Lidt hurtig hjælp...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

633 visninger
14 svar
0 synes godt om
9. december 2010

Mettemus

Jeg skal til jordemoder kl. 10.50 i dag, og de andre gange, når vi er gået derfra, har jeg haft en lidt ærgerlig følelse af, at jeg ikke har fået det ud af besøget, som jeg burde. Jeg er simpelthen ikke god nok til at få stillet spørgsmål, så derfor vil jeg lige høre jer hvad i bruger jeres jordemoder til - hvad snakker i om, hvilke spørgsmål stiller i osv?

Mette 35+0

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2010

LinLin

Jeg havde heller ikke nogen spørgsmål - hverken første eller anden gang... SYnes jeg havde fået info fra enten hende eller via bøger/nettet. Og regnede jeg stærkt med at personalet havde styr på det hele, den dag det gik løs

Jo - sidste besøg med lillebror havde jeg et spørgsmål: "Hvor hurtigt må man komme hjem efter fødslen?"  

Anmeld

9. december 2010

Tystys14

Står i samme dilemma, og skal til JM her den 13, så følger lige med her.

- Dog kunne du skrive en liste over de ting du gerne vil have svar på.

- Og omkring eventuelle bekymringer til fødslen.

- Hvis du er bange for hvordan det bliver osv.

(Kæresten og jeg er igang, men vi har problemer med at finde den rigtige måde at spørge om de ting vi går med. )

Anmeld

9. december 2010

SussieThyssen

Mettemus skriver:

Jeg skal til jordemoder kl. 10.50 i dag, og de andre gange, når vi er gået derfra, har jeg haft en lidt ærgerlig følelse af, at jeg ikke har fået det ud af besøget, som jeg burde. Jeg er simpelthen ikke god nok til at få stillet spørgsmål, så derfor vil jeg lige høre jer hvad i bruger jeres jordemoder til - hvad snakker i om, hvilke spørgsmål stiller i osv?

Mette 35+0

En god ide er altid at skrive tanker og spørgsmål ned efterhånden som de kommer til dig, sådan at du kan tage dem op til jordemoderbesøget.
Men ellers er det jo især kontrol hun skal bruges til.
Men det handler naturligvis også om kemi, og føler du, at du ikke rigtigt kan kommunikere med hende, så kan man altså godt få en anden.

Kærligst
Sussie

Anmeld

9. december 2010

blomst84

Hej Mette velkommen i uge 36!!! Det er en milepæl for mig, så er ekstra glad i dag Har det på samme måde hver gang jeg er til JM, ved slet ikke hvad jeg skal spørge om og når de siger at alt ser fint ud, så er det vel bare en slags kontrol. Men det er vel snart tid til at tale fødsel osv? Vil du føde i vand, smertestillende osv osv Knus Sabrina 35+0

Anmeld

9. december 2010

Mettemus

DAs mor skriver:

Jeg havde heller ikke nogen spørgsmål - hverken første eller anden gang... SYnes jeg havde fået info fra enten hende eller via bøger/nettet. Og regnede jeg stærkt med at personalet havde styr på det hele, den dag det gik løs

Jo - sidste besøg med lillebror havde jeg et spørgsmål: "Hvor hurtigt må man komme hjem efter fødslen?"  

Haha, måske jeg skulle lave den omvendte - hvor længe må man bliver før man bliver sparket ud? Nej, faktisk er det lidt en god ide - må hellere spørge lidt til opholdet i forbindelse med fødsel, patienthotel osv.

Anmeld

9. december 2010

Mettemus

Cho skriver:

Står i samme dilemma, og skal til JM her den 13, så følger lige med her.

- Dog kunne du skrive en liste over de ting du gerne vil have svar på.

- Og omkring eventuelle bekymringer til fødslen.

- Hvis du er bange for hvordan det bliver osv.

(Kæresten og jeg er igang, men vi har problemer med at finde den rigtige måde at spørge om de ting vi går med. )

Tak for svar

Nogle rigtig gode ideer du kommer med. Tror dog jeg gemmer dem til i eftermiddag hvor jeg skal til en decideret fødselssamtale med en anden jordemor og min mødregruppe. Sådan nogle generelle spørgsmål kunne de nok også få glæde af

Anmeld

9. december 2010

Mettemus

SussieThyssen skriver:

En god ide er altid at skrive tanker og spørgsmål ned efterhånden som de kommer til dig, sådan at du kan tage dem op til jordemoderbesøget.
Men ellers er det jo især kontrol hun skal bruges til.
Men det handler naturligvis også om kemi, og føler du, at du ikke rigtigt kan kommunikere med hende, så kan man altså godt få en anden.

Kærligst
Sussie

Ja det havde nok været smart hvis jeg løbende havde fået skrevet lidt ned.

Det er ikke som sådan fordi der er dårlig kemi. Jeg bliver bare altid meget stille og passiv, og når hun spørger om, hvordan det går, siger jeg bare "fint nok", og kommer så senere i tanke om den og den dag hvor jeg havde det lidt mærkeligt osv.

Men tak for svar Det er dejligt med så hurtig respons når man "akut" mangler det

Anmeld

9. december 2010

Tystys14

Mettemus skriver:

Tak for svar

Nogle rigtig gode ideer du kommer med. Tror dog jeg gemmer dem til i eftermiddag hvor jeg skal til en decideret fødselssamtale med en anden jordemor og min mødregruppe. Sådan nogle generelle spørgsmål kunne de nok også få glæde af

Det var så lidt

Så håber jeg du får en god dag  og nogle gode samtaler.

Knus her fra.

Anmeld

9. december 2010

LinLin

Mettemus skriver:

Haha, måske jeg skulle lave den omvendte - hvor længe må man bliver før man bliver sparket ud? Nej, faktisk er det lidt en god ide - må hellere spørge lidt til opholdet i forbindelse med fødsel, patienthotel osv.

Nu var det jo også anden gang

Første gang syntes jeg da det var helt fantastisk man kunne få lov at være der 3 dage og ikke skulle tænke på madlavning, rengøring, indkøb osv... Og at man kunne kalde på hjælp!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.