Hvor mange gange afføring har jeres bebs på 8 måneder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.729 visninger
16 svar
0 synes godt om
5. december 2010

missie20

Vil lige advare sarte sjæle at tråden handler om bæ.

Ja som overskriften lyder så er jeg lige pludselig i tvivl om det er normalt for en baby på 8 måneder at have 2-4 afføringer på et døgn? Syntes bare det lyder af meget. Ja min søn er en basse og spiser meget, dvs. han spiser næsten op hver gang han får grød/mos. Han er ca. 73 cm lang og vejer ca. 9,5 kg. Han plejer at have 1-2 afføringer i løbet af døgnet, men her de sidste par uger har det været flere afføringer.
Der er så en anden ting, som bekymre mig lidt og det er at når jeg mader ham, siger han ALDRIG stop. Han hverken vender hovedet eller lukker munden. Jeg er MEGET god til at læse hans signaler, og der er ingen afvisning overhovedet. Syntes det er lidt underligt. Så hver gang jeg giver ham mad, skal jeg sætte hans grænse, så tænker jeg måske han aldrig lærer at mærke efter i sin mave om han er mæt. Måske er det fordi hans grænse ved mæthed er rykket, fordi da han kom til verdenen fik han sonde pga han er fortidlig født, og de så virkelig har proppet ham med mit mælk, så hans mave var meget stor og bulede volsomt ud efter han fik mad via. sonden?
Håber der er nogle derude med et godt råd eller svar.
Ellers god jul til alle der læser med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2010

missie20

5. december 2010

jannebjerre

missie20 skriver:

Vil lige advare sarte sjæle at tråden handler om bæ.

Ja som overskriften lyder så er jeg lige pludselig i tvivl om det er normalt for en baby på 8 måneder at have 2-4 afføringer på et døgn? Syntes bare det lyder af meget. Ja min søn er en basse og spiser meget, dvs. han spiser næsten op hver gang han får grød/mos. Han er ca. 73 cm lang og vejer ca. 9,5 kg. Han plejer at have 1-2 afføringer i løbet af døgnet, men her de sidste par uger har det været flere afføringer.
Der er så en anden ting, som bekymre mig lidt og det er at når jeg mader ham, siger han ALDRIG stop. Han hverken vender hovedet eller lukker munden. Jeg er MEGET god til at læse hans signaler, og der er ingen afvisning overhovedet. Syntes det er lidt underligt. Så hver gang jeg giver ham mad, skal jeg sætte hans grænse, så tænker jeg måske han aldrig lærer at mærke efter i sin mave om han er mæt. Måske er det fordi hans grænse ved mæthed er rykket, fordi da han kom til verdenen fik han sonde pga han er fortidlig født, og de så virkelig har proppet ham med mit mælk, så hans mave var meget stor og bulede volsomt ud efter han fik mad via. sonden?
Håber der er nogle derude med et godt råd eller svar.
Ellers god jul til alle der læser med

Det tror jeg ikke du skal bekymre dig om Felix skider nogle gange 1-2 gange om dagen og andre 4-5 gange, det er altså meget forskelligt...nu får de jo også almindeligt mad og det er jo også forskelligt hvor tit du er på toilettet om dagen ikke?? Jeg tror bare du skal tænke det er rart han kommer af med det i stedet for 

Anmeld

5. december 2010

missie20

jannebjerre skriver:

Det tror jeg ikke du skal bekymre dig om Felix skider nogle gange 1-2 gange om dagen og andre 4-5 gange, det er altså meget forskelligt...nu får de jo også almindeligt mad og det er jo også forskelligt hvor tit du er på toilettet om dagen ikke?? Jeg tror bare du skal tænke det er rart han kommer af med det i stedet for 

Du har ret, sådan har jeg ikke vendt den om. Tak for svaret

Anmeld

5. december 2010

LouiseNielsen

Mathias bliver 8 mdr d 13 dec og han har aff ca 3 gange om dagen....

