..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. december 2010

Frk. Himmelblå

Pernille08 skriver:

Heej piger .

Jeg tror lige jeg har brug for et råd her . :/

Jeg er idag 36+3 . - min læge mente den lille lå i tværleje i uge 33 , min jordmore mente at den lille lå ned af i uge 35 , og på sygehuset der troede de den lå ned af , men stod meget højt i uge 34 .

Det gør mig meget usikker at man ik kan få noget konkredt svar på om den lille ligge med hovedet ned eller op

Jeg har overvejede at kontakte min læge eller jordmore for at få et præcist svar ,

Hvad synes i jeg skal gøre ??

Knus en fortvivlede .

Halløj og godmorgen

Da jeg ventede min første, kunne JM ikke vurdere, hvordan hun vendte.

Da jeg så var i uge 37, ligesom du er nu, skulle der jo til at handles på det. Men fik at vide, at man ikke bliver sendt til skanning, før JM lige har forsøgt, om hun kan mærke hovedet indefra (???? synes jeg dæleme var underligt, - hvor langt nede regner hun med, baby kan stå fast???). Well, JM følte godt og grundigt efter indvendigt (ikke videre rart, men det vender man sig jo til som gravid). Og hun kunne (naturligvis?) ikke mærke noget som helst anden end mig! OG SÅ fik jeg en tid til skanning.

Det er ikke en skanning, som du kender den, da det ikke er en skanningssygeplejrske, der står for den. Men sandsynligvis en JM eller en alm. sygeplejerske. Så de har ikke så meget forstand på det, men de kan da finde det runde hoved på skærmen og dermed slå fast, hvordan den lille vender. 

Det viste sig, at min datter lå helt fint :-)

Denne gang, hvor jeg også venter en pige, er de heller ikke sikre på, hvordan hun præcist står, - dog har hun hovedet mere ned, end op. Men det skyldes vist, at jeg bærer mine børn meget dybt, så det er ikke så nemt at føle sig frem. (Er ellers ret slank, så det kan ikke være pga. fedtlag....)

Så for at gøre en lang historie kort (er vist for sent nu), synes jeg, du skal bede din JM om en afklaring. Hvis den lille vender forkert er det jo alligevel ved at være oppe over med deadline for evt. vendingsforsøg.

Held og lykke med det 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2010

mortilnoahogmelina

Tulle28 skriver:

He he, jamen det GØR jo indt at føde Men hvis du er 1. gangsfødende, er det de færreste steder der vil lade dig føde vaginalt, hvis din baby ligger i UK eller tværleje.

Tusinde tak for svar .

Ja lige præcis .

Nej ved godt det abselout ik gør noget , jeg ved ikk hvorfor jeg er så bange for det , men det er jeg desværre . :/

Anmeld

6. december 2010

Tulle28

Pernille08 skriver:

Tusinde tak for svar .

Ja lige præcis .

Nej ved godt det abselout ik gør noget , jeg ved ikk hvorfor jeg er så bange for det , men det er jeg desværre . :/

Nej, men derfor er de jo også vigtigt at de finder ud af på forhånd, hvordan bebs ligger, så du ikke ender med akut kejsersnit.

Ring ring ring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.