Juniordyne vs Voksen dyne hvornår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvornår gik dit barn fra Juniordyne til Voksen dyne!?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.653 visninger
22 svar
0 synes godt om
8. december 2010

Malthesmoar

Hvornår gik dit barn fra Juniordyne til Voksen dyne!?

Malthe er 4år, men er det for tidligt!?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2010

SussieThyssen

Malthesmoar skriver:

Hvornår gik dit barn fra Juniordyne til Voksen dyne!?

Malthe er 4år, men er det for tidligt!?

Ehhh..jeg blev nødt til at stemme blankt, for der var ikke svarmulighed for mellem 1-2 år.
Mine gik alle over til en let voksendyne med dun omkring de halvandet år

Kærligst
Sussie

Anmeld

8. december 2010

Malthesmoar

SussieThyssen skriver:

Ehhh..jeg blev nødt til at stemme blankt, for der var ikke svarmulighed for mellem 1-2 år.
Mine gik alle over til en let voksendyne med dun omkring de halvandet år

Kærligst
Sussie

det var tidligt!?

Anmeld

8. december 2010

Lise

Min ældste søn er 3½ og sover med sin juniordyne. Den er fin til ham endnu.

Anmeld

8. december 2010

Malthesmoar

Lise skriver:

Min ældste søn er 3½ og sover med sin juniordyne. Den er fin til ham endnu.

ok, tak for svar

Anmeld

8. december 2010

sandratobias

har stemt blank, for min søn er 3½ og sover stadig med junior dyne... 

Anmeld

8. december 2010

SussieThyssen

Malthesmoar skriver:

det var tidligt!?

Næ..hvorfor skulle det dog være det??
De putter så dejligt varmt og trygt i sådan en stor dejlig dyne. de kan grave sig helt ind i den og bygge hule i den, og man kan være helt sikker på at ingen ting stikker uden for og bliver koldt. De kan også ligge blødt på den, hvis det er det de vil.
Så egentligt kan jeg ikke sige at en voksendyne er for stor, så snart de er mobile nok til selv at kravle ind og ud af den.

Anmeld

8. december 2010

JulieE

Jacob er 6½ og han fik faktisk først en voksendyne her i foråret. indtil nu har jeg ikke synes det var været nødvendigt. Han sov jo fint med junior dynen. Line på 4 år har også stadig sin junior syne og den passer fint til hende

Anmeld

8. december 2010

Diana...

SussieThyssen skriver:

Næ..hvorfor skulle det dog være det??
De putter så dejligt varmt og trygt i sådan en stor dejlig dyne. de kan grave sig helt ind i den og bygge hule i den, og man kan være helt sikker på at ingen ting stikker uden for og bliver koldt. De kan også ligge blødt på den, hvis det er det de vil.
Så egentligt kan jeg ikke sige at en voksendyne er for stor, så snart de er mobile nok til selv at kravle ind og ud af den.

Ja det har jeg også tænkt på flere gange. Lucas ELSKER vores dyner og gør nemlig præcis som du skriver laver huler i dem putter i dem osv. Han bruger kun sin egen dyne (junior dyne) når han sover, som jeg så er inde og lægge rigtig over ham om aften inden vi går i seng for så har han ikke dyne på mere. 

Anmeld

8. december 2010

SussieThyssen

Diana... skriver:

Ja det har jeg også tænkt på flere gange. Lucas ELSKER vores dyner og gør nemlig præcis som du skriver laver huler i dem putter i dem osv. Han bruger kun sin egen dyne (junior dyne) når han sover, som jeg så er inde og lægge rigtig over ham om aften inden vi går i seng for så har han ikke dyne på mere. 

Ja nemlig...vi andre elsker jo også at putte under en stor dyne, som vi rigtigt kan kravle ind i uden der er dele der stikker ud eller huller hvor den ikke kan nå. Og selvfølgelig har de små pussetrolde det lige sådan.
Men jeg har som sagt investeret i ordentlige dundyner til mine fra starten, de gik over til voksendyne. Ikke for tykke og ikke for tunge.
En sådan dyne kan holde i mange år, før man behøver at købe en igen.
Selvfølgelig er der lidt mere besvær men renholdelsen.
Man kan ikke bare stoppe en dundyne i vaskemaskinen når som helst. Det kræver man har en stor tørretumbler til rådighed og 5 tennisbolde , men så kan den også godt vaskes et par gange om året eller hvis den på en eller anden måde skulle blive særligt ulækker. Dun har iøvrigt den egenskab at nok klistrer dunene sammen, men de indeholder alligevel et fedtafvisende stof, som gør, at de ikke behøver at blive vasket særligt ofte.
Husk også at de aldrig må få skyllemiddel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.