Vil lige advare sarte sjæle at tråden handler om bæ.
Ja som overskriften lyder så er jeg lige pludselig i tvivl om det er normalt for en baby på 8 måneder at have 2-4 afføringer på et døgn? Syntes bare det lyder af meget. Ja min søn er en basse og spiser meget, dvs. han spiser næsten op hver gang han får grød/mos. Han er ca. 73 cm lang og vejer ca. 9,5 kg. Han plejer at have 1-2 afføringer i løbet af døgnet, men her de sidste par uger har det været flere afføringer.
Der er så en anden ting, som bekymre mig lidt og det er at når jeg mader ham, siger han ALDRIG stop. Han hverken vender hovedet eller lukker munden. Jeg er MEGET god til at læse hans signaler, og der er ingen afvisning overhovedet. Syntes det er lidt underligt. Så hver gang jeg giver ham mad, skal jeg sætte hans grænse, så tænker jeg måske han aldrig lærer at mærke efter i sin mave om han er mæt. Måske er det fordi hans grænse ved mæthed er rykket, fordi da han kom til verdenen fik han sonde pga han er fortidlig født, og de så virkelig har proppet ham med mit mælk, så hans mave var meget stor og bulede volsomt ud efter han fik mad via. sonden?
Håber der er nogle derude med et godt råd eller svar.
Ellers god jul til alle der læser med
Anmeld