kan man det ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.890 visninger
14 svar
0 synes godt om
7. december 2010

Pia.

Kan man træne med en brækket arm... - lyder mit spørgsmål en anelse dumt så bær lige over med mig...

jeg træner jo fast 4 gange om ugen (styrke og fedtforbrænding) og så min zumba om torsdagen... Det ved I som træner man virkelig bliver bidt af - og meget svært ved at undværre... Nu har jeg ikke været oppe og træne siden i torsdags - da jeg jo fik iført mig en smart gips fra knorene til albuen fredag...

Men kan man ikke godt træne på de forskellige maskiner hvor man ikke bruger sine arme så meget igen... ? eller ville det virke dumt - hvad ville I syntes ?

Zumbaen har jeg droppet så længe gipsen er på, det er ikke muligt med en dårlig arm...

Knus Pia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2010

Maja88

Pia. skriver:

Kan man træne med en brækket arm... - lyder mit spørgsmål en anelse dumt så bær lige over med mig...

jeg træner jo fast 4 gange om ugen (styrke og fedtforbrænding) og så min zumba om torsdagen... Det ved I som træner man virkelig bliver bidt af - og meget svært ved at undværre... Nu har jeg ikke været oppe og træne siden i torsdags - da jeg jo fik iført mig en smart gips fra knorene til albuen fredag...

Men kan man ikke godt træne på de forskellige maskiner hvor man ikke bruger sine arme så meget igen... ? eller ville det virke dumt - hvad ville I syntes ?

Zumbaen har jeg droppet så længe gipsen er på, det er ikke muligt med en dårlig arm...

Knus Pia

jeg ville så netop anbefale zumba istedet for maskinere. vil virkelig anbefale dig til ikke at bruge armen i maskinerne- du straffer dig selv i sidste ende- og husk når du får gipsen af må du heller ikke bare træne løs. Taler af erfaring- for da min gips røg af gik jeg næsten igang med det samme igen- og nu 2 år efter kan jeg stadig godt have men af det- så er henvist til at træne med skinne

jeg spillede håndbold dengang jeg brækkede håndledet og blev iført gips. Jeg lavede ikke noget i starten, men til sidst begyndte jeg at løbe, på grund af jeg fik kriller og jeg vidste den snart skulle af- ellers er det lidt ad med sved.

Anmeld

7. december 2010

JuelZ

Pia. skriver:

Knus Pia

altså da jeg havde 3 brækket knoer efter et forkert slag på en boksepude, fik jeg at vide jeg sku være i ro i en uges tid... Men derefter genoptage det sædvanelige... dvs arbejde, træning og hvad der nu ellers er...

Jeg trænede så bare ikke boksning, men derimod tog jeg mig nogen gode cykelture, og så gik det os meget hurtigere så man ikke bare gik derhjemme og ventede på at få gipsen af igen...

Ulempen ved det : er at du kan ikke vaske dig der, så gipsen kommer til at stinke rigtig meget i løbet af rigtig kort tid..

Anmeld

7. december 2010

betski

Selv om det vil være meget svært at undvære noget af det, ville jeg hvis jeg var dig, holde mig i ro. Jeg har aldrig selv haft brækket en arm så ved ikke hvor ondt det gør. Men kunne ikke forestille mig, det kan være rart hverken at danse zumba eller styrketræne med en arm i gips. Øv hvor uheldigt for dig med sådan en tur  

Anmeld

7. december 2010

Kildebakken

Jeg ville lige ringe ind til hospitalet og sikre mig, for det kommer sikkert an på hvor bruddet sidder og hvilke bevægelser man laver. Jeg havde engang brækket hånden og fik af vide at jeg ikke måtte træne i 4 uger - men da spillede jeg også en boldsport, så det kan sikkert ikke sammenlignes:-)

Anmeld

7. december 2010

Pia.

duddi. skriver:

Selv om det vil være meget svært at undvære noget af det, ville jeg hvis jeg var dig, holde mig i ro. Jeg har aldrig selv haft brækket en arm så ved ikke hvor ondt det gør. Men kunne ikke forestille mig, det kan være rart hverken at danse zumba eller styrketræne med en arm i gips. Øv hvor uheldigt for dig med sådan en tur  

zumbaen har jeg helt udelukket - netop fordi at der er meget bevægelse med armene også... men jeg tænker om man kunne løbe på løbebånd, cykle, step m.m.... mangler det virkelig...

og så er det også lidt psykisk fordi jeg skal holde mit vægttab 100 % og så har jeg brug for denne her træning (føler jeg) ved hvordan min krop har det når jeg ikke træner...

jeg må vist lige se tiden an... kan bare ikke finde ud af om det er dumt at gøre det ?

Anmeld

7. december 2010

Pia.

Kildebakken skriver:

Jeg ville lige ringe ind til hospitalet og sikre mig, for det kommer sikkert an på hvor bruddet sidder og hvilke bevægelser man laver. Jeg havde engang brækket hånden og fik af vide at jeg ikke måtte træne i 4 uger - men da spillede jeg også en boldsport, så det kan sikkert ikke sammenlignes:-)

Ja det er nok en meget god idé at tale med sygehuset om det...

Tak for svar

Anmeld

7. december 2010

Maja88

Pia. skriver:

Knus Pia

jeg gik med gips i 8 uger og løb de sidste 3...

vil anbefale dig at lave alt hvor du ikke bruger armene.

dvs cykling osv.

MEN løb på løbebåndet ville jeg anbefale- men husk når du får af-så går der nok en 6 uger igen

Anmeld

7. december 2010

Pia.

Maja88 skriver:

jeg ville så netop anbefale zumba istedet for maskinere. vil virkelig anbefale dig til ikke at bruge armen i maskinerne- du straffer dig selv i sidste ende- og husk når du får gipsen af må du heller ikke bare træne løs. Taler af erfaring- for da min gips røg af gik jeg næsten igang med det samme igen- og nu 2 år efter kan jeg stadig godt have men af det- så er henvist til at træne med skinne

jeg spillede håndbold dengang jeg brækkede håndledet og blev iført gips. Jeg lavede ikke noget i starten, men til sidst begyndte jeg at løbe, på grund af jeg fik kriller og jeg vidste den snart skulle af- ellers er det lidt ad med sved.

kan bare slet ikke forstille mig at skulle bruge min arm så meget !!! syntes man danser meget med armene til zumba... - hvor imod jeg forstillede mig at maskinerne var bedre - selvfølgelig ikke vægte m.m

hmmmm.... lidt af et luksus problem...

Anmeld

7. december 2010

Pia.

Maja88 skriver:

jeg gik med gips i 8 uger og løb de sidste 3...

vil anbefale dig at lave alt hvor du ikke bruger armene.

dvs cykling osv.

MEN løb på løbebåndet ville jeg anbefale- men husk når du får af-så går der nok en 6 uger igen

Ja jeg er forberedt på at det er lige så lang tid efter gipsen er kommet af... åååå hvor er det irriterende...

tak for svar...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.