? til jer med børn i dp eller vs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2010

slettet_7530

Manden og børnene går i bad om aftnen, jeg skal have mit bad om morgnen for at vågne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2010

tinasmor

Her ville det slet ikke fungerer om morgenen. vi våger ca en time før vi skal ud af døren. Så ligger vi ca en halv time i vores seng og læser bøger og hygger. kl 7 er det tøj og morgenmad og halv 8 er vi på vej til bilen.

Hun går i bad når hun har lyst. Nogle gange er det 3 gange om ugen, nogle gange 4 og nogle gange 1. hun spøger selv efter det. Hun har aldrig været i brusebad- er skrækslagen. Så her er det karbad med badeting og leg i ca en halv time.

Om morgenen tænker jeg også, at jeg aldrig ville få hendes hår tørt. Det tager et par timer at tøre, og derfor vil jeg helst ikke have hun skal ud lige efter.

Vi bader efter aftensmaden ca mellem kvart i 18 eller måske kl 18.

Anmeld

8. december 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Her kommer de begge i bad ca. 3 gange om ugen når vi har spist aftensmad. Der er tid og ro til lange bade og hygge på puslebordet med efterfølgende leg inden, at de bliver puttet.

Altså ingen bad om morgen - det har vi slet ikke tid til.

De får tøj på, morgenmad, en klud i hoved og selvfølgelig børstet tænder

Anmeld

8. december 2010

mor-til-vanessa

serinasmor skriver:

hej i skønne mødre

Jeg har rigtig svært ved at finde en ny rutine nu hvor serina er startet i dp og savner derfor inspiration Hvordan ser jeres dag ud ?

Serina har været vant til at komme i bad hver 2. dag, og jeg havde egentlig tænkt at så kunne hun komme i bad med sin mor hver 2. morgen inden hun skulle i dp... det er indtil videre kun lykkedes os at komme i bad én morgen og hun startede i onsdags... jeg kan ikke finde ud af om det er fordi det bare er en dårlig plan at skulle i bad om morgnen?

Hvornår og hvor tit kommer jeres små pus i bad?

jeg er (igen) lettere forvirret og håber derfor i kan svare på mine spørgsmål

serinasmor

her kommer vanessa som hovedregel i bad hver dag. det gør vi om aftenen efter vi har spist. hvis jeg kan se hun er træt eller lidt pyller så kommer hun i bad inden aftensmad, og nogen gange springer vi det over.

vi gør det ikke om morgenen for når jeg starter i skole har vi ikke tid og skal selv op kl 5 og synes hun skal sove så lang tid det er muligt :-) 

håber det var til lidt hjælp

Anmeld

8. december 2010

NLME<3

serinasmor skriver:

hej i skønne mødre

Jeg har rigtig svært ved at finde en ny rutine nu hvor serina er startet i dp og savner derfor inspiration Hvordan ser jeres dag ud ?

Serina har været vant til at komme i bad hver 2. dag, og jeg havde egentlig tænkt at så kunne hun komme i bad med sin mor hver 2. morgen inden hun skulle i dp... det er indtil videre kun lykkedes os at komme i bad én morgen og hun startede i onsdags... jeg kan ikke finde ud af om det er fordi det bare er en dårlig plan at skulle i bad om morgnen?

serinasmor

hej  mikkel var også altid i bad hver anden dag da jeg gik hjemme, men nu hvor jeg er startet, har vi taget det ind i aften rutinen ellers synes jeg ikke det vil passe sammen for os, så vi gøre det sådan når vi har spist aftensmad tager mig eller min mand ham med i brusebad (og i karbad i weekénden, for han ELSKER og bade) og så får han læst bog og så synger vi og så bliver han puttet, og det er det samme hver aften, så virker det bedst for os, og vi havde meget bøvl med at få ham til at sove da han var lidt yngre, men så begyndte vi på det her, og det virker bare så godt for os.

kram

Anmeld

8. december 2010

eliasogmor

serinasmor skriver:

hej i skønne mødre

serinasmor

herhjemme kommer elias  i bad hver dag, også pga af bakterier. han kommer  i bad  om aftenen..  inden han blir lagt i seng kl 19..ca...

Anmeld

8. december 2010

Eliza/lykke

Elizabeth er også startet i VS for 1½ mrd siden. Hun er 7 mrd nu. Hun kommer max i bad 2 gange om ugen. Hun bliver vasket hver morgen og når hun kommer hjem fra VS. Vores morgen skal være hyggeligt, men hurtig.

Vores morgen/dag ser således ud:

06.30: jeg står op og gør mig klar og forbereder morgenmaden til ungerne

7.00 ungerne op og i tøjet, ren ble og fuldkornsgrød med frugtmos og vand, så leger hun lidt med storebror, mens jeg ryger en smøg udenfor og skraber bil af hi hi

7.45: vi kører i skolen, og videre til VS

8.30 jeg kører på arbejde (onsdag har jeg fri og bruger på tøjvask, indkøb, madpakker til 2 dage afgangen, rengøring og måske lidt mad til mig selv.....)

