Alkohol og børn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. december 2010

maria87

Anonym skriver:

Det er nemlig det, sådan har mig og mine kollegaer det også, at vi var skredet forlængst.

Synes bare at det er håbløst. Har sågar sagt til hende at hun risikere at kommunen henter børnene hvis hun ikke snart stopper det. hun forsøger på at bilde mig ind at hun elsker børnene højere end hun gør manden. derfor undre det mig at hun har så svært ved det.

ja det lyder underligt, men jeg må ærligt indrømme , hvis jeg var vidne til det der, havde jeg kontaktet kommunen med det samme, de stakkels børn....håber hun tager sine børn i sikkerhed og trykke rammer...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2010

Lone Jakobsen

jeg synes du skal kontakte kommunen, og det kan kun gå for langsomt.

du kan ikke overbevise hende.... tro mig, har stået i det selv, det kræver at hun selv indser at hun fortjener bedre, og det kan man ofte ikke se når man har haft et langvarigt forhold til en misbruger.

Anmeld

6. december 2010

Maria-s

Det kan godt være det lyder hårdt det her, men jeg synes klart at du ASAP skal kontakte kommunen og fortælle at der her er børn du mistænker for vanrøgt. Jeg mener faktisk at hvis du har den viden du har, uden at gøre noget er lige så skyldig som mor og far.... JA jeg ved godt det er hårdt og det er ikke for at gøre dig ked af det... Men det hjælper bare ikke at synes det er synd for de voksne her... Det er børnene det handler om. Punktum. Det er slet ikke til diskussion set fra min synsvinkel...

men en  til dig for det er en utrolig hård situation at stå i....

Anmeld

6. december 2010

Muffinmus

du har sådan set pligt til at fortælle kommunene det desværre. SÅ løft røret og kom i gang så de unger ikke skal lgie mere under den mans.

Har elv haft det inde i livet ved at min biofra er alkoholoiker og man KAN ikke redde dem, de SKAL have hjælp og det får de kun hvis nogen sætter en stopper for det der foregår nu.

Anmeld

6. december 2010

Krabben

Hej

Synes det er godt I er nogle kollegaer der reagerer. Og kan godt forstå det er svært at finde ud af hvad I skal gøre, når jeres kollega ikke er i stand til at handle efter børnenes behov.

Men vær ikke for hård ved hende. Det handler ikke bare om en alkoholiseret far, men en hel familie der er viklet ind i misbrugsadfærd. Og din kollega har levet sådan i mange år, og er ikke selv i stand til at se situationen udefra. At hun overhovedet fortæller jer om deres sit liv med en alkoholiseret mand er stort ... 

Er det muligt hun fortæller om sit liv i et råb om hjælp? Forstået sådan, at hun ønsker andre griber ind, da hun ikke selv magter det? Er det muligt at spørge hende om det er det hun ønsker og ellers forklare hende hvor svær en situation hun placerer jer kollegaer i, da hun lægger byrden over på jeres skuldre, men alligevel ikke vil tage imod jeres råd og hjælp?

Som andre pointerer har man et ansvar for at børn ikke lider overlast, og jeg synes I skal fortælle hende, at I meget gerne vil hjælpe hende og lytte til problemerne, men kun hvis hun lover at handle på børnenes vegne. Hvis ikke hun kan det, er I nødt til at lave en underretning til kommunen, og det må I fortælle hende, så hun forstår alvoren i situationen. Måske kan I sige til hende, at det ingen skam er at være alkoholiker, det er kun skam ikke at gøre noget ved det.

Jeg håber I finder en løsning på problemet I alle kan leve med.

Venlig hilsen

Krabben

Anmeld

6. december 2010

Anonym trådstarter

Jildes skriver:

Så fordi du har boet med en så ved du hvordan det er for hende og med børn inde i billedet. Nej, du jeg synes man skal hjælpe sådan en kvinde og ikke dømme hende, lige meget hvad.

Mange af de mennesker der lever og bliver ved med at leve med misbrugere er selv vokset op med et misbrug i deres barndomshjem og derfor kan det være meget svært at bryde ud.

Nej det er ikke det jeg siger, jeg siger jeg godt ved det er svært at bo sammen med alkoholikere. og i øvrigt dømmer hende ikke. Jeg forsøger jo ligesom på at hjælpe hende.

Ellers havde jeg jo nok ikke spurgt om hjælp her inde i første omgang.

Anmeld

6. december 2010

Anonym trådstarter

Hejsa Alle. tak for jeres søde svar. Vil prøve at tage en sidste snak med hende i morgen. og så sige det som det er at hvis hun ikke gør noget nu, så jeg konkret kan se at der sker noget, så går jeg til kommunen.

Anmeld

6. december 2010

wamse

Anonym skriver:

Hejsa Alle. tak for jeres søde svar. Vil prøve at tage en sidste snak med hende i morgen. og så sige det som det er at hvis hun ikke gør noget nu, så jeg konkret kan se at der sker noget, så går jeg til kommunen.

Synes det er et super godt udgangspunkt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.