Synes min datter er utilfreds hele tiden!! Langt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.613 visninger
12 svar
0 synes godt om
9. december 2010

Eliza/lykke

Elizabeth er 7 mrd - burde det ikke være en tid, som er en af de bedste perioder i babys liv, hvor alt er spændende og sjovt, og de er nemme til at gøre tilfredse?????

Hun har altid været så lidt pirrelig og nemt irreteret. Så tænker jeg, at det går over, fordi hun bliver ældre. Men det er ikke holdt op - sådan har det været on and off i 2 mrd. Nu gider hun ikke engang at køre bil mere - hun brokker sig konstant.

Igår havde far fødselsdag, så vi tog ud og spiste på en børnevenlig restaurant med buffet. Så kunne vi nemlig hurtigt smutte igen. Det gik HELT galt! Jeg har aldrig oplevet noget lignede. Ikke engang mit første barn var sådan i en alder af 7 mrd. Hun ville ikke sidde ned, ikke spise, ikke drikke, ikke sidde med legetøj eller mine nøgler som ellers plejer at være sjove. Hun skreg hele tiden.

Det skal lige siges, at hun har været i vuggestue hele dagen, men var var lige vågnet kl. 16.30, da jeg hentede hende og vi var på restaturanten kl. 17.00. Så hun var udhvilet. Hun er oveni hatten meget forkølet - det hjælper jo ikke på humøret.

Hun begyndte at hoste meget dernede, så vi kørte til lægevagten med det samme. Hun er "kun" forkølet, men det er jo også irreterende i sig selv.

Siden hun blev født har den ene ulykke efter den anden væltet ind over os: vores nye ovn går i stykker 14 dage efter hendes fødsel, taget blir utæt 3 steder, bilen går i stykker 2 gange, mit arbejde fyrer stort set alle medarbejdere, vores GPS går i stykker på et uheldigt tidspunkt, økonomien er mega dårlig, vores ældste barn brækker foden, min gigt bliver værre og værre, vores sneskovl går i stykker, vores vaskemaskine blir pludselig utæt, svigerfar blir indlagt, vores kanin dør i sommer, vores marsvin dødede i lørdags og vores gamle hund kunne ikke reddes med operation i oktober........................ og så har vi lille Elizabeth som er utilfreds hele tiden - jeg kan ikke forstå det!

Men altsåååååååååååååååååååååååååååååå hvornår bliver hun glad som andre børn? Jeg føler, at det her selvfølgelig KUN sker for mig. Alle andre kører rundt i deres biler med glade børn, alle andre kan made deres børn uden brok, alle andre kan få den søvn de har brug for, alle andre har livsglade unger som elsker at lege og blive nusset.................. græsset er ALTID grønnere hos naboen.............

puha, der kom det hele ud, mens jeg sidder her på jobbet!

fortvivlet Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2010

Eliza/lykke

ingen gode råd??????????

Anmeld

9. december 2010

Cris

Hvad er din fornemelse? Har hun det dårligt på en eller anden grund også i VS? Hvad siger pædagogerne? Eller er det kun, når hun er alene sammen med dig? Er hun lidt syg? Allergi? Er der noget der generet hende? Jeg ville begynde en rigtig "detektiv" arbejde, for der er helt sikker et eller andet, som hun ikke har det godt med... Sov hun til kl16.30??? Fra kl12? Kan det være, at hun har sovet for længe og hun ikke har haft det godt med det? Jeg skal ikke udfordre mine børn særlig meget efter deres lur, for de tuder! Jeg skal liiiiige give dem lidt tid og noget vand osv osv... Du bliver nød til at prøve forskellige ting. Den lille skreg så meget, da han skulle puttes og mange gange i løbet af en nat. For at skrive historien kort, så fand jeg ud af det efter 3 måneder! At han selv ville falde i søvn og ikke vugges eller noget lignende, ligesom jeg gjord med storebror. Nu sover han næste igennem!!!   Kan det være, at hun selv vil nogle ting? Spiser hun godt i VS? Kan det være, at hun er over-over-sulten og med lav energi og den underskud kan hun ikke klare? Mange mange babier og børn fortrækker at spise lidt men mange gange... Du siger hun er forkølet, har hun noget i ørerne, tror du? Det gør nemlig meget ondt... Der kan være mange ting, men jeg tror også, at hun burde være glad. Der er noget som hun ikke kan lide...

