en idiotsikker opskrift Har hørt det ikke sku være det nemmeste at lave  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2010

Frk. Himmelblå

Sådan en opskrift vil jeg også gerne ha' ! MUMS! 

Anmeld

9. december 2010

Mira0911

I denne tråd kom Znuzke med en opskrift.. Jeg synes lyder ret god.. Som jeg skal prøve at bikse med i weekenden... 

https://www.baby.dk/debat/77670pi1/madopskrifter/kom-med-jeres-bedste-klejne-opskrift---.aspx

Anmeld

9. december 2010

ekzunz

Der er en tråd lidt længere nede hvor jeg har skrevet en opskrift på klejner. De bliver ihvertfald spøde og go'e

Anmeld

9. december 2010

Frk. Himmelblå

Znuzke skriver:

Der er en tråd lidt længere nede hvor jeg har skrevet en opskrift på klejner. De bliver ihvertfald spøde og go'e

Har lige set den! Blev meget lækkersulten - indtil jeg nåede til palmin-delen. Det har jeg det ikke så godt med. Ved du, om man kan koge i andet fedt? (Vegetabilsk?)

Anmeld

9. december 2010

marijke85

på bagesiden af Amo mel, står der en rigtig go en!! jeg har lavet dem, og det var også min første gang men det gik nu meget godt, det er spist .og dette opskrift er på rapsolie! kan godt finde den frem, hvis det er bare sige til!

Anmeld

9. december 2010

ekzunz

SeptemberBaby skriver:

Har lige set den! Blev meget lækkersulten - indtil jeg nåede til palmin-delen. Det har jeg det ikke så godt med. Ved du, om man kan koge i andet fedt? (Vegetabilsk?)

Det ved jeg faktisk ikke. Opskriften er fra 1926, så det kan være at det bare var det man bruge, men at man sagtens kan bruge noget andet.

Jeg er dig svar skyldig...

Anmeld

9. december 2010

A.

jep..

her..

1 kg mel

10 æggeblommer

1 tsk. bagepulver

1 stor creme fraiche 18% (nogen gange lidt mere)

lille smule vaniliesukker

og så bruger du olie til at stege dem i

Anmeld

9. december 2010

Frk. Himmelblå

Znuzke skriver:

Det ved jeg faktisk ikke. Opskriften er fra 1926, så det kan være at det bare var det man bruge, men at man sagtens kan bruge noget andet.

Jeg er dig svar skyldig...

Du kan have en pointe i det med '26 i hvert fald. Da kogte man jo alt i fedt, gjorde man ik'? 

Men du skrev længere oppe, at opskriften giver dejligt sprøde klejner. Kan jo tænkes det netop er pga. palminen... Hmmm....

-" Er der nogen Frk. Jensen'er tilstede?!" 

Anmeld

9. december 2010

LenaJohansen

A. skriver:

jep..

her..

1 kg mel

10 æggeblommer

1 tsk. bagepulver

1 stor creme fraiche 18% (nogen gange lidt mere)

lille smule vaniliesukker

og så bruger du olie til at stege dem i

du skriver stege ? Skal man ikk koge klejner ? Eller er jeg helt gal på den

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.