Dum dag!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2010

Charlotte Wberg

Anonym skriver:

Nøh jeg sys min dag blev ødelagt i dag, da jeg læste nyhedsavisen 24 timer.. der var en artikel om behandling af barnløse som højst sandsynlig selv skal til at betale for hjælp. Jeg synes det er dybt uretfærdigt og slyngede det ud på arbejdspladsen (de ved ikke at min kæreste og jeg skal i gang med behandling). Så svarer to, som selv har 2 børn hver, at de synes det er helt iorden at man selv skal betale.. Det er jo en livsstil at have børn, derfor skal staten ikke betale...

Jeg var så gal.. jeg kunne ikke forsvare eller modargumentere for så var jeg begyndt at tude.. Havde lyst til at slynge ud i hovedet på dem.. at det er klart de ik kan se det, når de har deres drømmebørn!

Tænker bare det er så uretfærdigt at piger bliver gravide ved fejltagelser etc. helt uden de ønsker det... eller andre personer der dagligt kommer og henter medicin, som staten betaler.. fordi de er 'angiveligt' psykisk syge etc etc...

Hvad med os der aldrig nogensinde vil kunne blive gravide medmindre vi får hjælp?? Os som inderligt ønsker sig et barn.. som har masser af kærlighed at gi, hus, fast job og fin økonomi!? suk....

Uhh jeg er desværre i af "splittet" i min holdning vedrørende fertilitetbehandling...

Jeg synes det er fair at nogen skal betale denne behandling selv, og det er i situationer hvor det er ren "egoisme" der gør at de behøver behandling. Hvilken vil sige "enlige" og homoseksuelle (håber ikke jeg bliver møget ned nu)

Men ved samlevende partnere, der har prøvet at blive gravide i så og så længe og pga sygdom eller lignende ikke kan forplante sig skal sundhedsvæsenet betale regningen. selvfølgelig ikke uendeligt, men som nu med at man har så og så mange forsøg. Da denne gruppe ikke selv er skyld i at de ikke bliver gravide... (Håber I forstår hvad jeg mener)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2010

ønskebørn74

Louisiana28 skriver:

Nå, det var da godt!  Dejligt, at hun da ville støtte dig! Og kæresten med. Det var virkelig også noget underligt noget at sige!

Det må mand sige... Og vi er ligesom gift... Så de opfordrer mig faktisk til skilsmisse......

Anmeld

10. december 2010

oo

jamen det er skam nemt nok at argumentere imod, det er nemlig sådan at ved at indføre betaling for barnløshedsbehandling,  sætter man betaling på at være syg i danmark - kendt som velfærdssamfund, men det kan man vist ikke sige det er når man selv skal betale for sin sygdom/behandling af denne.

og jo ufrivillig barnløshed ER en sygdom - uanset hvad den skyldes - også hvis den er uforklarlig, det er bestemt af WHO.

Så det er så nemt, at ufrivillig barnløshed skal koste ved kasse 1 i det danske behandlingssystem, selvom dette jo ikke er en selvforskyldt sygdom. men mennesker der rent faktisk gør sig selv syge kan få behandling i det uendelige. jeg kan jo slet ikke forstå at man overhovedet skal betale for at få behandling for sine sygdomme i danmark, vi er eddermamer ude på et skråplan når vi begynder at indføre brugerbetaling på at være syg og få behandling!!!

og så kan folk sige nok så meget "jamen hvis du vil have et barn, så må du selv betale for det liv", men hvis nu man vender den om og siger "jamen hvis du vil have et liv og blive rask af kræft/whatever så kan du SELV betale" og så kan man jo godt høre hvor langt ude det hele er!!!

Det dejlige ved skat er jo, at man gir i bøssen så man ved at der tages hånd om alle....men altså ikke længere.

Anmeld

10. december 2010

Anonym trådstarter

Charlotte Wberg skriver:

Uhh jeg er desværre i af "splittet" i min holdning vedrørende fertilitetbehandling...

Jeg synes det er fair at nogen skal betale denne behandling selv, og det er i situationer hvor det er ren "egoisme" der gør at de behøver behandling. Hvilken vil sige "enlige" og homoseksuelle (håber ikke jeg bliver møget ned nu)

Men ved samlevende partnere, der har prøvet at blive gravide i så og så længe og pga sygdom eller lignende ikke kan forplante sig skal sundhedsvæsenet betale regningen. selvfølgelig ikke uendeligt, men som nu med at man har så og så mange forsøg. Da denne gruppe ikke selv er skyld i at de ikke bliver gravide... (Håber I forstår hvad jeg mener)

Klart det er også sådan jeg har det.. Altså det vil ikke blive noget problem for os at skulle betale for vores barn, vi har økonomien etc iorden.

Det er bare mere princippet! Jeg sys det er uretfærdigt...

Men jo man hører jo også om par der får hjælp.. og kort tid efter bliver de naturlig gravide.. Burde de have haft hjælp fra starten?

Nu er det sådan at min kæreste og jeg aldrig nogensinde bliver gravide uden hjælp, og det er ikke for at pudse vores 'glorie' men jeg synes netop det er sådanne par der skal hjælp...

