Jeg skriver fordi jeg lidt i vildrede, jeg har en kollega, hvis mand drikker meget, og det er ikke noget han lige er begyndt med, det har han (efter hvad hun siger) gjort i 15 år.
de har i alt 6 børn, hvor af de 4 er over 18 og flyttet hjemmefra, og så har de 2 mindre børn, på 8 og 10.
Sagen er den at jeg (eller nogen af hendes andre kollegaer) kan få hende overbevist om at det er synd for børnene at hun bliver. Hun mener tvært i mod at det er synd for manden hvis hun rejser for han er jo syg.
Han ønsker ikke selv at gå til lægen og bede om hjælp, for det er efter hans mening pinligt, men åbenbart er det ikke pinligt at skulle i den lokale brugs og købe whiskey hver dag.
Det der går mig på er at hun tit fortæller om det, den ene dag fortalte at børnene måtte gå sulte i seng fordi hun kun havde 4 gulerødder at give dem. det kan også være at børnene ikke får aftensmad når hun er på aftenarbejde for han gider ikke lave noget til dem. så der må hun lave noget om morgenen den store kan varme for at være sikker på at de får noget.
Hun har været til samtale på skole, fordi den store til er træt og har ondt i maven.
Hvad kan man gøre for at overbevise hende??? Hvad synes i jeg skal gøre for at "rede" børnene så de ikke lider overlast.
Anmeld