hvordan "skræller" man bedst et granatæble???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.070 visninger
21 svar
0 synes godt om
5. december 2010

N&J

Og ja, det er virkeligt et helt igennem ærligt spørgsmål, for jeg elsker granatæbler, og går og småspiser i løbet af dagen, men jeg syntes ærlig talt de er møgbesværlige at "skrælle"?

Så hjælp - gode råd og tips søges.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2010

Lolli

Jeg så i "Jamie Olivers jul" at han skar det midt over og bankede på skallen med et eller andet. Altså skallen opad så kernerne kan falde ned i en skål - det så vildt nemt ud.

Anmeld

5. december 2010

Maja_4000

I madlavningsprogrammer deler de dem altid i to , og banker så kernerne ud .. Har ikke testet det .. Men det ser let ud :b

Anmeld

5. december 2010

Lolli

Maja_4000 skriver:

I madlavningsprogrammer deler de dem altid i to , og banker så kernerne ud .. Har ikke testet det .. Men det ser let ud :b

Nemlig.

Anmeld

5. december 2010

Maja_4000

Lolli skriver:

Nemlig.

Hehe .. Du var lidt hurtigere end mig :p

Anmeld

5. december 2010

sandra-t

jeg slår altid på det med en grydeske inden og ned i bordet så er de nemmere og få ud

Anmeld

5. december 2010

Cris

Man skærer dem i 4 stk og så tager man alle kernerne ud. Først to halve og så to halve til. Og man kan gøre det med to eller tre stk og så gemme alle kernerne i en opbevaring boks i køleskabet. Det holder godt i flere dage.

Anmeld

5. december 2010

Zafir

Man hakker det midt over. Så tager man fingrene for og banker på bagsiden Så Jamie Oliver gøre det den anden dag i tv

Anmeld

5. december 2010

N&J

Lolli skriver:

Jeg så i "Jamie Olivers jul" at han skar det midt over og bankede på skallen med et eller andet. Altså skallen opad så kernerne kan falde ned i en skål - det så vildt nemt ud.

Altså når det er den lækre mand der gør det så er det helt sikkert værd at prøve.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.