hvad får jeres børn på 6 - 7 mdr af mad???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2010

merle2010

Svenne skriver:

Det kender jeg godt!
Jeg ammer dog kun aften/nat/morgen! - men det er fordi, han nægter at tage noget i løbet af dagen.
Han nægter også alt, hvad der inkluderer en sutteflaske.
Vi er i tvivl om hans mave kan tåle ko-mælk og når han så ikke får flaske, ja så er jeg jo nødt til at amme, for at drengen får noget mælk!
Og helt ærligt - 7 måneder gammel er det så slemt stadig at amme!!?!?

jeg synes man skal amme så længe ungerne gider... det er jo bedst for dem at blive ammet.. synes ikke folk skal tale, så længe ungen ikke selv kan gå hen og hive op i blusen og tage en tår...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2010

Svenne

merle2010 skriver:

jeg synes man skal amme så længe ungerne gider... det er jo bedst for dem at blive ammet.. synes ikke folk skal tale, så længe ungen ikke selv kan gå hen og hive op i blusen og tage en tår...

Det er jeg glad for at høre. Sådan har jeg det nemlig også. Jeg har også sagt at ved 9 mdr. vil jeg gerne stoppe. Hvis vi da kan få mælk i drengen på andre måder!

Anmeld

7. december 2010

Vidunderligeunger

merle2010 skriver:

ja mangler lidt inspiration til mad...

vores datter får:

kl 9. en flaske mme

kl. 12 rugbrød med leverpostej eller frugtmos

kl 15. en flaske mme

kl. 18. kartoffelmos med sovs

kl 19 - 20 en flaske mme

kl. 7 havregrød m. revet æble

kl. 10. 200 ml mme

kl. 12.30 rugbrød/grød/grøntsagsmos alt efter hvad vi har i køleren 

kl. 15.30 MME

kl. 17.30 aftensmad - det vi får. 

kl. 19.00 MME

sover så til næste dag kl. 6.30

Hun er 6½ måned..

Anmeld

7. december 2010

MariaJ

Tulle Mus skriver:

Det er også rigtig hyggeligt, men bliver desværre nogle gange mødt med undren over at jeg stadig ammer...  Det gør mig lidt ked af det, for er altså ikke klar til og stoppe endnu, og det er Matilde jo åbenbart hellere ikke..  
Men det rammer lidt hårdt når folk står og siger Ammer du stadig og så står de der med store øjne og ser helt mærkelig på mig..

Her er der altså også stadig fuld gang i amningen. Faktisk siger anbefalingerne fra sundhedsmyndighederne i mange lande at børn bør ammes mindst til de er et år, og at modermælken skal udgøre størstedelen af kosten frem til 9 måneder. Men i praksis kan jeg godt se at mange gør noget andet.

Maria

Anmeld

7. december 2010

MariaJ

Vi har ingen rigtig fast spiserytme. Johanna på syv måneder bliver stadig ammet mange gange både nat og dag, og får mad, når hun har lyst. Udover mælken bliver hun tilbudt 2-3 "rigtige" måltider pr dag (lidt afhængig af hvordan dagen forløber). Hun spiser grød, frugt (banan og appelsin er favoritter), grøntsager (broccoli og agurk fungerer fint), fisk, kylling og smager på lidt forskelligt vi måtte have på bordet (brød, ost, pandekager med blåbærsyltetøj, youghurt...). Hun gider ikke rigtig grøntsagsmos, så får tit bare lidt rigtig mad, hun selv sidder med i hånden. Æblemos og sveskemos er dog et hit, men det kan hun jo ikke leve af alene. En typisk dag kunne være noget i den her stil:

Ammes før vi står op

Leger lidt før hun får en tallerken grød og en appelsinbåd

Ammes før middagslur

Lidt forskellige madvarer (fx en lille bid kylling, et stykke agurk og en stump banan og en kop vand), får bryst bagefter hvis hun stadig er sulten/tørstig

Ammes evt i løbet af eftermiddagen

mos af grøntsager og kylling/fisk eller lidt diverse fra vores aftensmad (i dag var det en frikadelle, som hun smagte lidt på). Supplerer med grød hvis hun virker sulten og ikke vil spise mosen.

Ammes før sengetid og flere gange i løbet af natten

Anmeld

8. december 2010

Noneother

merle2010 skriver:

ja mangler lidt inspiration til mad...

vores datter får:

kl 9. en flaske mme

kl. 12 rugbrød med leverpostej eller frugtmos

kl 15. en flaske mme

kl. 18. kartoffelmos med sovs

kl 19 - 20 en flaske mme

Idag var special meal og the day: Pastasalatsmoothie med æg og tun.

Det handler om at være kreativ.

Ellers får han (købe)grød og frugtmos 2 gange om dagen. Køber det færdigt da han simpelthen nægter at spise noget jeg har lavet.
- Rugbrøg og andet med klumper brækker han sig stadig af.

og så bli´r han osse stadig ammet en del.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.