Artikel: Giv ikke sukkervand til nyfødte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.907 visninger
11 svar
0 synes godt om
5. december 2010

Tulle28

http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1401783.ece

Aj... Det har vi da givet vores datter indtil flere gange da hun var helt spæd og ikke kunne falde til ro...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2010

Mille83

Her har hun da også fået det et par gange, men dog ikke indenfor de første 72 timer som der står..

Anmeld

5. december 2010

LR85

Puha, får da helt dårlig samvittighed. Har også givet sukkervand adskillige gange da han var helt lille og havde skreget i flere timer... Det hjalp jo..

Hmm... håber ikke han har taget skade så.

Anmeld

5. december 2010

FruEllingsen

Marcus har fået sukkervand adskillige gange på neo når han skulle have taget diverse blodprøver :/

Så synes da ikke det er rart at læse....

Anmeld

5. december 2010

A.

hov hov piger nu når i læser den så læs den ordenlig det er ikke sukker som giver hjerneskader men smerten her har bar EB lavet en boomer

Anmeld

5. december 2010

Cris

Hvad skal man så gøre? Der står ikke noget alternativ... 

Anmeld

5. december 2010

Snuffler25

Hmm, vi var indlagt på Neonatal en uge efter fødslen og allerede da han kun var en halv dag, fik han sukkervand i munden når han skulle stikkes i hælen... hmmm  Man sku tro de vidste bedre ?

Undrede mig også.. men han nåede sgu at få meget sukkervand af personalet den uge..

Anmeld

5. december 2010

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

ROOOOOOLIG NU Det er IKKE sukkervandet, der kan give neurologiske skader - som A. skriver, er det smerten fra stikket, der er den "skyldige". Det er en overskrift, der tydeligt kan misfortolkes, da man ledes til at tro, at sukkervandet er farligt for børnene.

Så ro på, jer der har givet/gir´ sukkervand. I denne sammenhæng er sukkervandet rimelig uskyldigt.

Anmeld

5. december 2010

MetteMTH

cmks2007 skriver:

ROOOOOOLIG NU Det er IKKE sukkervandet, der kan give neurologiske skader - som A. skriver, er det smerten fra stikket, der er den "skyldige". Det er en overskrift, der tydeligt kan misfortolkes, da man ledes til at tro, at sukkervandet er farligt for børnene.

Så ro på, jer der har givet/gir´ sukkervand. I denne sammenhæng er sukkervandet rimelig uskyldigt.

Så må man håbe de holder op med det... Det er også mega synd!

Anmeld

6. december 2010

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Holder op med hæleprøven?

Tja, der tror jeg nu ikke jeg er enig. Den kan jo netop opdage nogle stofskiftelidelser, som er relativ nemme at afhjælpe, men dødelige, hvis de opdages for sent - så med mindre risikoen for hjerneskader efter smerte er større end risikoen for livsfarlig stofskiftesygdom, så synes jeg nu det er ok med hæleprøven.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.