Macrolf skriver:
Jeg undrer mig voldsomt over at der er så mange mennesker der har svært ved at tabe sig og som ikke kan finde ud af hvilken "kur" de skal vælge, ja og nogen drikker endda pulverdrikke.
I virkeligheden er det jo meget enkelt:
Man skal indtage færre Kcal end man bruger..!
Jeg har selv undret mig over hvorfor jeg ikke tabte mig, men det er jo (som jeg godt vidste inderst inde) fordi jeg snyder mig selv og indtager flere kcal end jeg bruger. Nu taster jeg ALT hvad jeg drikker og spiser ind på madlog.dk, det kunne også være på madital.dk som er gratis. Det var en god øjenåbner, bare et glas skummetmælk er der 129 kcal i.. Det er nemt og man behøver ikke de store regnefærdigheder, den beregner både hvor meget man gerne må indtage og hvor mange kcal der er i det man har spist. Jeg vidste i hvertfald ikke hvor mange kcal jeg indtog før.. Nu må jeg spise 1066 kcal om dagen hvis jeg vil tabe mig 1 kg om ugen og igår fik jeg 773 og idag 650 og jeg er bestemt ikke sulten. Magert kød og grøntsager mætter og smager dejligt 
Jamen jeg tror at hvis det "bare" var så simpelt, så var vi da alle tynde og smækre.
Nu har jeg så i 18 år forsøgt at tabe mig på mange måder, men fakta er at min psyke er min egen værste fjende, for jeg spiser mig glad
Jeg spiser som en form for selvomsorg, og det er sørme ikke bare lige at vende det igen.Jeg spiser når jeg føler mig ensom, og dømme ud fra min vægt, så har jeg følt mig meget ensom i lang lang tid........
Når mennesker bliver så tykke som jeg er, så tror jeg ikke på det bare handler om at smide det forkerte i hovedet mere. Jeg tror man skal se på det psykiske bag problemet.
Jeg tror seriøst ikke jeg kan lære ret meget mere om, hvad der er sundt og godt for mig, da jeg har gået til diætist og læser alt det jeg kan om emnet. Var faktisk også ved diætist i torsdags, og han var vældig imponeret over min viden, men det hjælper jo ikke meget, når problemet sidder i hovedet. Har dog tabt mig 4.5 på 1 måned nu ved sund kost.
Jeg kan ikke motionere ret meget, da jeg har slidgigt og døjer også med mange smerter i mine fødder pga overbelastning.
Anmeld