hvad får jeres børn på 6 - 7 mdr af mad???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.910 visninger
15 svar
0 synes godt om
6. december 2010

merle2010

ja mangler lidt inspiration til mad...

vores datter får:

kl 9. en flaske mme

kl. 12 rugbrød med leverpostej eller frugtmos

kl 15. en flaske mme

kl. 18. kartoffelmos med sovs

kl 19 - 20 en flaske mme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2010

serinasmor

hmmm er hun god til de der rugbrødsbidder ??

for så kunne det måske være i skulle til at koge nogle kødboller sammen med hendes kartofler om aftenen og bare skære dem over og give hende dem ..torskerogn i bidder fungerer også godt for nogen der kan også sagtens komme andre grøntsager i kartoffelmosen ..og går det endnu ikke så godt med rugbrødsbidderne kan kødet blandes i kartoffelmosen har også hørt at nogle babyer er glade for tomatmos.. du kan jo også variere sovsen så hun får forskellige smagsindtryk den vej

hvis i er ved at køre sur i leverpostejsmadder kan der måske være godt med noget andet smørbart pålæg... div salater ( reje, skinke, ægge, hønse, makrel osv), tunmousse, smørreost, ærtemos og hvad man nu ellers lige kan finde på 

Serina fik i øvrigt grød om morgnen også ...

Det var lige hvad jeg kunne huske og komme på  

serinasmor 

Anmeld

6. december 2010

merle2010

serinasmor skriver:

hmmm er hun god til de der rugbrødsbidder ??

for så kunne det måske være i skulle til at koge nogle kødboller sammen med hendes kartofler om aftenen og bare skære dem over og give hende dem ..torskerogn i bidder fungerer også godt for nogen der kan også sagtens komme andre grøntsager i kartoffelmosen ..og går det endnu ikke så godt med rugbrødsbidderne kan kødet blandes i kartoffelmosen har også hørt at nogle babyer er glade for tomatmos.. du kan jo også variere sovsen så hun får forskellige smagsindtryk den vej

hvis i er ved at køre sur i leverpostejsmadder kan der måske være godt med noget andet smørbart pålæg... div salater ( reje, skinke, ægge, hønse, makrel osv), tunmousse, smørreost, ærtemos og hvad man nu ellers lige kan finde på 

Serina fik i øvrigt grød om morgnen også ...

Det var lige hvad jeg kunne huske og komme på  

serinasmor 

det lyder som nogle gode ideer du har givet mig.. dem vil jeg da afprøve.. synes nemlig det er så kedeligt med det samme hver dag.. det må det da osse være for den lille.. her den anden dag fik hun biksemad med spejlæg, det kunne hun godt lide.. så tror bare jeg skal prøve mig lidt frem med noget forskelligt...

Anmeld

6. december 2010

Mor til L&S

merle2010 skriver:

ja mangler lidt inspiration til mad...

vores datter får:

kl 9. en flaske mme

kl. 12 rugbrød med leverpostej eller frugtmos

kl 15. en flaske mme

kl. 18. kartoffelmos med sovs

kl 19 - 20 en flaske mme

Jeg ville give havregrød/øllebrød til morgenmad og så kød i kartoffelmosen om aftenen... evt frugtmos om eftermiddagen...

Anmeld

6. december 2010

Bom

Her får Matilde bryst, og der er ikke rigtig nogle bestemte klokkeslæt for det, men prøver alligevel og skrive vores dag...

Vi står op omkring kl 7 +/-, og der får hun bryst..
Omkring 8-9 stykker får hun havregrød og så omkring kl 10 får hun en god nat tår, så står hun op omkring 11-12 stykker, så omkring kl 1-2 stykker får hun rugbrødsryttere med div smør pålæg, lidt bryst til eftermiddag, lur på en time, og så til aften får hun kartofler/gulerods mos med fisk, kødboller, torskerogn osv.. Og så endelig kl 19 får hun godnat bryst, og så er der ro til næste dag..

