Hvad er en lyn fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.021 visninger
17 svar
0 synes godt om
7. december 2010

4kløver

Ja undskyld jeg spøger 

Men her i dag sad jeg i bussen og hørte 2 piger snakke sammen. Den ene havde lige født. Hun siger så" ja jeg havde en lyn fødsel han var ude på 3 pres veer" hvor hun så siger" jeg fik veer dagen før.. Der tænke jeg hallo du er i fødsel når du får veer og vis du har haft veer siden dagen før der det ikke en lyn fødsel eller er det bare mig der tænker at en lyn fødsel er dem hvor man har veer og har født mellem 0-4timer..

Eller hvor tæller du fra. presveer.. veer. vand er gået??

Jeg tæller selv fra når mine veer starter..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2010

Hansen97

4kløver skriver:

Ja undskyld jeg spøger 

Men her i dag sad jeg i bussen og hørte 2 piger snakke sammen. Den ene havde lige født. Hun siger så" ja jeg havde en lyn fødsel han var ude på 3 pres veer" hvor hun så siger" jeg fik veer dagen før.. Der tænke jeg hallo du er i fødsel når du får veer og vis du har haft veer siden dagen før der det ikke en lyn fødsel eller er det bare mig der tænker at en lyn fødsel er dem hvor man har veer og har født mellem 0-4timer..

Altså jeg vil mene at min sidste fødsel var en lynfødsel.

Kl. 19.15 gik vandet uden forvarsel. Veer begyndte kl 19.30 og kl 21.02 var hun ude.

Anmeld

7. december 2010

Frk. Himmelblå

4kløver skriver:

Ja undskyld jeg spøger 

Enig.

Det er for de færreste pressedelen, der for alvor trækker tænder ud!

(Selvom det da ofte ender i alt for mange timer og sugekop, AKS mv.)

Personligt var jeg i fødsel i 40 timer. Og pressefasen tog 25 min. Og vil dæleme ikke kalde det en lynfødsel . Jeg vil også sige under ca. 4 timr alt i alt. Så er der tale om LYN og torden .

Anmeld

7. december 2010

Laulund87

Fra mine veer statede til jeg havde født, gik der 10 timer. Det vil jeg kalde en midt-imellem fødsel

Jeg vil nok sige at en lyn fødsel er under 3-4 timer..Med veer og det hele.

Anmeld

7. december 2010

karina1980

jeg vil også mene at en lynfødsel er under 5 timer,

har selv født på 8 og 12 timer og det da ikke super hurtigt tænker jeg

men hvis det presseveer så begge mine lynfødsler, for han er født på 2 veer og hun kom ud i 1 pressve

Anmeld

7. december 2010

Mortilxx

Nogle får det man kalder efterveer, tit er det andengangs fødende. Så hun har nok haft en lyn fødsel med efterveer

Knus 

Anmeld

7. december 2010

bette

jeg synes selv fødslen med nr. 2 var en lynfødsel.. det tog 1½ time 

Anmeld

7. december 2010

LBK

Jeg ville mene min fødsel var en lyn-fødsel.... (og kan høre flere er enige)

Mit vand blev taget kl. 17.15, veerne startede 17.30 og hun var ude 22.16..

Anmeld

7. december 2010

Mutti2

Enig.... alt under 5 timer er lyn-fødsler....

Her fik jeg vandafgang/første ve kl 05.36. Jeg trak hende selv ud kl 8.50. Altså en fantastisk smuk fødsel på 3 timer og 14 min

Glæder mig som en syg til næste gang

Anmeld

7. december 2010

Ni-ko-li-ne

Jeg fik noget forklaret af en overlæge på Kolding sygehus... Mht en styrt fødsel... Det er sådan een hvor veerne kommer, vandet går og baby smutter ud i løbet af 10-20 minutter... Men det kaldte de styrt fødsel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.