Alkohol og børn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

662 visninger
17 svar
0 synes godt om
6. december 2010

Anonym trådstarter

Jeg skriver fordi jeg lidt i vildrede, jeg har en kollega, hvis mand drikker meget, og det er ikke noget han lige er begyndt med, det har han (efter hvad hun siger) gjort i 15 år.

de har i alt 6 børn, hvor af de 4 er over 18 og flyttet hjemmefra, og så har de 2 mindre børn, på 8 og 10.

Sagen er den at jeg (eller nogen af hendes andre kollegaer) kan få hende overbevist om at det er synd for børnene at hun bliver. Hun mener tvært i mod at det er synd for manden hvis hun rejser for han er jo syg.

Han ønsker ikke selv at gå til lægen og bede om hjælp, for det er efter hans mening pinligt, men åbenbart er det ikke pinligt at skulle i den lokale brugs og købe whiskey hver dag.

Det der går mig på er at hun tit fortæller om det, den ene dag fortalte at børnene måtte gå sulte i seng fordi hun kun havde 4 gulerødder at give dem. det kan også være at børnene ikke får aftensmad når hun er på aftenarbejde for han gider ikke lave noget til dem. så der må hun lave noget om morgenen den store kan varme for at være sikker på at de får noget.

Hun har været til samtale på skole, fordi den store til er træt og har ondt i maven.

Hvad kan man gøre for at overbevise hende??? Hvad synes i jeg skal gøre for at "rede" børnene så de ikke lider overlast.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2010

maria87

ja sådan ser jeg ud !!

ved ik hvordan du skal overbevise hende, men undskyld.... hvis det havde været mig, var jeg allerede smuttet med mine børn...

nu er de 8 og 10 skriver du , så heldigvis kan de smørre sig et styk rugbrød hvis det er,, men alligevel...

hvad laver den mand med de børn!! ja undskyld...

Anmeld

6. december 2010

Frk. Himmelblå

Jeg synes, du skal fortælle kommunen om familien.

Og evt. henvende dig til Blå Kors eller lignende som måske kan komme med nogle gode råd.

Du SKAL blande dig. Har selv haft alkoholiseret mor. Det, du beskriver, har ingen børn fortjent. 

Kan ikke lade være med at tænke: Hvad gør de store søskende for at hjælpe de små? 

Det er en svær situation, men altså: Der SKAL gribes ind.

Held og lykke  (Og  for din bekymring og omtanke)

Anmeld

6. december 2010

Aves..

Gå til de socialemyndigheder. Hvordan du kan lade være forstår jeg ikke. Ved du hvad det gør ved børn at vokse op med en misbruger og så oveni når det også påvirker dem i forhold til de mest basale behov. Når kvinden ikke magter at gøre noget, så mener jeg ikke du har et valg. Du svigter lige så sørgeligt som forældrene disse børn, hvis du er vidne og ikke gør noget.

Anmeld

6. december 2010

NinaNymannMadsen

ved ikke helt hvad du kan gøre. men hold da op hvor var den hård at sluge.
det godt nok synd for de børn at de skal opleve deres far sådan, og at de skal gå sulten i seng nogen gange. frygeligt siger jeg bare.

hun burde da kunne se at den er helt galt at blive der når det nu er sådan at hun har været til samtale på skolen også.

hvis han selv syntes det pinligt at gå til lægen så burde hun måske tage initiativ til at ringe til lægen og fortælle hvordan og hvorledes og hjælpe sin mand med at få den hjælp han har brug for. det er jo et misbrug at han drikker sådan, og kan påvirke deres børn.
man han lyder ikke til at ville hjælpes. og endnu en grund til hun burde skride.
børnene vil nok også få det bedre, da de så måske har mulgihed for at få mad som de skal, og få dækket deres behov også.

håber da det bedste.
og håber i får hende overbevist om at der skal gøre noget med det samme der.