Anmeld

5. december 2010

serinasmor

serina er 11 mdr idag  og leverede igår 7 lortebleer og i forgårs 8 lortebleer .. men hun er også på penicillin så det har nok en indvirkning på hendes mave ??  det plejer at ligge på 0-4 lortebleer på en dag ... så jeg tror ikke du skal være bekymret så længe han ellers trives ...

i øvrigt hvor meget grød får han ca ad gangen ?? enten ved han ikke selv hvornår han er mæt eller også når han bare ikke at blive mæt ?? donno .. det var bare lige en tanke

serinasmor

Anmeld

5. december 2010

missie20

LouiseNielsen skriver:

Mathias bliver 8 mdr d 13 dec og han har aff ca 3 gange om dagen....

Okay så er jeg ikke bekymret. Bare underligt at det er blevet til flere lige pludselig.

Anmeld

5. december 2010

missie20

serinasmor skriver:

serina er 11 mdr idag  og leverede igår 7 lortebleer og i forgårs 8 lortebleer .. men hun er også på penicillin så det har nok en indvirkning på hendes mave ??  det plejer at ligge på 0-4 lortebleer på en dag ... så jeg tror ikke du skal være bekymret så længe han ellers trives ...

i øvrigt hvor meget grød får han ca ad gangen ?? enten ved han ikke selv hvornår han er mæt eller også når han bare ikke at blive mæt ?? donno .. det var bare lige en tanke

serinasmor

Jamen jeg laver ½ dl fx. boghvedemel og 1½ dl vand+ ½ dl mme og ca. 60 ml væske til at drikke ved siden af. Det hele spiser han, indtil jeg kan se han trækker vejret som vi andre gør hvis man har spist rigtigt godt, som fx. juleaften så ville da mene han bliver mæt. Og nogle gange kommer der noget op når han bøvser til slut. Og han tager rigtig fint på. Så lige et billede til at illustrerer at han spiser det hele og tallerken hehe
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

5. december 2010

Frk. Himmelblå

Halløj

Min datter på 14 mdr har i snit 5 bæ-bleer i døgnet. Og det er det mindste hun nogensinde har været nede på 

Indtil hun var omkring 6 mdr havde hun 12-14, og vil tro hun havde omkring 8, da hun var på din søns alder. Og hun er altså helt normal, selvom der kommer meget ud . (Havde dog kolik som spæd - det man nu kalder "umodent tarmsystem". Indtil hun var knap 3 mdr.).

Tror, du skal snakke med SP om det der med, at han ikke rigtigt siger fra over for maden. Men glæd dig over, at han er et lille madøre - det gør alt andet lige tingene noget nemmere .

Kh

Anmeld

5. december 2010

missie20

SeptemberBaby skriver:

Halløj

Min datter på 14 mdr har i snit 5 bæ-bleer i døgnet. Og det er det mindste hun nogensinde har været nede på 

Indtil hun var omkring 6 mdr havde hun 12-14, og vil tro hun havde omkring 8, da hun var på din søns alder. Og hun er altså helt normal, selvom der kommer meget ud . (Havde dog kolik som spæd - det man nu kalder "umodent tarmsystem". Indtil hun var knap 3 mdr.).

Tror, du skal snakke med SP om det der med, at han ikke rigtigt siger fra over for maden. Men glæd dig over, at han er et lille madøre - det gør alt andet lige tingene noget nemmere .

Kh

Okay det var da en del lortebleer. Frederik havde også mavekolik som spæd. Der var 15 lortebleer helt normale, desværre, men godt det er ovre nu. Ja jeg tror jeg ringer til sp og snakker med hende om det. Lyder til det ikke er helt normalt. Men er da glad for han spiser meget mad 10 min så har han kværnet en hel potion mad, han spiser hurtigt og meget, det er nu meget rart.
Tak for svaret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.