Stammer...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2008

MorCamilla

Monique skriver:

Vores den store stammede også i 3 års alderen, og sys selv det var temmelig slemt, men det er hun stoppet med igen
Men læste at det var meget normalt og at man ikke skulle afbryde eller gøre barnets sætning færdigt, men lade ham/hende tale færdig.. :D

Så kan det jo være at det er normalt at Mikkel også gør det. Så vi håber at han vokser fra det igen...

Knus fra Camilla.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2008

MorCamilla

bettemouse skriver:

du kunne også prøve selv at snakke langsomt. det gjorde de ihvertfald med min svigerinde da hun var lille og var i en stammegruppe..
så sad de og spillede et spil mens de gav hende opmærksomhed.. lod hende fortælle det hun ville.. og når man så skulle sige til hende det fx var hendes tur til at kaste terningen så snakkede de langsom til hende

Det var jo en rigtig god ide, hvorfor søren har jeg dog ikke tænke på det;) 1000 tak for det...

Knus fra Camilla.

Anmeld

31. august 2008

MorCamilla

[citat][f][småt]Pernille84 skriver:[/småt][/f] Åhh hvor synd for ham :'(:( Jeg har selv stammet, og gør det lidt stadigvæk, og det er så irriterende. Dengang jeg nåede skolealderen begyndte jeg til talepædagog og der fik vi nogle redskaber til hvordan vi skulle håndtere stammeriet. Vi fik at vide at vi skulle snakke langsomt, og noget med en elastik kan jeg huske. (H)[/citat] Øv hvor træls for dig, men dejligt at du fik noget hjælp til det.. Håber ikke det er noget der genere dig i hverdagen mere:) Knus fra Camilla.

Anmeld

31. august 2008

Nadi

Jeg tror også I har gang i det helt rigtige :) Giv Mikkel tid og opmærksomhed og fortæl andre omkring ham hvad han har brug for. Tror det er meget normalt at børn stammer uden at jeg ved det. Det er bare sådan en fornemmelse jeg har (burde jo være med i "jagten på den 6. sans :))) ;)

-Nadia

Anmeld

31. august 2008

Monique

MorCamilla skriver:

Monique skriver:

Vores den store stammede også i 3 års alderen, og sys selv det var temmelig slemt, men det er hun stoppet med igen
Men læste at det var meget normalt og at man ikke skulle afbryde eller gøre barnets sætning færdigt, men lade ham/hende tale færdig.. :D

Så kan det jo være at det er normalt at Mikkel også gør det. Så vi håber at han vokser fra det igen...

Knus fra Camilla.

Ja men tror jeg nu han gør :D
Sys et eller andet sted at det lød sødt da min datter stammede hehe :D Ved ikke hvorfor men der var bare noget nuser over det hehe Meen er da alligevel glad for at hun ikke gør det mere :D

Anmeld

31. august 2008

MorCamilla

Monique skriver:

MorCamilla skriver:

Monique skriver:

Knus fra Camilla.

Sys et eller andet sted at det lød sødt da min datter stammede hehe :D Ved ikke hvorfor men der var bare noget nuser over det hehe Meen er da alligevel glad for at hun ikke gør det mere :D

Jeg synes også at det lyder en smule sødt. det er jo bare fordi han så gerne vil fortælle mor så mange ting på en gang.. ;)

Anmeld

31. august 2008

MorCamilla

Nadi skriver:

Jeg tror også I har gang i det helt rigtige :) Giv Mikkel tid og opmærksomhed og fortæl andre omkring ham hvad han har brug for. Tror det er meget normalt at børn stammer uden at jeg ved det. Det er bare sådan en fornemmelse jeg har (burde jo være med i "jagten på den 6. sans :))) ;)

-Nadia

hæ hæ... :)) Jeg håber at du har ret...

Anmeld

31. august 2008

Monique

MorCamilla skriver:

Monique skriver:

MorCamilla skriver:

Monique skriver:

Knus fra Camilla.

Jeg synes også at det lyder en smule sødt. det er jo bare fordi han så gerne vil fortælle mor så mange ting på en gang.. ;)

Ja de bliver for ivrige :D

Anmeld

31. august 2008

MorCamilla

Nadi skriver:

-Nadia

Jeg håber at du har ret... :) Vi har også haft snakken med de næsmeste der ser ham ofte... Så de ved hvordan vi gerne vil have at de reagere på hans stammen... (for at hjælpe ham)

Anmeld

31. august 2008

MorCamilla

Mette+Mathias skriver:

Vi holder også øjenkontakt med ham når han fortæller løs om alt det han gerne vil sige.. Men det er ikke altid lige nemt at holde øjenkontakt til børn på 2½ år..
Hvis jeg også begynder at stamme når jeg snakker med ham, vil det så ikke være på en måde at gøre nar af ham? Ja ved godt at det lyder dumt, men sådan tror jeg at jeg ville føle hvis det var mig der stammede og alle jeg så snakkede med gjorde det, hver gang de snakkede med mig.. (men det kan også være at det bare er mig der er forkert på den)

Ifølge talepædagogerne i Lines stammegruppe, så viste man dem netop at alle kan stamme, at ingen taler perfekt og at det iøvrigt er helt ok *S* Man skal jo heller ikke gøre det hver gang, bare en gang imellem. :)

Men det er SVÆRT at gøre det, - fordi vi vil jo inderst inde gerne tale "perfekt" allesammen. Jeg var bedst til det, når jeg læste højt, - og de fleste gange kommenterede jeg ikke, når jeg gjorde det, - jeg læste bare videre.

Men bortset fra det, så er det jo også ret alm. at stamme i den alder, - hvis du er bekymret kan du jo bede om at få en talepædagog til at lytte på ham.
:)

Okay, så havde jeg misforstået dit indlæg, jeg troede at du mente hver gang man snakkede til ham.. På en måde gør jeg det også når jeg læser godnat historie for ham, så siger jeg gerne ordene to gange, (men det er nu ubevist, det er fordi jeg vil være sikker på at han høre det og forstår meningen i historien) så vi kan snakke lidt om den bag efter inden han skal ligges til at sove...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.