Ah ja, here we go again. Jo, jeg er da enig i, at aspartam ikke er godt, men helt ærligt. For det første har jeg læst et væld af kritik mod alun.dk, som i det hele taget kommer med nogle mærkelige postulater, som ikke er i stand til at belyse flere sider af samme sag. Jo, der er måske foretaget undersøgelser, der viser, at rotter får kræft, men nu er vi jo mennesker, ikke rotter. Nu har jeg desværre ikke linksne, da jeg ikke kan finde den pågældende debat på en anden hjemmeside igen, men der er lavet mange undersøgelser, der modbeviser påstandende i Alun's artikel. Det er ganske få artikler og undersøgelser, der henvises til i artiklen på Alun, og derfor finder jeg den ikke troværdig.
Som sagt: Jeg er enig i, at aspartam ikke er godt, men der er simpelthen så mange undersøgelser, der modbeviser, at aspartam er total dødsens og resulterer i kraft. Ydermere synes jeg postulationen om, at aspartam feder, fordi man HELT SIKKERT får lyst til at spise en masse søde sager, når man drikker light sodavand er noget værre bullshit, for at sige det mildt. Jeg har drukket cola zero gennem hele mit vægttab, og har ikke bemærket øget trang til søde sager. Til gengæld har jeg tabet 24 kilo på ganske kort tid. De første 20 tabte jeg på 4 mdr, og holdt så derefter en mindre pause.
- Og i vil kunne finde adskillige andre eksempler på slankesider på nettet på folk, som tvært imod har haft gavn af light sodavand (med aspartam) i deres vægttab.
Aspartam er IKKE sundt, nej, men jeg kan ikke tage en artikel seriøst, som ikke formår at belyse sagen fra alle vinkler, når der også er modbeviser mod deres påstande, og som ydermere lader til at mene, at aspartam bare ødelægger ALT, trods modsatrettede beviser. Det er ikke god argumentation, hvis i spørger mig