Fælles forældremyndighed - vi går fra hinanden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2010

Noneother

Anonym skriver:

Det er jo nemt at forstå nu..  men iiih, altså, vi vil jo gerne kunne finde ud af det selv. Kan man ikke få sådan en aftale på plads senere hen, hvis det skulle blive relevant?

Problemet ved det er at NÅR den så bli´r relevant, så tager det op til et år at få truffet en afgørelse igennem dem. Hvor i så kan gå være sure og forvirrede.

Det gi´r bare SÅ meget bedre stemning at vide, at det hele er på plads med skriftlige aftaler og det der. -Der er jo ingen der siger i behøver at overholde det til punkt og prikke så længe i er gode venner.

Jeg var osse super gode venner med Justin´s far... lige indtil
!!! Så jeg har lært det på den dyre måde.

Mht. børnepenge så kommer du jo stadig til at hænge på LANGT de fleste udgifter når barnet primært bor hos dig.
og måske kan i finde en måde så i deler lige over. fx. at du gi´r ham lidt af pengene igen, hvis der er behov for det.

men igen... .. Det sekund i bli´r uvenner. Så risikerer du altså at hele korthuset vælter, og derfor er det godt, at du i tide husker at sikre dig selv og dit barn med en skriftlig aftale.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hmmm...  Ja, jeg kan godt se at man får en slags tryghed på den måde. Men det føles bare så forkert at kræve penge fra en som egentlig "burde" være ligestillet. Hvis det giver mening at sige.....

jamen..det ville jo også være afgjort på en anden måde, hvis i nu skulle dele ophold ligeligt imellem jer..fx 8 dage her og 8 dage der.
Men nu vil det jo blive dig, der skal have barnet mest, derfor er det også dig, der får de fleste udgifter.

Jeg/ vi ordnede det sådan at min x mand sørgede for at børnene havde seng og legetøj og den slags hos sig, og lidt skiftetøj og den slags til weekenderne men at jeg naturligvis sørgede for, at de fik det meste med af bleer og skiftetøj osv. Og fx det vigtige sovedyr og et par stykker ynglingslegetøj.
Somme tider når jeg havde fået ekstra meget tøj til en af dem, gik jeg det lige igennem og sendte noget med til ham som så kunne ligge permanent hos ham indtil de voksede ud af det. jeg hjalp også deres far med at få købt tøj og sko, samt udetøj, for jeg havde dem jo trods alt i hverdagen og havde mere fornemmelse for størrelser og den slags. Så aftalte vi at jeg købte hvad der skulle bruges og sendte det med dem ned til ham og fik så pengene retur i en kuvert for bonen.
Ligeledes aftalte vi også, at hvad ungerne fik af hans familie af tøj og legetøj, blev hos ham, sådan at der altid var noget nyt og spændende hos far, når de kom der. Selvfølgelig var der rum for at ynglings bamsen eller dukken kunne komme med hjem til mor, men reelt set boede det hos far.
Når jeg tænker tilbage, så gik det utroligt gnidningsfrit og vi havde minimale problemer med noget som helst.
I flere år deltes vi også om forældresamtalerne. Enten gik vi sammen eller også gik den ene og så var det den andens tur næste gang.
Tager man det fornuftigt og snakker sammen om tingene, så kan man få det bedste resultat ud af det, og det er jo utroligt vigtigt, at børnene føler at de har både en far og en mor, der er 100% loyale over forhinanden, også selvom de ikke mere lever sammen.

Anmeld

8. december 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

Det er jo nemt at forstå nu..  men iiih, altså, vi vil jo gerne kunne finde ud af det selv. Kan man ikke få sådan en aftale på plads senere hen, hvis det skulle blive relevant?

Det kan man sagtens..men for jeres egen skyld, så synes jeg, at I skal lade amtet ordne det. Det kan virkeligt løse mange gnidningsproblemer. Min datter og hendes x troede også at de sagtens selv kunne ordne det. Nu har han ikke betalt i næsten et år..og min datter kan bare ikke få taget sig sammen til at gå til amtet. Derudover får man ikke pengene med tilbagevirkende kraft men først fra det øjeblik hvor amtet godkender aftalen.
Så selvom I tror I sagtens kan, så vil jeg råde jer til at lade amtet klare det økonomiske imellem jer, så er det helt ude af verden og kan ikke blive årsag til problemer.

Anmeld

8. december 2010

SussieThyssen

Noneother skriver:

Thank you

men er du sindsyg en jungle at skulle igennem. Jeg er normalt ikke fatsvag på nogen måde, men HOLD DA OP! Jeg er først lige begyndt at fatte sammenhængen helt nu.  Jesus.
-og de ventetider er jo sindsyge! .. .. De er jo kun  folks liv og økonomi de leger med.

Så jeg forstår godt trådstarter er forvirret.

Vidste ikke at der var kommet så lange ventetider på..sådan var det ikke for få år siden..der gik det hele på plads i løbet af en måned og så fik man fra næste termin både ydelse fra faderen for de næste 3 mdr og børnetilskudet.
Utroligt.

