Gæld , hvad gør jeg dog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. december 2010

*Toffee*

Jeg kan godt forstå at det er surt lige pludselig at stå med en gæld på 49000, men den er jo ikke kommet pludselig og ud af det blå.

Derfor mener jeg at det ville være meget unfair at bede om alligevel at få dem tilbage når nu det er blevet fastslået flere gange endda, at de ikke behøvede at betale dem tilbage. (Om man som låner måske ville gøre det alligevel er en anden sag).

Der er en anden der foreslår at fortælle om det og det vil være godt at fortælle dem at du bærer på den byrde lånet er. Det er jeg meget uenig i. Det er jeg fordi jeg mener at man ikke først kan sige, her i må få pengene, og så efterfølgende komme og sige hvor hårdt det nu også er at man har lånt dem pengene. Hvis nu dine forældre ikke har råd til at betale det tilbage helt eller delvist, vil de helt sikkert få det rigtig rigtig dårligt over at have modtaget de penge, og forældrene vil stå med en byrde jeg mener er unødvendig, situationen taget i betragtning.

Hvis dine forældre tilgengæld vælter sig i penge nu, kan det jo godt være situationen er en anden. Det er noget du bedst kan  fornemme

Mvh. Julie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2010

JustMe

ja præcis det var min beslutning .. og de sagde endda om jeg nu var sikker .,. de holdte en kæmpe forlovelsesfest for os hvor de betalte alt så føler som om jeg bare skal selv betale det efter det de har gjort for mig

Først og fremmest, synes jeg kun du kan tillade dig at give udtryk for, at det ville lette jeres økonomi, hvis de alligevel kunne betale bare noget af det og helst alt det lånte tilbage. Men du kan ikke kræve det, da du jo gav dem pengene i sin tid....og du kan ikke tillade dig at lade det ligge dem til last på nogen som helst måde, hvis de ikke kan betale pengene tilbage.

Når det er sagt, kan jeg simpelthen ikke forstå, hvorfor der bliver brugt penge på en kæmpe forlovelsesfest, hvis pengene er så små, at de må låne penge gennem dig?

Mht. renter, så mener jeg, at lige netop SU-lån har rigtigt høje renter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.