Anonym skriver:
altså jeg er begyndt at tage gravitamin eller hvad de nu hedder, og der burde da være alt i ? eller tager jeg helt fejl??
Mennesker er meget forskellige. Nogle har mere brug for noget end andre. Du er måske lige inde i en periode, hvor du åbenbart har mere brug for c-vitamin end andre normalt har.
Jeg hører selv til de, der altid har haft brug for store mængder c-vitamin og særligt under graviditeter, så sådan er vi så forskellige.
Den dosis de putter i Gravitamin er en almindelig gængs standartdosis beregnet på gravide, men den tager jo så ikke hensyn til de gravide, der har brug for mere.
Og det har du så.
Men når nu du tager Gravitamin, så nøjes med at tage en ekstra c-vitamin tablet om morgenen eller aftenen, sammen med din jerntablet. Når man tager ekstra jern i forbindelse med graviditet eller jernmangel, har man nemlig også brug for ekstra c-vitamin, for at kunne optage jernet, idet c-vitaminet bruges til at kunne nedbryde det til optagelse i kroppen.
Og spis så nogle appelsiner i stedet for at drikke al den juice.
Det appelsinkoncentrat som juice laves af er nemlig ikke særligt sundt idet det ofte tilsættes citronsyrekoncentrat. Det ikke bare kan ætse emaljen på tænderne på sigt og belaste nyrer og lever, men også afkalke dine knogler, idet kroppen skal bruge store mængder kalk for at neutralicere syren i juicen. Det samme gælder iøvrigt æblejuice.

Anmeld