:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2010

FruEllingsen

lillespurv20 skriver:

øv øv!!! stakkels lillemand og jer Håber det hjælper at skifte mærke

TAK..... Det håber jeg virkelig også...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2010

FruEllingsen

Caroline86 skriver:

øv, hvor træls, søde!

Jeg håber ikke det er mælkeallergi, men hvis det er, så er det vist heldigvis ved at være ret nemt at leve med

Det er synd for Jer!

Kæmpe kram herfra!!!

Forhåbentlig lære man hurtigt at leve med det, hvis det er.

Men håber virkeligt at det hjælper at skifte mærke

Anmeld

7. december 2010

FruEllingsen

BlyViol skriver:

Det er jeg ked af at høre Søs. lige et stort knus herfra..

Og jeg har jo mælkeallergi - hvilket vi først opdagede for 2 år siden, jeg synes ikke længere det er slemt

Tak skal du have

Det kan jeg egentlig godt huske du har fortalt. er der mange ting du ikke kan spise så? eller er det ikke så slemt?

Anmeld

7. december 2010

FruEllingsen

ej hvor træls for jer ... håber da virkelig det hjælper at skifte mærke...  men ellers har jeg nu hørt at mælkealergi ikke er så svært at leve med og at de små pus typisk vokser fra det .. men det er da træls hvis i får endnu en ting at kæmpe med...

Det har jo desværre stået på for længe til at det bare kan være en virus

i fortjener et julekram hmmm.. må blive sådan

serinasmor

Ja det er desværre ved at have varet længe nu. men heldigvis tager han fint på stadigvæk.

Krydser bare fingre for at det hjælper med det nye mærke.

Og 1000 tak for krammet

Anmeld

7. december 2010

FruEllingsen

Tulle28 skriver:

Øv hvor irriterende. Men man kan jo få noget erstatning til allergikere på apoteket, det er dyrere, men hvis det er det der skal til...

Jeg er modstander af mælk, så for mig at se er det ikke noget problem - bare godt at I finder ud af det nu, og at I er så opmærksomme på at det kan være mælkeallergi.  

Knus Tulle

Det har vi også snakket om at prøve. men SP synes vi skulle prøve den her først, da den er noget billigere. men er det den dyre der skal til, ja så er det jo bare sådan det er!

Anmeld

7. december 2010

FruEllingsen

DK skriver:

Kirstine fik mælkeallergi da hun var ca. 7-8 mdr. gammel. Vi holdt helt med mælken og hun fik soya mælk i stedet. Et par år efter var hun vokset fra det, og i dag kan hun heldigvis sagtens tåle mælk igen.

Min læge mente at hun fik det, fordi at hun fik MME fra hun var 3 mdr. Det har simpelthen været for meget for hende og derfor blev hun allergisk over for det.

Hver gang hun havde fået mælk/risengrød eller lign. så gylpede/kastede hun det simpelthen op igen når hun havde spist. Det forsvandt fuldstændigt da vi stoppede med mme og mælk!

Det lyder meget som Marcus.. Han gylper dog ikke hvis han sover et par timer lige bagefter han har spist. men han kan jo heller ikke sove hele tiden.

Hvordan fandt i ud af at det var mælkeallergi?

Anmeld

7. december 2010

FruEllingsen

SussieThyssen skriver:

Hvis det er helt tosset så må du prøve at give ham Profylac. Det er meget dyrt, men der kan søges tilskud. Man kan få et andet tilsvarende mærke, der hedder Nutramigen, men det er temmeligt hårdt ved deres maver.
Får du brug for det, er du altid velkommen til at skrive til mig, da alle mine 3 inkl. jeg er mælkeallergikere, og jeg ved en masse om mælkeallergi, samt kost og trivsel.

Kærligst
Sussie

1000 tak. det vil jeg da helt klart benytte mig af hvis det bliver tilfældet

Anmeld

7. december 2010

Lone Jakobsen

æv Søs, det håber jeg sørme ikke det er, men kan heller ikke gætte på hvad det ellers sku være.

håber snart i finder ud af hvad der er med ham

Lone

Anmeld

7. december 2010

Jyden

Min ene datter havde mælkeallergi, da hun var lille. Hun begyndte også at kaste op, da hun begyndte på mme og grød da hun var ca 4 mdr. Vi gik over til profylac og lavede alt hendes skemad med profylac og så holdt hun op med at kaste op.

Hun er nu 2 år og er vokset fra det. Vi gik over til alm mælkeprodukter lige så stille for ca ½ år siden og der havde hun ingen reaktion.

Anmeld

7. december 2010

DK

Det lyder meget som Marcus.. Han gylper dog ikke hvis han sover et par timer lige bagefter han har spist. men han kan jo heller ikke sove hele tiden.

Hvordan fandt i ud af at det var mælkeallergi?

Jamen hun fik ikke nogen "test" eller noget da lægen mente hun var for lille til de tests der var dengang. Så vi prøvede bare at kvitte ALLE mælkeprodukter og så se hvordan det gik, og hun holdt praktisk talt op med at gylpe/kaste op fra dag til dag. Lægen sagde så at jamen så virkede det jo, og var nok det!

Altså vi var ikke så fanatiske at hun ikke fik ex. brød/kager bagt med mælk, men ost, yoghurt, mælk, fløde, sauce med fløde/mælk, risengrød osv. stoppede vi helt med! Hun fik så soya produkter i stedet, og vi købte noget ekstra kalk-tilskud til hende (mener jeg, det er jo så længe siden, he he)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.