Anmeld

8. december 2010

SussieThyssen

Nu er der jo nok ikke så mange herinde der har prøvet at miste en forældre til sine børn, så hvis nogle skulle være interesseret i at vide både noget om arveforhold og børnebidrag og al den slags..så er I meget velkomne til at skrive til mig, da man jo kan sige at jeg har haft det på klods hold, da mine ungers far døde.

Anmeld

8. december 2010

Noneother

Vidste ikke at der var kommet så lange ventetider på..sådan var det ikke for få år siden..der gik det hele på plads i løbet af en måned og så fik man fra næste termin både ydelse fra faderen for de næste 3 mdr og børnetilskudet.
Utroligt.

Det er jo efter al det der sammenlægningshalløj.
Jeg var seriøst osse ved at få kaffen galt i halsen, da manden i telefonen fortalte mig, at jeg kunne risikere at vente et år på sådan noget som børnepenge. -At jeg så får med tilbagevirkende kraft, hjælper mig jo ikke NU!

Sådan her ser det ud hvis du går ind på (sjællands) hjemmesiden. -og ofte er det meget værre.

Dette er gennemsnits ventetid angivet i uger.

Børnebidrag 26
Børnesagkyndig rådgivning 21
Faderskab 14
Forældremyndigheds- og bopæl 14
Konfliktmægling 24
Samvær 17
Separations- og skilsmisse 10
Ægtefællebidrag 17

Fremmedadoption, fase 1 14
Fremmedadoption, fase 3 20
Stedbarns- og familieadoption 22

-I øvrigt elsker jeg når man ringer til dem. Du er nu nummer 23!! i køen, vent venligst.
Spol frem til 40 minutter senere, hvor du får en tilfældig medarbejder i røret og overhovedet ikke bli´r særlig meget klogere. Bare en smule mere frustreret.

Anmeld

8. december 2010

SussieThyssen

Noneother skriver:

Det er jo efter al det der sammenlægningshalløj.
Jeg var seriøst osse ved at få kaffen galt i halsen, da manden i telefonen fortalte mig, at jeg kunne risikere at vente et år på sådan noget som børnepenge. -At jeg så får med tilbagevirkende kraft, hjælper mig jo ikke NU!

Sådan her ser det ud hvis du går ind på (sjællands) hjemmesiden. -og ofte er det meget værre.

Børnebidrag 26
Børnesagkyndig rådgivning 21
Faderskab 14
Forældremyndigheds- og bopæl 14
Konfliktmægling 24
Samvær 17
Separations- og skilsmisse 10
Ægtefællebidrag 17

Fremmedadoption, fase 1 14
Fremmedadoption, fase 3 20
Stedbarns- og familieadoption 22

-I øvrigt elsker jeg når man ringer til dem. Du er nu nummer 23!! i køen, vent venligst.
Spol frem til 40 minutter senere, hvor du får en tilfældig medarbejder i røret og overhovedet ikke bli´r særlig meget klogere. Bare en smule mere frustreret.

pokkers til system.
Nå det får man for den rodede besparelses politik der køres pt i landet.
Og Ihhhh hvor er vi alle sammen glade.

Anmeld

8. december 2010

Noneother

SussieThyssen skriver:

pokkers til system.
Nå det får man for den rodede besparelses politik der køres pt i landet.
Og Ihhhh hvor er vi alle sammen glade.

Jep. Jeg ved ikke hvorfor det ikke lige kom med at tallene var ventetid angivet i uger. (Det var jeg lige inde og rette)

men jeg lover dig for at jeg bare har været igennem helvede og tilbage igen med statsamtet siden lillemand blev født. og måske - men "kun" måske får vi en afslutning d. 28 februar, når vi kan få tid til næste møde.

Indtil da kan jeg få lov at gå og bide mine negle ned til rødderne af frygt for ikke at få medhold.

Anmeld

8. december 2010

SussieThyssen

Noneother skriver:

Jep. Jeg ved ikke hvorfor det ikke lige kom med at tallene var ventetid angivet i uger. (Det var jeg lige inde og rette)

men jeg lover dig for at jeg bare har været igennem helvede og tilbage igen med statsamtet siden lillemand blev født. og måske - men "kun" måske får vi en afslutning d. 28 februar, når vi kan få tid til næste møde.

Indtil da kan jeg få lov at gå og bide mine negle ned til rødderne af frygt for ikke at få medhold.

Pyhhh hvor er det hårdt.
Jeg håber bare at tingene går i orden for dig, sådan at I/du kan komme videre og få ro på tilværelsen.

Anmeld

8. december 2010

Noneother

SussieThyssen skriver:

Pyhhh hvor er det hårdt.
Jeg håber bare at tingene går i orden for dig, sådan at I/du kan komme videre og få ro på tilværelsen.

Tak! -Det håber jeg ved gud osse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.