Nogle der har Verner Pantons "Panthella" bord el. gulvlampe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.890 visninger
14 svar
0 synes godt om
9. december 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Jeg spørger fordi at vi overvejer at købe bordlampen, men er i tvivl om lampen "skifter farve" med tiden?

Mine forældre har haft gulvlampen i 15-18 år, og deres "fod" har skiftet farve - den er blevet det der ligner "nikotin gul" (det er ikke-ryger hjem den står i).

Nogle der har lampen/erne og kender til den knap så kønne gule farve som jeg beskriver?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2010

Kildebakken

Nu har jeg ikke selv lampen, men nogle materialer skifter jo lidt farve med årene. Hvad med lige at give et ring til en møbelkonservator og spørge dig for, måske kan det renses op:-)

Lækkert design ellers

Anmeld

9. december 2010

Tulle28

Vi har både standerlampen og bordlampen og ingen af dem har skiftet farve - vi har haft dem i 5-6 år efterhånden. Jeg tror kun de gør det, hvis de udsættes for direkte sollys.

Anmeld

9. december 2010

Manakauapo

Den har vi! Og den er vel efterhånden 15-20 år gammel. Den er rigtig skadet af sollys, og jeg ved ikke lige hvordan man skal fjerne den farve?! Tror desværre ikke det er muligt!

Anmeld

9. december 2010

L-Mortil3

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Jeg spørger fordi at vi overvejer at købe bordlampen, men er i tvivl om lampen "skifter farve" med tiden?

Mine forældre har haft gulvlampen i 15-18 år, og deres "fod" har skiftet farve - den er blevet det der ligner "nikotin gul" (det er ikke-ryger hjem den står i).

Nogle der har lampen/erne og kender til den knap så kønne gule farve som jeg beskriver?

Mine forældre har lampen, dog den store gulvmodel, trods de har været storrygere (nu ikke rygere) er lampen stadig flot og hvid, om det er fordi min mor skrupper den med plastrens en gang i mdr. ved jeg ikke.

Men flot hvid er den! (De har haft den i knap 15 år tror jeg, og har i den tid købt den hos en antik handler.

Anmeld

9. december 2010

oo

jep vi har gulvlampen og der er foden også nikotingul  det ser simpelthen så grimt ud, at lampen er røget i skurret herhjemme, da Søren sagde NIKS til at jeg måtte male den som en stor svamp

Anmeld

9. december 2010

Frk. Himmelblå

Er også vokset op med den lampe. OG kan virkelig godt li' den . Mine forældre havde gulvlampen, og den blev også lidt gulnet med årene. Men vi snakker altså over ret mange år! Og i perioder har der været røget i hjemmet, men tror nu ikke, det er, hvad det skyldes... Tror bare, det sker med tiden for det materiale.

Anmeld

9. december 2010

TinaPina

Mine svigere har haft en, og den var slet ikke gul nogen steder og den var også ret gammel.

Men den blev også vasket jævnligt

Det er en FLOT lampe!

Anmeld

9. december 2010

Dorthe1986

Nu kan jeg ikke lige lade være med at fortælle noget rigtig dumt

Da jeg lærte min kæreste at kende havde den lampe der stående i sin lejlighed... Men ja den var også blevet nikotingul (han ryger dog)... Ingen af os anede hvad det var for en lampe....

Nå men da vi skulle flytte sammen i en større lejlighed smed vi den bare ud fordi den netop var blevet gul og ja vi tænkte ud med det gamle ind med det nye....

Efter et par uger ser vi så en udsendelse og opdager at vi lige har smidt en verner panton lampe ud  

Men ja ville bare lige ud med det, da jeg så dit indlæg

Anmeld

9. december 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Tak for alle jeres svar...!

Umiddelbart kunne det godt lyde som om, at den bliver misfarvet hvis man ikke sørger for at vaske den.

Evt må jeg lige høre forhandleren ad om de giver garanti eller lign. såfremt den bliver misfarvet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.