Anmeld

10. december 2010

Anonym

Charlotte Wberg skriver:

er slet ikke enig her. Homoseksuelle har lige så store behov for at blive forældre... Jeg forstår så slet ikke at man ikke må være donor mor, ved godt der er mange ting der skal på plads. Men så længe de dækker moderens udgifter ved at være gravid synes jeg det skulle være i orden. hmm med hensyn til singler, de kan jo "finde" en på gaden. Der er mange der vil donorere sæd over nettet, og så kan man selv gøre det? eller i hvert fald prøve Bare en anden holdning  

Anmeld

10. december 2010

ønskebørn74

Tjuhl skriver:

jamen det er skam nemt nok at argumentere imod, det er nemlig sådan at ved at indføre betaling for barnløshedsbehandling,  sætter man betaling på at være syg i danmark - kendt som velfærdssamfund, men det kan man vist ikke sige det er når man selv skal betale for sin sygdom/behandling af denne.

og jo ufrivillig barnløshed ER en sygdom - uanset hvad den skyldes - også hvis den er uforklarlig, det er bestemt af WHO.

Så det er så nemt, at ufrivillig barnløshed skal koste ved kasse 1 i det danske behandlingssystem, selvom dette jo ikke er en selvforskyldt sygdom. men mennesker der rent faktisk gør sig selv syge kan få behandling i det uendelige. jeg kan jo slet ikke forstå at man overhovedet skal betale for at få behandling for sine sygdomme i danmark, vi er eddermamer ude på et skråplan når vi begynder at indføre brugerbetaling på at være syg og få behandling!!!

og så kan folk sige nok så meget "jamen hvis du vil have et barn, så må du selv betale for det liv", men hvis nu man vender den om og siger "jamen hvis du vil have et liv og blive rask af kræft/whatever så kan du SELV betale" og så kan man jo godt høre hvor langt ude det hele er!!!

Det dejlige ved skat er jo, at man gir i bøssen så man ved at der tages hånd om alle....men altså ikke længere.

HELT ENIG... VI BETALER RØV MANGE PENGE I SKAT... AL FORM FOR BEHANDLING BURDE VÆRE GRATIS... INKL. BARNLØSHEDSBEHANDLING, TANDLÆGE OG BRILLER TIL EN HVIS GRÆNSE... AT FOLK VIL HAVE GUCCI BRILLER ER JO SÅ DERES SAG...

Anmeld

10. december 2010

oo

Anonym skriver:

Klart det er også sådan jeg har det.. Altså det vil ikke blive noget problem for os at skulle betale for vores barn, vi har økonomien etc iorden.

Men jo man hører jo også om par der får hjælp.. og kort tid efter bliver de naturlig gravide.. Burde de have haft hjælp fra starten?

Nu er det sådan at min kæreste og jeg aldrig nogensinde bliver gravide uden hjælp, og det er ikke for at pudse vores 'glorie' men jeg synes netop det er sådanne par der skal hjælp...

men så pudser du jo også lidt din glorie, for hvordan skulle man vide at man ville blive naturligt gravid efter al behandling er mislykkedes?? al barnløshed også den uforklarlige ER en sygdom og derfor burde ALLE kunne modtage hjælp for deres sygdom!

eller du tror måske ikke at det kan være dybt frustrerende at vide at "der er absolut intet galt med nogen af jer, I blir bare ikke gravide"? for det var den situation vi stod i. og ja jeg blev naturligt gravid i en behandlingspause, men der gik der næsten 3 år inden det lykkedes OG 6 IUI behandlinger og jeg er fuldstændig overbevist om, at sorgen er lige stor for ALLE ufrivilligt barnløse - om de har fået en forklaring eller ej på deres barnløshed.

sorry...jeg blir godt nok bare en smule provokeret af den der "nogle må og andre må ikke" holdning

Anmeld

10. december 2010

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

er slet ikke enig her. Homoseksuelle har lige så store behov for at blive forældre... Jeg forstår så slet ikke at man ikke må være donor mor, ved godt der er mange ting der skal på plads. Men så længe de dækker moderens udgifter ved at være gravid synes jeg det skulle være i orden. hmm med hensyn til singler, de kan jo "finde" en på gaden. Der er mange der vil donorere sæd over nettet, og så kan man selv gøre det? eller i hvert fald prøve Bare en anden holdning  

Jo jo homoseksuelle skal klart også have lov til at være forældre! Det er bare om de skal betale eller ej.....

Jeg synes ikke at ''normale'' par der er fysisk forhindret i selv a blive gravide, skal betale for at få hjælp!!

At være enlig forældre eller homoseksuel, mener jeg, er en livsstil man selv vælger

Anmeld

10. december 2010

Charlotte Wberg

Anonym skriver:

Ja det synes jeg hvis der ligger en "årsag" til at de ikke kan undfange normalvis, også selvom der er minimal procentsats for at det lykkes. Et eksempel:

En kvinde der har delvis lukket æggestok og meget lille chance for at undfange selv, hn skal også have hjælpen, selvom hun måske er super heldig at undfange senere.

Giver dig helt ret i, når det ikke kan lykkes mellem den mand og kvinde der lever sammen, så må hjælpen kommer fra vores system, da det er "sygdomsbetinget" at de indfører brugerbetaling på det område kan jeg godt forstå er frustrerende... Og hvornår skal vi så selv betale for donorblod og andet...

Anmeld

10. december 2010

Charlotte Wberg

Anonym skriver:

Helt iorden og du har ret til at have den...

Jeg siger dog ikke at de ikke må bliver forældre. Det har jeg slet ikke noget imod at de bliver og kan da godt forstå at behovet er der, synes bare at den må stå for egen regning, da vores biologi ikke er sat samme så to af samme køn kan få børn sammen og ergo er det i min lille tilsluttede verden egoistiske årsager der udgør at man ikke kan få børn og ikke pga "sygdom".

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.