Artikel: Giv ikke sukkervand til nyfødte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. december 2010

Skouboe

louiseandersen85 skriver:

Puha, får da helt dårlig samvittighed. Har også givet sukkervand adskillige gange da han var helt lille og havde skreget i flere timer... Det hjalp jo..

Hmm... håber ikke han har taget skade så.

Hvis du læser artiklen vil du finde ud af at den ikke påstår at sukkeret er skadeligt, kun at de ikke kan finde bevis for at barnet føler mindre smerte pga. sukkeret.

Jeg tror personligt at sukkervandet afleder barnet fra smerten, ved at tilføre noget rart og derfor har jeg tænkt mig at gøre det igen, såfremt jeg får endnu et spædbarn...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2010

Noneother

cmks2007 skriver:

Holder op med hæleprøven?

Tja, der tror jeg nu ikke jeg er enig. Den kan jo netop opdage nogle stofskiftelidelser, som er relativ nemme at afhjælpe, men dødelige, hvis de opdages for sent - så med mindre risikoen for hjerneskader efter smerte er større end risikoen for livsfarlig stofskiftesygdom, så synes jeg nu det er ok med hæleprøven.

Jeg fik i hvert fald ad vide at chancen for den stofskifte sygdom var ca. 1:30.000

-Og hvis ikke risikoen for hjerneskade i forbindelse med stikket er større end det, så synes jeg de burde ro på engang, og tænke sig om inden de udgi´r sådan en gang gylle!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.