Hvor mange gange afføring har jeres bebs på 8 måneder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2010

lisbethita

missie20 skriver:

Vil lige advare sarte sjæle at tråden handler om bæ.

Ja som overskriften lyder så er jeg lige pludselig i tvivl om det er normalt for en baby på 8 måneder at have 2-4 afføringer på et døgn? Syntes bare det lyder af meget. Ja min søn er en basse og spiser meget, dvs. han spiser næsten op hver gang han får grød/mos. Han er ca. 73 cm lang og vejer ca. 9,5 kg. Han plejer at have 1-2 afføringer i løbet af døgnet, men her de sidste par uger har det været flere afføringer.
Der er så en anden ting, som bekymre mig lidt og det er at når jeg mader ham, siger han ALDRIG stop. Han hverken vender hovedet eller lukker munden. Jeg er MEGET god til at læse hans signaler, og der er ingen afvisning overhovedet. Syntes det er lidt underligt. Så hver gang jeg giver ham mad, skal jeg sætte hans grænse, så tænker jeg måske han aldrig lærer at mærke efter i sin mave om han er mæt. Måske er det fordi hans grænse ved mæthed er rykket, fordi da han kom til verdenen fik han sonde pga han er fortidlig født, og de så virkelig har proppet ham med mit mælk, så hans mave var meget stor og bulede volsomt ud efter han fik mad via. sonden?
Håber der er nogle derude med et godt råd eller svar.
Ellers god jul til alle der læser med

Vores bebs på 8 mrd har netop afføring 2-4 gange på et døgn. Tror det er meget normalt. De spiser jo meget mere alm. mad nu. 

KRAM

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2010

missie20

lisbethita skriver:

Vores bebs på 8 mrd har netop afføring 2-4 gange på et døgn. Tror det er meget normalt. De spiser jo meget mere alm. mad nu. 

KRAM

Rart og hører fra dig som har en bebs på de 8 måneder. Og han er også begyndt på at få bondebrød, måske det også har noget og sige. Tak for sit svar

Anmeld

6. december 2010

serinasmor

missie20 skriver:

Jamen jeg laver ½ dl fx. boghvedemel og 1½ dl vand+ ½ dl mme og ca. 60 ml væske til at drikke ved siden af. Det hele spiser han, indtil jeg kan se han trækker vejret som vi andre gør hvis man har spist rigtigt godt, som fx. juleaften så ville da mene han bliver mæt. Og nogle gange kommer der noget op når han bøvser til slut. Og han tager rigtig fint på. Så lige et billede til at illustrerer at han spiser det hele og tallerken hehe

det var selvfølgelig en del .. men ikke MEGA meget .. jeg ville bare blive ved med at give ham hvad han kan spise .. du har jo bare en sulten og glad dreng .. NYD det

Anmeld

6. december 2010

Valle81

missie20 skriver:

Vil lige advare sarte sjæle at tråden handler om bæ.

Ja som overskriften lyder så er jeg lige pludselig i tvivl om det er normalt for en baby på 8 måneder at have 2-4 afføringer på et døgn? Syntes bare det lyder af meget. Ja min søn er en basse og spiser meget, dvs. han spiser næsten op hver gang han får grød/mos. Han er ca. 73 cm lang og vejer ca. 9,5 kg. Han plejer at have 1-2 afføringer i løbet af døgnet, men her de sidste par uger har det været flere afføringer.
Der er så en anden ting, som bekymre mig lidt og det er at når jeg mader ham, siger han ALDRIG stop. Han hverken vender hovedet eller lukker munden. Jeg er MEGET god til at læse hans signaler, og der er ingen afvisning overhovedet. Syntes det er lidt underligt. Så hver gang jeg giver ham mad, skal jeg sætte hans grænse, så tænker jeg måske han aldrig lærer at mærke efter i sin mave om han er mæt. Måske er det fordi hans grænse ved mæthed er rykket, fordi da han kom til verdenen fik han sonde pga han er fortidlig født, og de så virkelig har proppet ham med mit mælk, så hans mave var meget stor og bulede volsomt ud efter han fik mad via. sonden?
Håber der er nogle derude med et godt råd eller svar.
Ellers god jul til alle der læser med

Mellem 2 og 4 i døgnet:0)

Anmeld

6. december 2010

missie20

Valle81 skriver:

Mellem 2 og 4 i døgnet:0)

Okay. Tak for svaret

Anmeld

6. december 2010

missie20

serinasmor skriver:

det var selvfølgelig en del .. men ikke MEGA meget .. jeg ville bare blive ved med at give ham hvad han kan spise .. du har jo bare en sulten og glad dreng .. NYD det

Ja det er bare rart, efter hvad jeg ser og læser herinde, med nogle der spiser mindre, og det ville bare være en bekymring mere at tilføje til mor jobbet.

Anmeld

6. december 2010

lisbethita

missie20 skriver:

Rart og hører fra dig som har en bebs på de 8 måneder. Og han er også begyndt på at få bondebrød, måske det også har noget og sige. Tak for sit svar

Nemlig...tror det har rigtigt meget at sige ;-) Krammer 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.