Anmeld

6. december 2010

Dinna88

Anonym skriver:

Jeg skriver fordi jeg lidt i vildrede, jeg har en kollega, hvis mand drikker meget, og det er ikke noget han lige er begyndt med, det har han (efter hvad hun siger) gjort i 15 år.

de har i alt 6 børn, hvor af de 4 er over 18 og flyttet hjemmefra, og så har de 2 mindre børn, på 8 og 10.

Sagen er den at jeg (eller nogen af hendes andre kollegaer) kan få hende overbevist om at det er synd for børnene at hun bliver. Hun mener tvært i mod at det er synd for manden hvis hun rejser for han er jo syg.

Han ønsker ikke selv at gå til lægen og bede om hjælp, for det er efter hans mening pinligt, men åbenbart er det ikke pinligt at skulle i den lokale brugs og købe whiskey hver dag.

Det der går mig på er at hun tit fortæller om det, den ene dag fortalte at børnene måtte gå sulte i seng fordi hun kun havde 4 gulerødder at give dem. det kan også være at børnene ikke får aftensmad når hun er på aftenarbejde for han gider ikke lave noget til dem. så der må hun lave noget om morgenen den store kan varme for at være sikker på at de får noget.

Hun har været til samtale på skole, fordi den store til er træt og har ondt i maven.

Hvad kan man gøre for at overbevise hende??? Hvad synes i jeg skal gøre for at "rede" børnene så de ikke lider overlast.

Du skal kontakte kommunen. Når du har forsøgt at snakke med hende, men der ikke er sket noget, så må du jo ty til drastiske midler.

Anmeld

6. december 2010

Anonym trådstarter

maria87 skriver:

ja sådan ser jeg ud !!

ved ik hvordan du skal overbevise hende, men undskyld.... hvis det havde været mig, var jeg allerede smuttet med mine børn...

nu er de 8 og 10 skriver du , så heldigvis kan de smørre sig et styk rugbrød hvis det er,, men alligevel...

hvad laver den mand med de børn!! ja undskyld...

Det er nemlig det, sådan har mig og mine kollegaer det også, at vi var skredet forlængst.

Synes bare at det er håbløst. Har sågar sagt til hende at hun risikere at kommunen henter børnene hvis hun ikke snart stopper det. hun forsøger på at bilde mig ind at hun elsker børnene højere end hun gør manden. derfor undre det mig at hun har så svært ved det.

Anmeld

6. december 2010

Aves..

Anonym skriver:

Det er nemlig det, sådan har mig og mine kollegaer det også, at vi var skredet forlængst.

Synes bare at det er håbløst. Har sågar sagt til hende at hun risikere at kommunen henter børnene hvis hun ikke snart stopper det. hun forsøger på at bilde mig ind at hun elsker børnene højere end hun gør manden. derfor undre det mig at hun har så svært ved det.

Jeg tror man skal have levet med en misbruger og alt hvad det indebærer for at kunne sætte sig i hendes sted og det hjælper i hvert fald ikke at dømme hende.

Anmeld

6. december 2010

Anonym trådstarter

Jildes skriver:

Jeg tror man skal have levet med en misbruger og alt hvad det indebærer for at kunne sætte sig i hendes sted og det hjælper i hvert fald ikke at dømme hende.

Jeg har selv boet sammen med en alkoholiker. så jeg ved godt hvad det indebærer. jeg havde heldigvis ikke børn i klemme da jeg valgte at skride.

Anmeld

6. december 2010

Aves..

Anonym skriver:

Jeg har selv boet sammen med en alkoholiker. så jeg ved godt hvad det indebærer. jeg havde heldigvis ikke børn i klemme da jeg valgte at skride.

Så fordi du har boet med en så ved du hvordan det er for hende og med børn inde i billedet. Nej, du jeg synes man skal hjælpe sådan en kvinde og ikke dømme hende, lige meget hvad.

Mange af de mennesker der lever og bliver ved med at leve med misbrugere er selv vokset op med et misbrug i deres barndomshjem og derfor kan det være meget svært at bryde ud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.