4kløver skriver:
Tak tøser så er det ikke kun mig.. 
Arj jeg er rimelig enig med dig... Begge min fødsler betegnes som mere eller mindre hurtige... Den ene var en lynfødsel, den anden havde langvarig opstart, men gik så forholdsvis hurtigt da jeg først var aktivt i fødsel (altså jeg var 5 cm åben ved ankomst til sygehuset)
1. gang - Jeg gik over et døgn med veer der var uregelmæssige, og klokken ca. 02 om natten på døgn nummer 2 kom der pludselig seriøst skub i sagerne, og jeg havde født klokken 06:41 samme morgen...
Så altså havde jeg veer, der ikke åbnede mig (går man ud fra) ind til klokken 2 om natten, (efter knapt 1½ døgn med uregelmæssige veer) hvor de så gik amok, og jeg bare åbnede mig støt og roligt til 5 cm (ved ankomst til sygehuset) 10 minutter efter at være konstateret 5 cm, blev jeg så konstateret 8 cm åben - så 3 cm på 10 minutter. Og ved 8 cm fik jeg presseveer, og var så 2½ time om at nå de sidste 2 cm op til 10 og "ret til" at presse...
Så altså en langvarig optakt, med en semikort aktiv fødsel, med lidt sløven den sidste tid...
2. gang - jeg vågnede klokken 5 om morgenen ved de første veer, som startede ondskabsfulde ud, og klokken 09:43 (ca.) havde jeg altså født barnet - så som du siger, en lynfødsel der varede knapt 5 timer.....
Anmeld