Information om Aspartam (sødemiddel)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.259 visninger
22 svar
0 synes godt om
7. december 2010

Hansen97

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2010

Valle81

112233 skriver:

Hej

Ville lige dele dette med jer...

http://www.alun.dk/sund-kost/aspartam.html?utm_source=Mailtool&utm_medium=email&utm_campaign=95903

Det erså klamt og det erbare i såååååååååååå mange fødevarer.

Især saftevand og det er ligegyldigt om det erlight eller ej.

Jeg hader aspartam og forsøger at undgå det  - det burde forbydes i fødevarer.

Addddddd

Christina

Anmeld

7. december 2010

Hansen97

Valle81 skriver:

Det erså klamt og det erbare i såååååååååååå mange fødevarer.

Især saftevand og det er ligegyldigt om det erlight eller ej.

Jeg hader aspartam og forsøger at undgå det  - det burde forbydes i fødevarer.

Addddddd

Christina

Ja jeg må også sige at det er en øjenåbner.. nøj hvor skal jeg til at kigge efter varedeklerationer efter denne...

Vidste godt det var slemt.. men absolut ikke så slemt...

Anmeld

7. december 2010

Frk. Himmelblå

AD 

Anmeld

7. december 2010

Tulle28

Ja det er skræmmende... Man skal virkelig være dygtig til at læse varedeklarationer efterhånden! Og som Valle81 skriver, så er det jo i ALT efterhånden

Anmeld

7. december 2010

Linemaria90

7. december 2010

Hansen97

Tænker lidt om aspartam måske er årsag til ret så mange ting så.. herunder børn der bliver diagnosticeret med ADHD for eks... hmm...

Og ja den med at overvægtige tit drikker light produkter holder jo godt nok...

Spooky...

Anmeld

7. december 2010

Dansker i England

Jeg bruger sødemiddel i min kaffe, da det er bedre for tænderne end kaffe - og jeg er ked af at sige det, men jeg vil se lidt mere forskning end en enkel website for at være overbevist om, at det er SÅ skadeligt.

Anmeld

7. december 2010

Cris

Det er faktisk efterhånden flere år siden, jeg er begyndt at kikke på aspartam i fødevarerne. Det er en NO NO NO her hjemme. Det er også grunden, at vi ALDRIG køber light og diet produkter. De fjerner alt den sukker, men de smider noget i, som er faktisk værre!!! Jeg vil hellere bruge en lille smule alm. safte- eller sodavand end noget mere af en af de der uden sukker. Det er altid bedre at tage lidt fedtstof eller sukker en gang i mellem, end at erstatte dem med noget kemisk. Der har været tanker om aspartam i mange år om det påvirker migræne og kræft (og det er jo klar, jo mere kemi man have i kroppen, desto størrer risiko bliver til at blive syg)

Anmeld

7. december 2010

Hansen97

Dansker i England skriver:

Jeg bruger sødemiddel i min kaffe, da det er bedre for tænderne end kaffe - og jeg er ked af at sige det, men jeg vil se lidt mere forskning end en enkel website for at være overbevist om, at det er SÅ skadeligt.

Hvis man kigger på den hjemmeside i bunden af artiklen så er der faktisk mange links til diverse undersøgelser...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.