Anonym skriver:
Nu har jeg fulgt med på den her side i et stykke tid og når der kommer noget om økonomi så er jeg lidt rystet over hvor lidt mange har at leve for.
Vælger man at sætte sig for dyrt fordi man både skal have hus og bil og glemmer lidt at leve ud fra hvad man har at gøre godt med.
Personligt ville jeg hade at skulle vende hver en krone bare for at bo i et hus eller have en ny bil, men er det værd for jer andre, er det prioriteringen?
Og ja, så kunne jeg godt tænke mig at høre hvad et "normalt" rådighedsbeløb er for en familie, for det kan da ikke passe at 4-7000kr til mad og fornøjelser er det normale, eller kan det?
Synes bare det lød som om der var så mange fattige herinde, men måske det bare var fordi det var det der blev skrevet om. Uden jeg skal komme nærmere end på alle de tråde. 
Vi har ikke hus eller ny bil, men bor til leje i et hus.
Min mand er arbejdsløs men på max dagpengesats og jeg er på flexydelse, hvilket svarer til 80% af dagpengesatsen.
Vi har 6000 til mad, tøj, medicin, gaver og fornøjelser, samt alle uforudsete ekstra udgifter når alt er betalt.
Vi har en ekstra post på vores budget, der hedder medicin, men den kan ikke forebygge de ændringer regeringen ustandseligt laver om tilskud eller rettere fjernelser af samme. Både min mand og jeg får ret megen kostbar medicin, som ligger på omkring 3000 kr om måneden i egenbetaling, og det kan vi bare intet gøre ved.
Er vi fattige? Ja og nej..i dagligdagen føler vi det ikke..men det er da lidt træls at høre om folk, der bare har råd til at rejse, tage i sommerhus, købe nyt når de trænger og den slags, men sådan er det nu engang.
Det vi lider under er en stor gæld, som vi fik da vi akut måtte sælge vores hus og flytte, da jeg ikke kunne tåle at bo hvor det lå.
Siden kom vi til at bo i en lejlighed der var alt for dyr, så vi i realiteten havde endnu mindre end vi har nu, og derfor måtte forhøje vores lån ind imellem.
Nu ser vi os heldigvis snart ude af det og det glæder vi os sindsvagt til.
Det har været nogle lidt hårde år, men hellere slippe hurtigere af med gælden, så vi har lidt mere frihed efter den tid.
Jeg tror der er mange, der står i den situation som vi gør, enten på den ene eller den anden måde, og især hvis man er ledig..så er det slet ikke så nemt.