16.30 Elizabeth bliver hentet efter en god dag

16.45 Mælk i kop og lidt ymer, leger og slapper af med far og storebror, mens jeg går i gang med maden lige så stille

18.00 vi spiser, når hun har spist, får hun lov til at lege ved spisebordet, hvor hun banker alt ned i bordet, det er så dejligt

19.00 Teletuppies i 15 min og nattøj på og ren ble

19.30 MME og lidt frugtmos i stuen og så tandbørstning

20.00 Godnat

Det var hårdt at gå hjemme, mens hun var i indkøring i VS - jeg kedet mig helt vildt. Og jeg havde vild dårlig samvittighed.

Knus

Anmeld

9. december 2010

serinasmor

tak for alle jeres svar

Jeg kan se at i alle som én giver ungerne bad om aftenen... måske jeg skulle overveje det... i hvert fald så længe Serina er mindst 30 min om at spise morgenmad ... at hun så derefter oftest er smurt ind i havregrød og godt kunne trænge til et bad er så en anden snak

det ville bare måske betyde jeg skal give afkald på vores ellers hyggelige og rolige aftener hvor der er tid til mindst en halv times leg efter aftensmaden og inden putning SUK ... de prioriteringer altså

Anmeld

9. december 2010

serinasmor

Eliza/lykke skriver:

Elizabeth er også startet i VS for 1½ mrd siden. Hun er 7 mrd nu. Hun kommer max i bad 2 gange om ugen. Hun bliver vasket hver morgen og når hun kommer hjem fra VS. Vores morgen skal være hyggeligt, men hurtig.

Vores morgen/dag ser således ud:

06.30: jeg står op og gør mig klar og forbereder morgenmaden til ungerne

7.00 ungerne op og i tøjet, ren ble og fuldkornsgrød med frugtmos og vand, så leger hun lidt med storebror, mens jeg ryger en smøg udenfor og skraber bil af hi hi

7.45: vi kører i skolen, og videre til VS

8.30 jeg kører på arbejde (onsdag har jeg fri og bruger på tøjvask, indkøb, madpakker til 2 dage afgangen, rengøring og måske lidt mad til mig selv.....)

16.30 Elizabeth bliver hentet efter en god dag

16.45 Mælk i kop og lidt ymer, leger og slapper af med far og storebror, mens jeg går i gang med maden lige så stille

18.00 vi spiser, når hun har spist, får hun lov til at lege ved spisebordet, hvor hun banker alt ned i bordet, det er så dejligt

19.00 Teletuppies i 15 min og nattøj på og ren ble

19.30 MME og lidt frugtmos i stuen og så tandbørstning

20.00 Godnat

Det var hårdt at gå hjemme, mens hun var i indkøring i VS - jeg kedet mig helt vildt. Og jeg havde vild dårlig samvittighed.

Knus

hvordan (!!!!!!) kommer du ud ad døren 45 min efter ungerne er vækket??????

her ser morgnen således ud :

kl 6.50 jeg starter dagen ved at stå op og tage tøjet på fra dagen før og gå ud i kulden og ta en smøg kedelig vane ved det godt

kl 7.00 jeg vækker serina ved at tænde lyset på hendes værelse og går derefter igang med at lave grød.. serina "kalder" på et tidspunkt at nu er hun vågen og klar til at stå op.. hun kommer op og får sin kaldenderpakke at lege med.. mor smører toast, moser banan og finder mad frem til sig selv mens grøden koger...

når grøden er færdig skiftes serina til tøj fra dagen før mens grøden køler af...

far tager afsted( ca 7.15 når der er sne)

vi spiser morgenmad... serina spiser selv .. idag spiste hun havregrød med fingrene .. det sviner en hel del og tager MINDST 30 min.

Serina bliver vasket og får skiftet tøj ... hun får overtøj på... mor gør barnevognen klar ( skal lige have lagt soveposen ud osv).. serina kommer i barnevognen .. mor tager overtøj på ..

så går vi ud ad døren  

hele seancen tager omkring  en time (på de gode dage )... og så har jeg ikke engang selv været i bad eller noget som helst  .. gruer lidt for januar

men hvad f.... gør jeg galt siden det tager så lang tid med ét barn når du kan komme hurtigere ud ad døren med 2 ???

serinasmor

Anmeld

9. december 2010

Brams

serinasmor skriver:

hej i skønne mødre

serinasmor

Herhjemme kommer Lærke i bad ca. hver anden dag og altid om aftenen.

Vores dag er jo blevet meget stramt planlagt efter at hun er startet i DP.

Hun bliver hentet i DP ca. kl. 15. Det første vi gør når vi kommer hjem er, at få en snack og en tur at drikke og så "snakker" vi om hvordan dagen er gået. Så leger vi til vi skal spise kl. 17. Efter maden er det tid til et bad og mere leg inden hun bliver puttet ca. kl. 18.30.

Og så starter det hele forfra igen dagen efter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.