Badning, svømmehal og idræt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Går du/gik du i bad før svømmehal og efter idræt?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.671 visninger
11 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. december 2010

SussieThyssen

Inspireret af et tema i P4 Fyn morgen omkring badning efter idræt og inden svømmehal, fik jeg lyst til at spørge jer om jeres badevaner.
Nu er jeg jo gammel lærer og har naturligvis haft min del af både idræts- og svømmetimer, og her var det jo en naturlig del at man gik i bad før svømningen og efter idrætten.
Stor blev derfor min forargelse, da jeg hørte at især unge af i dag overhovedet ikke går i bad inden de svømmer og tit også springer over efter idrætstimerne. Så jeg blev jo noget nysgerrig angående hvordan I forholder jer til det.
Så fyr løs piger...springer I også over?? I så fald, hvorfor?
Hvad vil I lære jeres børn?

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2010

Moar2011

Jeg har stemt.

Har altid gået i bad til begge dele.

Jeg gør altid sådan, inden jeg går ind og svømmer, går jeg ind og skylder min krop. efter svømming, går jeg helt i bad.

idræt går jeg altid i bad bagefter.

Anmeld

8. december 2010

Anonym

Jeg gik engang til noget aerobic-halløj, hvor jeg cyklede til og fra, så jeg ventede med at gå i bad til jeg kom hjem.

Jeg går aldrig i svømmehal, da jeg ikke bryder mig om at bade sammen med fremmede.....

Jeg lærer selvfølgelig mine børn, at de skal bade før/efter svømmehal og efter idræt. Men min mand, som er med dem i svømmehal har ofte måttet påtale overfor andre (større) børn, at de skulle vaske sig, så det er bestemt ikke alle, der gør......

undskyld, at jeg er anonym, men synes det er lidt pinligt at være så genert.

Anmeld

8. december 2010

Mi

Springer ikke over og bliver også lidt forarget over dem som bader med badetøj på inden svømmehallen. Jeg gider da ikke svømme rundt i deres bakterier.

Jeg kan ikke huske at man havde et valg om hvorvidt man ville bade eller ej dengang jeg gik i skole. Kan børnene selv vælge idag?

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

8. december 2010

Ni-ko-li-ne

jeg bader altid inden svømmehallen! altid... og efter....

men efter styrketræning bader jeg hjemme, jeg bader generelt helst hjemme... og sådan havde jeg det også i folkeskolen

Anmeld

8. december 2010

Marco2

Om folk bader efter idræt og efter svømmehallen, er jeg som sådan ligeglad med.

Personligt kunne jeg aldrig finde på ikke at gøre det, da jeg synes det er voldsomt uhygiejnisk. Om fremmede folk ønsker at være uhygiejniske er deres sag, så længe jeg bare ikke skal have noget med dem at gøre fysisk.

Men at folk ikke bader inden de skal i svømmehallen er virkelig ulækkert! Så skal jeg udsættes for bakterier og evt en øre/øjeinfektion fordi folk ikke vil bade inden. Og de bliver jo da våde alligevel, så det er bare ind under bruseren INDEN man hopper i svømmehallen! Alt andet er uacceptabelt overfor de andre mennesker der skal bade i samme vand.

God dag til alle - og lad os alle bade inden vi deler kropsvæsker i svømmehallen 

AG

AG

Anmeld

8. december 2010

Muhmi

Jeg har altid vasket mig godt grundigt før jeg skulle ud at bade... Det lærte man sgu da i skolen at man skulle... Og har ellers også badet meget sammen med min far og storebror da vi var små og der lærte vi da også at vi skulle vaske os ordenligt inden vi skulle ud at bade... Det er da direkte ulækkert at folk ikke vasker sig ordenligt før de skal bade i det samme vand som rene mig...

Og det med at vaske sig efter idræt lærte jeg jo også da jeg gik til springgymnastik med min mor OG i skolen efter idrætstimerne...

MEN hvis man hopper i bad derhjemme istedet for på skolen af personlige grunde, kan jeg faktisk godt forstå de unge mennesker og børn... Man kan nemt blive moppet pga. en lille skønhedsfejl...

Anmeld

8. december 2010

Malene84

Jeg bader altid før og efter svømning - men i efter idræt FLYGTEDE jeg nærmest hjem for at bade. Jeg var mega usikker på mig selv, og ville under ingen omstændigheder bade med de andre piger

Anmeld

8. december 2010

Charlotte Wberg

I en svømmehal bader jeg før og efter og har altid gjort det.

I anden motionsform har jeg tidligere badet efter sport/idræt sammen med alle andre... Idag tager jeg lige hjem og går i bad hos mig selv, når jeg har været til badminton eller fitness, hvis ikke det er fordi jeg skal direkte et andet sted hen efter. For hvis jeg ikke skal hjem så bader jeg på stedet, men er ikke vild med det, men det er pga fodvorter, fik en da jeg gik i folkeskole og øv altså noget skidt... og ligesom med alt andet er det ikke alle der tænker at deres skavanker kan smutte over til os andre.

Min datter er tilgengæld meget blufærdig åbenbart, fik et chok da hun fortalte hvordan fælles badning efter idræt forgik. Håber efter vores samtale at hun går rigtig i bad efter idræt, men ved det jo egentlig ikke...

Sådan som det foregik da hun fortalte stod hun og to tre andre piger med deres underbukser på og sprøjtede lidt vand over på sig... en flad form for klatvask, kan man vel kalde det... Aner ikke hvor den ide kommer fra, for hun havde ikke noget problem med at bade inden og efter svøming da vi for nogle år siden gik i svømmehallen hver uge.. .hmm...

Dog er de andre tøser der vasker sig på den lidt ala komiske måde, ved at udvikle sig og ved ikke om det måske er det der er lidt flovt for dem, det er jo langt fra alle der er med lige nu... de er 10/11 år... Så tror måske min datter bare følge dem, for hun er ikke ved at udvikle sig synligt endnu, men det kommer jo nok snart

Anmeld

8. december 2010

LouiseNielsen

Da jeg gik i skole hoppede jeg altid over til begge dele... Simpelthen fordi jeg blev mobbet fordi jeg var den første som fik bryster og kønsbehåring... Var så ked af det, og ville ikke de andre skulle se mig, for viste det ville betyde at så ku de drille med det resten af dagen...

Nu kunne jeg aldrig drømme om at lade være!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.