Anmeld

6. december 2010

merle2010

Tulle Mus skriver:

Her får Matilde bryst, og der er ikke rigtig nogle bestemte klokkeslæt for det, men prøver alligevel og skrive vores dag...

Vi står op omkring kl 7 +/-, og der får hun bryst..
Omkring 8-9 stykker får hun havregrød og så omkring kl 10 får hun en god nat tår, så står hun op omkring 11-12 stykker, så omkring kl 1-2 stykker får hun rugbrødsryttere med div smør pålæg, lidt bryst til eftermiddag, lur på en time, og så til aften får hun kartofler/gulerods mos med fisk, kødboller, torskerogn osv.. Og så endelig kl 19 får hun godnat bryst, og så er der ro til næste dag..

det lyder ret meget som vores rytme.. hehe.. her får hun bare mme... ville ønske jeg kunne amme.. det kunne være så hyggeligt...

Anmeld

6. december 2010

Bom

merle2010 skriver:

det lyder ret meget som vores rytme.. hehe.. her får hun bare mme... ville ønske jeg kunne amme.. det kunne være så hyggeligt...

Det er også rigtig hyggeligt, men bliver desværre nogle gange mødt med undren over at jeg stadig ammer...  Det gør mig lidt ked af det, for er altså ikke klar til og stoppe endnu, og det er Matilde jo åbenbart hellere ikke..  
Men det rammer lidt hårdt når folk står og siger Ammer du stadig og så står de der med store øjne og ser helt mærkelig på mig..

Anmeld

6. december 2010

Malthes mor

Mit imput vil være, at du giver hende grød til morgenen.

formiddags-mellemmåltidet skulle være noget frugt fx en moset banan, æblegrød, pæregrød osv.

Frokost - Rugbrød + alt pålæg. Her kan jeg  anbefale dig at give hende noget fiskepålæg fx. makrel, fiskefrikaddeller. marinerede sild, laks osv. Mine drenge elsker fisk.

Eftermiddagsmåltidet kunne være frugt + et kvart stykke rugbrød.

Aftensmaden kunne består af moset gulerødder, ærtemos, kartoffelmos m. tomatstykker, advokadomos. Og hvis hun skal have lidt "kød" til, så mos lidt torskerogn, en fiskefrikadelle, lidt kylling.

Det er kun fantasisen der sætter grænsen:-)

Da min den lille på snart 1 år, var ca 6,5 mdr. Ville han ikke have flasken (kun til aften og om natten), så vi kom hurtigt over på alm. mad. Hvilket også passede passede moren fint:-)

Anmeld

7. december 2010

merle2010

Tulle Mus skriver:

Det er også rigtig hyggeligt, men bliver desværre nogle gange mødt med undren over at jeg stadig ammer...  Det gør mig lidt ked af det, for er altså ikke klar til og stoppe endnu, og det er Matilde jo åbenbart hellere ikke..  
Men det rammer lidt hårdt når folk står og siger Ammer du stadig og så står de der med store øjne og ser helt mærkelig på mig..

min mor ammede mig til jeg var 9 mdr... min datter får da osse stadig mme, og det er da det samme som at amme.. og de har jo brug for mælken, og så er det da osse en hyggetid for både mor og barn.. dumme folk er da nok af men tag dig ikke af dem.. bare man ikke ammer børn til de er 5 år... det synes jeg er lige i overkanten.. min farfar blev ammet til han var 7 år.. lidt sindsygt synes jeg..

Anmeld

7. december 2010

Svenne

Tulle Mus skriver:

Det kender jeg godt!
Jeg ammer dog kun aften/nat/morgen! - men det er fordi, han nægter at tage noget i løbet af dagen.
Han nægter også alt, hvad der inkluderer en sutteflaske.
Vi er i tvivl om hans mave kan tåle ko-mælk og når han så ikke får flaske, ja så er jeg jo nødt til at amme, for at drengen får noget mælk!
Og helt ærligt - 7 måneder gammel er det så slemt stadig at amme!!?!?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.