Min første "rigtige" kage.. brystkage :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2010

Den lykkelige

Siljesmor skriver:

Hvor er den sej  Tror nok der er et par håndværkere der får en god dag

Tak skal du have '

Fik også en sms imorgen efter de var mødt ind om at de havde stået og set måbende på kagen

Fik så opkald her før om at den smagte vildt godt  Så det var dejlig at høre  Man er lidt nervæs, især fordi jeg aldrig har prøvet det, hverken at bage bundene selv eller noget..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2010

Halbschön

milopilo skriver:

Tak

Jeg har købt fondant gennem kagebutikken.. Det lilla har jeg købt sådan.. Den hvide (blomsterne) er bare som det man får tilsendt, hudfarven er bare den hvide fondant med brun farve i, som jeg også købte hos "Kagebutikken"..

Blomsterne og bogstaver er lavet med udstikkere, også fra kagebutikken.. Har så i blomsten lavet en lille lilla "knub" og sat på samt en lille sukkerkugle i "marmor" farve..

Bundene har jeg bagt fra en opskrift herinde fra.. Bagte i 3 omgange.. Hver bund er så stor som en bradepande..
Babserne har jeg lavet i to skåle jeg købte på nettet, som var ment til at lave bolde med.. Men så lagde jeg bare film i og lagkagebund og fyld, lagkagebund igen, fyld igen og til sidst en lagkage bund.. Stod så på køl i 5 timer.. Lagde dem bare på, smurte op med nutella..

Som fyld er der flødebolle fyld, creme som er lavet af blendet jordbær og kagecreme med flødeskum..

Tak for svar

kan se de anbefaler den der hedder paprika til hudfarve..

......brugte du købebunde til patterne?

.....hvor meget købefondant brugte du?

Anmeld

8. december 2010

birgitte

milopilo skriver:

Takker.. Ha ha, nej det kan jeg dog ikke prale af  Men manden EEEEEELSKER store bryster.. så tænkte han fortjente nogle ordentlig nogle.. Han så også meget henrykt ud

hi hi nå men det ku jo godt være 

Anmeld

8. december 2010

Den lykkelige

mizz-lillemor06 skriver:

ja den er da virkelig godt lavet. ville også meget gerne have en nøjagtig udførelse af opskriften.

Uha det bliver nok svært helt præcis.. Men kan prøve

Altså bundene er bagt efter en opskrift herinde fra kageklubben.. Hvor jeg så puttede kakao, for at få dem brune.. Jeg har bare bagt dem i 3 omgange.. I bradebande..

Flødebollefyldet gik der 7 bakker flødeboller til  Helt vildt..
Cremefyldet var bare lavet af en pose blendet jordbær (siet væden fra), kagecreme og flødeskum..
På bundene mellem lagene smurte jeg bare med jordbærmarmelade..
Smurt op med nutella..

Brysterne er lavet i skåle.. Først husholdningsfilm, Så lagkagebund, så fyld, lagkage bund igen, fyld igen og til sidst lagkage bund.. Stod på køl i ca 5 timer..

Alle materialer.. Altså fondanten, farve af fondanten, udstikkere, skrift osv er købt i "kagebutikken" på nettet..
Det er godt nok dyrt når man skal anskaffe sig tingene første gang.. tror jeg har brugt 700 kr i alt på den her kage  Men så har jeg jo også mange af tingene til næste gang

Anmeld

8. december 2010

Den lykkelige

birgitte skriver:

hi hi nå men det ku jo godt være 

Ville ellers være lækkert nok hvis det var 

Anmeld

8. december 2010

birgitte

milopilo skriver:

Ville ellers være lækkert nok hvis det var 

jeps gad man da godt hæ hæ !!!

Anmeld

8. december 2010

Den lykkelige

R&N skriver:

Tak for svar

Nå ok med paprika farve.. det så jeg slet ikke.. så jeg købte den der hedder "Leaf" farve.. Men måske det ville blive nærmere hudfarve hvis det var med den anden du siger..

Jeg brugte 2 pakker, dva 1 kg fondant til selve "huden".. Og de blomster..

Brugte 2 pakker lilla, dvs 500 gram i alt til den corsage ting..

Anmeld

8. december 2010

twinboys

Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaauw den er flot og sikke nogle kasser

Anmeld

8. december 2010

Den lykkelige

R&N skriver:

Tak for svar

Hov forresten ja til babserne brugte jeg bare 6 købe choko bunde.. Det er kun selve kroppen der er hjemmelavede bunde..

Anmeld

8. december 2010

Den lykkelige

twinboys skriver:

Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaauw den er flot og sikke nogle kasser

Tak.. Hi hi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.