Ihh..hvor har I været flittige til at svare..tak skal I have 
Jeg har lært mine unger at de ikke behøver at bade efter idræt, hvis de skal lige hjem, men hvis de har idræt midt i eller begyndelsen af dagen i skolen så SKAL de gå i bad. De skal ikke sidde der og lugte af sved. Dette gælder selvfølgelig især når de nærmer sig puberteten.
Men med svømmehal er der ingen pardon. Grundig vask inden og afskylning efter.
Morede mig lidt, fordi Anders Lund Madsen havde skrevet et stykke om hans oplevelse i Sverige i forbindelse med svømmehaller. På døren ind stod der altid et skilt om, at badning iført underbukser under badebukserne var forbudt.
Stor var hans undren, da han splitter fornøjet gik under bruseren og så at næsten samtlige mænd og drenge stod der og vaskede sig iført enten underbukser og evt badebukserne uden på underbukserne. Hvor ren kan man så lige blive?
Det er selvfølgelig synd, hvis man er så genert over sin egen krop, at man ikke tør tage tøjet af eller vise sig nøgen over for andre i den slags situationer, men så må det være forældrenes opgave at spore det og få det afklaret på en naturlig måde.
Mine unger har alle haft en generthedsperiode...min søn har den stadig, men det klinger heldigvis af efterhånden som man fastholder at forholde sig naturligt til den og kroppens udvikling. Og så ellers får banket ind i knoppen på de unge mennesker, at vi alle ser forskellige ud.

Anmeld