Anmeld

9. december 2010

BabyThilde

Ingen gode råd, vil bare trøste dig og sige at vores datter på 7 måneder er altså også svær at gøre tilfreds tit. Så på den her side er græsset altså også kun grøn i pletter

Tror du ikke det kan ha noget at gøre med alt det der er sket de sidste 7 måneder som du forklarer om??

Thilde er tit "et brokkehoved" når der er noget i min hverdag som ikke går efter "planen", tror simpelthen hun kan mærke på mig når jeg er fustreret over noegt, selvom jeg prøver at skjule det.

Stort kram fra Anette

Anmeld

9. december 2010

SussieThyssen

Eliza/lykke skriver:

Elizabeth er 7 mrd - burde det ikke være en tid, som er en af de bedste perioder i babys liv, hvor alt er spændende og sjovt, og de er nemme til at gøre tilfredse?????

Hun har altid været så lidt pirrelig og nemt irreteret. Så tænker jeg, at det går over, fordi hun bliver ældre. Men det er ikke holdt op - sådan har det været on and off i 2 mrd. Nu gider hun ikke engang at køre bil mere - hun brokker sig konstant.

Igår havde far fødselsdag, så vi tog ud og spiste på en børnevenlig restaurant med buffet. Så kunne vi nemlig hurtigt smutte igen. Det gik HELT galt! Jeg har aldrig oplevet noget lignede. Ikke engang mit første barn var sådan i en alder af 7 mrd. Hun ville ikke sidde ned, ikke spise, ikke drikke, ikke sidde med legetøj eller mine nøgler som ellers plejer at være sjove. Hun skreg hele tiden.

Det skal lige siges, at hun har været i vuggestue hele dagen, men var var lige vågnet kl. 16.30, da jeg hentede hende og vi var på restaturanten kl. 17.00. Så hun var udhvilet. Hun er oveni hatten meget forkølet - det hjælper jo ikke på humøret.

Hun begyndte at hoste meget dernede, så vi kørte til lægevagten med det samme. Hun er "kun" forkølet, men det er jo også irreterende i sig selv.

Siden hun blev født har den ene ulykke efter den anden væltet ind over os: vores nye ovn går i stykker 14 dage efter hendes fødsel, taget blir utæt 3 steder, bilen går i stykker 2 gange, mit arbejde fyrer stort set alle medarbejdere, vores GPS går i stykker på et uheldigt tidspunkt, økonomien er mega dårlig, vores ældste barn brækker foden, min gigt bliver værre og værre, vores sneskovl går i stykker, vores vaskemaskine blir pludselig utæt, svigerfar blir indlagt, vores kanin dør i sommer, vores marsvin dødede i lørdags og vores gamle hund kunne ikke reddes med operation i oktober........................ og så har vi lille Elizabeth som er utilfreds hele tiden - jeg kan ikke forstå det!

Men altsåååååååååååååååååååååååååååååå hvornår bliver hun glad som andre børn? Jeg føler, at det her selvfølgelig KUN sker for mig. Alle andre kører rundt i deres biler med glade børn, alle andre kan made deres børn uden brok, alle andre kan få den søvn de har brug for, alle andre har livsglade unger som elsker at lege og blive nusset.................. græsset er ALTID grønnere hos naboen.............

puha, der kom det hele ud, mens jeg sidder her på jobbet!

