Anonym skriver:
Hej med jer!
Jeg og mit barns far har besluttet os for at gå hver til sit. Det er en fælles beslutning, som vi begge to ser positivt på, det er det bedste vi kan gøre for os alle 3.
Men jeg vil lige høre hvordan og hvorledes det fungerer. Vi ønsker begge to at fastholde den fælles forældremyndighed. Vores barn kommer til at have adresse hos mig og primært være hos mig, men h*n kommer selvfølgelig til at være meget sammen med sin far også.
Hvordan fungerer det rent praktiskt og økonomiskt? Vi får begge to SU og han arbejder ved siden af. Vil jeg komme under kategorien "enlig forsørger"? Hvad har jeg ret til med hensyn til boligstøtte, SU og friplads, og evt. andre tilskud?
Det er ikke rart at give drømmen om kernefamilien på 3 op, men vi må bare gøre det bedste ud af situationen, så vi vil gerne høre om jeres erfaringer og viden om dette.
Knus og kram 
Du vil blive betegnet som "enlig mor", når din X-mand/kæreste er flyttet ud (eller dig og barn, ved ikke hvem der flytter)...
Du har stadig ret til boligstøtte, friplads af en eller anden form, børnepenge, forhøjetbørnepenge.
Hvordan og hvorledes SU reglerne er ved jeg desværre ikke...
Men de andre tilskud og støtter ordnet på kommunen, så det er bare en tur afsted også hjælper de dig med diverse blanketter, og vejledning til udfyldningen heraf... De er som regl meget søde og venlige...
Held og lykke,, Trist "familiedrømmen" ikke holdt
det er aldrig sjov, heller ikke selvom man er enig... 
Anmeld