Ingen appetit...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.877 visninger
17 svar
0 synes godt om
7. december 2010

Lotus86

Hej tøser

Jeg er i dag 11+1, og har i noget tid nu ikke rigtig haft nogen appetit. Jeg har ikke taget noget på, men taber mig i stedet, og jeg har altså slet ikke haft noget kvalme.

Er der andre af jer der har det sådan? Synes det er lidt mærkeligt

Knus Nanna

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2010

SussieThyssen

Lotus86 skriver:

Hej tøser

Jeg er i dag 11+1, og har i noget tid nu ikke rigtig haft nogen appetit. Jeg har ikke taget noget på, men taber mig i stedet, og jeg har altså slet ikke haft noget kvalme.

Knus Nanna

Næ..det er meget normalt..også at man kan tabe sig i starten. Men nu er du jo nået til uge 11, så vil tro at du i løbet af et par uger finder apetitten frem igen. Og vær du bare glad for at der ikke er fulgt kvalme eller det der er værre med, så skidt med den manglende appetit.
Bare sørg for at du får dine vitaminer og mineraler..og sørg så for at spise lidt alligevel, også selvom du ikke rigtigt har lyst.

Kærligst
Sussie

Anmeld

7. december 2010

Lotus86

SussieThyssen skriver:

Næ..det er meget normalt..også at man kan tabe sig i starten. Men nu er du jo nået til uge 11, så vil tro at du i løbet af et par uger finder apetitten frem igen. Og vær du bare glad for at der ikke er fulgt kvalme eller det der er værre med, så skidt med den manglende appetit.
Bare sørg for at du får dine vitaminer og mineraler..og sørg så for at spise lidt alligevel, også selvom du ikke rigtigt har lyst.

Kærligst
Sussie

Tak for svar

Jeg sørger også for at spise, netop for ikke at blive dårlig, men har bestemt ikke lyst til det, har kun lyst til agurk men jeg spiser gravitamin og jern, så får vel det mest nødvendige der?

Og du kan tro at jeg nyder ikke at være plaget af kvalme

Anmeld

7. december 2010

otlitrom

Min appetit er begyndt at komme igen, men det er meget svingende fra dag til dag. Jeg tror nok det skal komme! Og skidt med du taber dig lidt i starten, babyen får det den skal. Det er i hvert fald hvad min læge sagde. Selvfølgelig skal man stile efter at spise lidt, men det nytter jo ikke meget, hvis det kommer op igen

Godt du husker dine vitaminer, de er nemlig ret vigtige! Og spis du bare agusk, hvis det er det du har lyst til. Det er bedre end ingenting

Anmeld

7. december 2010

Benjamins'mor

Jeg har ikke tabt mig, og i starten af min graviditet havde jeg ekstremt meget kvalme.

Men jeg har heller ikke haft ret meget appetit i min graviditet. Så skal det være fordi jeg har haft en travl dag og ikke har fået så meget at spise i løbet af dagen. Men ellers spiser jeg heller ikke ret meget, for jeg føler mig ikke sulten.

Anmeld

7. december 2010

noah3006

Så længe du bare får lidt ned og du ikke kaster op, er der ingen fare, men du må endelig ikke havde den ide om at fordi du tager gravitamin, så er det nok, for det er det jo ikke, kroppen skal have mere at arbejde med end kun agurk og en vitamin pille..  Men som sagt så længe du ikke kaster op, og evt spiser det der nu falder ind du har lyst til, så er alt fint. Jeg er i uge 27 og har mistet alt min appetit, har heller ikke kvalme, har bare slet ikke lyst til noget... tror det er noget der kommer og går, for i starten havde jeg en voldsom trang til mad. hehe der synes jeg ikke jeg lavede andet end at spise hele tiden.

Men held og lykke med det. Det skal nok gå, og så længe du har det godt har baby det også godt.

Knus

Anmeld

7. december 2010

Lotus86

Tusind tak for alle jeres svar

Jeg ved godt at det ikke er nok med agurk og vitaminer Spiser også andet end det, ellers ender jeg da helt sikkert med kvalme

Men det undrede mig bare, for jeg eeeeelsker mad, så det kommer jo helt bag på mig, at det nu kun er noget der skal ned for "overlevelsens" skyld Men altså, lige nu er jeg bare glad for at jeg ikke skovler ind, så jeg tager en hel masse på her i starten, det kan jeg ikke helt overskue

Anmeld

7. december 2010

Thereseh

Lotus86 skriver:

Hej tøser

Knus Nanna

Jeg har heller ikke den store appetit, og spiser meget mindre end før jeg blev gravid. Jeg har tabt 2 kg. 

Det er helt ok, og bare man husker at spise lidt af de gode ting med fibre og vitaminer, så skal det nok gå godt for den lille bebs inde i maven 

Jeg spiser rigtig mange mandariner, de fylder ikke så meget på mæthedskontoen, men indeholder en masse gode ting. 

Anmeld

7. december 2010

Lotus86

Thereseh skriver:

Jeg har heller ikke den store appetit, og spiser meget mindre end før jeg blev gravid. Jeg har tabt 2 kg. 

Det er helt ok, og bare man husker at spise lidt af de gode ting med fibre og vitaminer, så skal det nok gå godt for den lille bebs inde i maven 

Jeg spiser rigtig mange mandariner, de fylder ikke så meget på mæthedskontoen, men indeholder en masse gode ting. 

Nå okay, det var godt at høre, for det jeg spiser mest af for tiden er frugt, specielt mandariner, og så grøntsager, alt andet bliver alt for tungt for mig, men lidt kommer der da ned, går jo ikke jeg ender som vegetar

Anmeld

7. december 2010

JustMe

Så længe du sørger for at få dine vitaminer, nogle gode proteinkilder (magert kød, mager ost, fisk, æg, linser, bønner, mager mælk/yoghurt mv) og nogle kilder med umættet fedt (avocado, fede fisk, nødder, mayonnaise, olier), tror jeg ikke det gør det store. Din appetit kommer sikkert igen i 2. trimester. Ellers vil jeg gerne bytte  ...men der kommer altså kvalme med i pakken

Spiser du kun frugt/grønt er det supergodt at supplere med netop protein. og fedtkilder, da celleopbygningen kræver netop protein til eks. enzymer og fedt til eks. cellemembranerne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.