fortvivlet Lone

Ja, livet kan være hårdt..det er jeg den første til at erkende. Tror mor trænger til et lille break...rigtigt???
Hvorfor ser du ikke at få tænkt lidt på dig selv. Prinsessen er gammel nok til at du kan få hende passet engang om ugen, og tag dig så en fridag/aften eller hvad der nu passer. Gå på kursus, tag ud og tøseshoppe, vær sammen med voksne mennesker, gør noget for dig selv.
Tænk på alt andet end den daglige trummerum. Selvom pengene er små, så er der masser af gratis ting man kan gøre. Gå på udstillinger, aflever barnet og sæt focus på dit eget velvære derhjemme, gå i bad, pusl om dig selv...læs, dyrk noget meditation eller bare sov. Tag på venindebesøg..lige meget hvad, blot du får renset hjernen ud for småbørnshyl og dumme uheld.
Den surmulende lille dame har bare en periode...hos nogle kan den være lang, hos andre kort. Men jeg tænker at hun opponerer mod dit manglende overskud. Hun føler sig ikke "set" nok.
Ikke at man skal hænge og pylre over dem, men ganske simpelt det, at du passer hende på en lidt robotagtig måde og ikke "ser" hende helt igennem, som du gjorde i den første tid, du havde hende.
Mange små børn har deres egen måde at gøre oprør på, hvis de føler de bliver glemt mentalt midt i en fortravlet hverdag. Så stop op og se hende helt ind i sjælen. Vær der nu og her og kommuniker med hende mentalt. Spørg hende hvad det er hun vil have af dig, hvad hun er sur over. I stedet for at være videre med job, opvask, tøjvask, overtrækket på terminskontoen eller noget helt 27'ende, så luk for de ting og være tilstede.
Og med lidt fritid for dig, så kan du få ladet op og bedre overskue hele verden, og så bliver småtterier som en utæt vaskemaskine eller, selvom det er da er sørgeligt, den gamle hunds død ikke så vigtige som de føltes før.
Læsset vælter ikke så let.
Mon så ikke lillepigen også skulle blive gladere, når hun oplever mor have mere overskud og hun føler kontakten atter er på plads.

Kærligst
Sussie

Anmeld

9. december 2010

Mette 28

Græsset er nu ikke altid grønner hos naboen, men hvis jeg skulle remse op hvad vi snart har været ude for ja så skulle jeg skrive til juleaften. Bare et par ting, mit arbejde gik konkurs i august sidste år, mistede mange mange penge og ferie, vores bil der kun er få år gammel har kostet os en små 30000-40000 på 1 år, frygtede turboen var røget på et tidspunkt men slap med skrækken. 

Har prøvet at min søn var mega trodsig sidste år i nov og dec. skal lige siges at min mand der kørte julehandel i Toys R Us, min søn kunne mærke at hans far ikke var ret meget hjemme og forstod det ikke så meget da han var 2½, i år er heldigvis meget bedre, men ja så er der min graviditet der bare er hård, med mange svære komplikationer, første gang fik jeg en diskusprolaps i lænden som jeg fik trænet væk, og blev godkendt til at kunne klare en graviditet mere, men nej den er brudt slemt op igen og lammer mit ene ben.. og sådan køre det bare med en masse ting.

Ved ikke hvad du kan gøre med din datter, men kan godt forstår det er frustrerende, men er der slet ikke nogle ting der gør hende mere rolig, som lidt faste vaner i så kan bygge stille og roligt på?? Gik ikke ud og spiste i 1½ for jeg viste det ville ende helt galt hvis vores søn var med, han ville simpelhen kede sig, nu hvor han er 3½ kan vi sagtens gøre det.. 

Synes lidt du skal have et og en lille  hilsen..

Anmeld

9. december 2010

dorthemus

SussieThyssen skriver:

Ja, livet kan være hårdt..det er jeg den første til at erkende. Tror mor trænger til et lille break...rigtigt???
Hvorfor ser du ikke at få tænkt lidt på dig selv. Prinsessen er gammel nok til at du kan få hende passet engang om ugen, og tag dig så en fridag/aften eller hvad der nu passer. Gå på kursus, tag ud og tøseshoppe, vær sammen med voksne mennesker, gør noget for dig selv.
Tænk på alt andet end den daglige trummerum. Selvom pengene er små, så er der masser af gratis ting man kan gøre. Gå på udstillinger, aflever barnet og sæt focus på dit eget velvære derhjemme, gå i bad, pusl om dig selv...læs, dyrk noget meditation eller bare sov. Tag på venindebesøg..lige meget hvad, blot du får renset hjernen ud for småbørnshyl og dumme uheld.
Den surmulende lille dame har bare en periode...hos nogle kan den være lang, hos andre kort. Men jeg tænker at hun opponerer mod dit manglende overskud. Hun føler sig ikke "set" nok.
Ikke at man skal hænge og pylre over dem, men ganske simpelt det, at du passer hende på en lidt robotagtig måde og ikke "ser" hende helt igennem, som du gjorde i den første tid, du havde hende.
Mange små børn har deres egen måde at gøre oprør på, hvis de føler de bliver glemt mentalt midt i en fortravlet hverdag. Så stop op og se hende helt ind i sjælen. Vær der nu og her og kommuniker med hende mentalt. Spørg hende hvad det er hun vil have af dig, hvad hun er sur over. I stedet for at være videre med job, opvask, tøjvask, overtrækket på terminskontoen eller noget helt 27'ende, så luk for de ting og være tilstede.
Og med lidt fritid for dig, så kan du få ladet op og bedre overskue hele verden, og så bliver småtterier som en utæt vaskemaskine eller, selvom det er da er sørgeligt, den gamle hunds død ikke så vigtige som de føltes før.
Læsset vælter ikke så let.
Mon så ikke lillepigen også skulle blive gladere, når hun oplever mor have mere overskud og hun føler kontakten atter er på plads.

Kærligst
Sussie

Undskyld jeg blander mig

Men datteren går i institution og mor er startet på arbejde, så det kunne jo også være, at det var en reaktion på at hun ikke kunne klare flere indtryk lige den dag ...og så det, at hun er ved at blive syg og derfor ikke er helt på toppen.

Til trådstarter: stort trøste  fra mig. Jeg håber virkeligt snart det vender for jer.

Anmeld

9. december 2010

SussieThyssen

dorthemus skriver:

Undskyld jeg blander mig

Men datteren går i institution og mor er startet på arbejde, så det kunne jo også være, at det var en reaktion på at hun ikke kunne klare flere indtryk lige den dag ...og så det, at hun er ved at blive syg og derfor ikke er helt på toppen.

Til trådstarter: stort trøste  fra mig. Jeg håber virkeligt snart det vender for jer.

Jamen det skal du da ikke undskylde.
Det har du da ret i...men det som jeg OGSÅ læste i TS' indlæg var, at den bette generelt var sur og vrissen..altså ikke bare den dag, men i al almindelighed..og det er DET jeg skriver om..ikke den enkelte dag
Meeen..det skinner måske ikke godt nok igennem...hmmm
Nå men kan det ikke læses mellem linjerne, så er det hermed rettet.

Anmeld

9. december 2010

Mathilde & Frederikkesmor

dorthemus skriver:

Undskyld jeg blander mig

Lige præcis!

Det var også min første tanke..... plus at hun lige var vågnet en halv time inden I var på resturanten, og at det var sidst på dagen.... Så tror jeg også min datter ville have forvandlet sig til en lille brokrøv

Anmeld

9. december 2010

Eliza/lykke

Hej igen

Det er rigtigt, at det faktisk er ret tit, at hun er sur. Men særligt igår, da vi var på restaurant. Hun går i vuggestue, og kan sjældent klare flere indtryk på hverdage. Så vi plejer at hygge derhjemme - og der plejer det også at være hyggeligt.

De siger nede i vuggestuen at hun plejer at være glad og kan lege selv, men her på det sidste har de måtte gå rundt med hende.

Lægen siger, at ikke er mellemøresbetændelse, men en forkølelse. Den kan jo alligevel godt være slem, når man kun er 7 mrd.

Jeg havde også en depression med mit første barn, og han lod sig kun mærke af det de første 3-4 mrd.. Den depression var væk, da han var 5 mrd. Med Elizabeth forsvandt den for ca. 1½ mrd siden, og jeg fungerer normalt igen og spiser og er glad - lidt stresset måske - men helt normal :-) Så jeg kan ikke tro, at det er mig alene, som er "skyld" i hendes måde at være på.

Når jeg ser på hende, fornemmer jeg, at det er næsen og halsen som er slem - og det irretere hende. Hun bliver nemt træt, og sover dårligt - så søvnen er afbrudt tit.

Hun spiser fint og drikker fint.

De har fået en dreng på 8 mrd i VS, og ham er der selvfølgelig ingen problemer med................................... men han er vist heller ikke forkølet - endnu.

Jeg må nok lige se tiden an, og se om hun ikke blir mere mild igen, når forkølelsen har langt sig.

Tak for jeres krammere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.